  • 1. Data: 2005-04-21 14:11:04
    Temat: kredyt na dzialke - siedlisko
    Od: " okey" <o...@N...gazeta.pl>

    Witam

    w jakim banku dostane kredyt na zakup dzialki ok 5500 m2 w tym ok 1400 m2
    budowlanej, reszta rolnej,
    czy jakikolwiek bank udzieli kredytu zabezpieczajac go cala dzialka czy
    wezmie pod uwage tylko czesc budowlana (wtedy nawet po cenach rynkowych
    bedzie za niskie zabezpieczenie - co wtedy radzicie?)?

    pozdrawiam

    okey

  • 2. Data: 2005-04-21 19:24:03
    Temat: Re: kredyt na dzialke - siedlisko
    Od: "not okey" <o...@g...pl>

    okey <o...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > wezmie pod uwage tylko czesc budowlana (wtedy nawet po cenach rynkowych
    > bedzie za niskie zabezpieczenie - co wtedy radzicie?)?

    niesamoita ta grupa, tysiace watkow a jak sie tylko zada pytanie trudniejsze
    niz w jakim baku wziac kredyt pod dom to juz nikt nic nie wie.... Ech... A
    moze tylko ja mam sytuacje bardziej skomplikowane niz telewizor na raty....

    pozdrawiam

    okey

  • 3. Data: 2005-04-21 20:10:26
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 19:24:03 +0000 (UTC), not okey
    <o...@g...pl> napisał:

> [...]
    > niz w jakim baku wziac kredyt pod dom to juz nikt nic nie wie.... Ech...
    > moze tylko ja mam sytuacje bardziej skomplikowane niz telewizor na

    Jeżeli zakup ma dotyczyć ziemi rolnej to pozostaje tylko bankowość
    spółdzielcza i rolnicza część BGŻ

    pozdrowienia

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 4. Data: 2005-04-21 21:08:55
    Od: " okey" <o...@g...pl>

    > Je=BFeli zakup ma dotyczy=E6 ziemi rolnej to pozostaje tylko bankowo=9C=
    > =E6 =
    >
    > sp=F3=B3dzielcza i rolnicza cz=EA=9C=E6 BG=AF

    dzialka jest "mieszana", czyli co 2 kredyty??
    jak BGŻ wycenia dzialki rolne bo jak po 1 zł za m2 to i tak mnie nie ratuje

    pozdrawiam

    okey

  • 5. Data: 2005-04-21 21:41:59
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 21:08:55 +0000 (UTC), okey
    <o...@g...pl> napisał:

    > dzialka jest "mieszana", czyli co 2 kredyty??
    > jak BGŻ wycenia dzialki rolne bo jak po 1 zł za m2 to i tak mnie nie
> [...]

    Z tego co się orientuje to jest jeden kredyt. Cała ziemia którą
    zamierzasz kupić to ziemia rolnicza, a siedlisko to wydzielony kawałek na
    zabudowę mieszkaniowo-gospodarczą, a nie oddzielna działka budowlana. Co
    do wycen to robią je rzeczoznawcy honorowani przez bank wg metody
    porównawczej.
    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 6. Data: 2005-04-22 07:07:19
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik " okey" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wezmie pod uwage tylko czesc budowlana (wtedy nawet po cenach rynkowych
    > bedzie za niskie zabezpieczenie - co wtedy radzicie?)?

    a powiedz mi jakie znaczenie ma rodzaj ziemi dla banku ? Bank zajmuje sie
    wyplatami doplat bezposrednich ?? Dla banku powinno byc istotne czy masz
    pozwolenie na budowe, wklad wlasny, i zdolnosc kredytowa. Jak sie beda pytac
    o rodzaj ziemi powiedz ze budowlana a jak chca to niech sami sprawdzaja jaka
    widnieje w rejestrze gruntow. Nie slyszalem zeby komus kazano przynosic
    wypis z rejestru gruntow.

    D.

  • 7. Data: 2005-04-22 08:32:01
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 09:07:19 +0200, Dave <d...@o...pl> napisał:

> [...]
    > jaka
    > widnieje w rejestrze gruntow. Nie slyszalem zeby komus kazano przynosic

    Przykro mi ale to jest jeden z dokumentów wymaganych przez bank obok
    odpisu z KW. Bankowi nie jest wszystko jedno. On sie zabezpiecza na
    działce i to determinuje pewnwe wymagania. Można oczywiście wziąść kredyt
    hipoteczny na dowolny cel, za który wybudujesz dom, a bank zabezpieczy się
    na innej nieruchomości. Tylko tu juz zaczyna sie kwestia kosztów.

    Zbyszek

  • 8. Data: 2005-04-22 11:20:18
    Od: " okey" <o...@g...pl>

    > Z tego co si=EA orientuje to jest jeden kredyt. Ca=B3a ziemia kt=F3r=B9=
    > =
    >
    > zamierzasz kupi=E6 to ziemia rolnicza, a siedlisko to wydzielony kawa=B3=
    > ek na =
    >
    > zabudow=EA mieszkaniowo-gospodarcz=B9, a nie oddzielna dzia=B3ka budowla=
    > na.

    nie wiem dokladnie jaka jest definicja siedliska ale ja chce kupic ziemie
    25% budowlana 75 % rolnicza bez zadnych zabudowan/nieruchomosci, lysa
    dzialka.
    polozenie b. atrakcyjne dookola same dzialki budowlane pod zabudowe 1
    rodzinna, ale czy bank to w ogole bierze pod uwage przy decyzji kredytowej?
    Dzwonilam na inflinie BGŻ ale tam oczywiscie Pani mi powiedziala to, co
    pisze na stronie www czyli nic.

  • 9. Data: 2005-04-22 19:54:02
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 11:20:18 +0000 (UTC), okey
    <o...@g...pl> napisał:
> [...]
    > kredytowej?
    > Dzwonilam na inflinie BGŻ ale tam oczywiscie Pani mi powiedziala to, co

    Musisz w wydziale geodezji, czy coś takiego, sprawdzić jaki jest status
    tej działki. Drugą sprawa są zapisy w KW. Czy to jest jedna księga, czy
    też dwie osobne dla każdej działki. Dysponując tą wiedzą można próbować
    już zadawać następne pytania i szukać na nie odpowiedzi.
    Co do infolinii to już lepiej z tym sposobem kontaktu daj sobie spokój.
    Szkoda generalnie nerwów

    Pozdrawiam
    Zbyszek