  • 51. Data: 2010-05-04 10:39:58
    Temat: Re: ktos tu chcial greckie obligacje kupowac ?
    Od: "Valdi" <v...@v...pl>

    "Robert Kois" news:d6mdlpxn4q37.dlg@kojer.kojer

    > A nie dobija powoli? Proponuję zajrzeć w statystyki i sprawdzić ile
    > zarabialiśmy w stosunku do $ i euro 10 lat temu i ile zarabiamy teraz (o
    > tym jak nagle poprawiło się rolniką mającym więcej niż 2-3h nie
    wspominam).

    OK. Masz rację, ale nadal jest to przepaść.
    Popatrzmy tylko na taki towar jak paliwo. Ile za przeciętną pensję litrów
    kupi Niemiec, Francuz, Irlandczyk a ile Polak.

    > Tak, i wszyscy powinni byc piękni i zdrowi a manna powinna spadać z nieba
    > wszystko za darmo i jacht dla każdego. Jak sobie wyobrażasz to wyrównanie
    > średniej pensji? Ale z konkretami. Bo już jeden idiota z naszych polityków
    > mówił, że każdy powinien zarabiać powyżej średniej.

    M. in po przez zmniejszego pozapłacowych kosztów pracy?

    > Czytając cię proponuję poszukać dla siebie miejsca gdzieś gdzie zła unia
    > nie sięga. Jak wrócisz za parę lat to pogadamy o tym co lepsze. Podobnie
    > popłakuje niejaki Cejrowski który od paru lat wyprowadza się do lepszego
    > świata (ameryki południowej), tylko jakoś ciągle wyprowadzić się nie może.

    Rozumiem, że jesteś euroentuzjastom.
    Ja ni nim nie jestem.
    Ty masz prawo do swojego światopoglądu, ja do swojego i nie zmieniajmy tego.
    To, że mi się UE nie podoba nie oznacza, że dla twojego samopoczucia będę
    opuszczał Europę, która jest naprawdę fajnym miejscem do życia, to ludzie
    którzy nią rządzą są poje...ani, chyba tyle :)

    > A ty co zrobiłeś? Nic?

    Kolego ja nie jestem posłem. Ciężko zapier... na chleb i nie pasożytuję na
    pieniądzach innych. Jeżeli mogę pomóc to pomagam - tyle. Czy można robić coś
    więcej? Polityka w sensie aktywnego w niej uczestniczenia mnie nie pociąga.
    Jedyne czego bym wymagał aby podatki, których płacę nie mało były wydawane z
    głową. Nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie jest rzeczą normalną, że zawsze
    znajdzie się kesz na szeroko pojętą budżetówke, odprawy, imprezki itp. a nie
    ma na leczenie dzieci, problem niedożywienia ciągle jest obecny itp.
    Jak zapewne widzisz ww. elementów pewne grupy w kraju nie chcą dostrzegać i
    to mnie najbardziej boli.

    > Ameryka Południowa i Afryka czekają.

    W styczniu jadę do Peru na wczasy. Może mi się spodoba i zostanę, ku twojej
    radości :)

  • 52. Data: 2010-05-04 11:34:54
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 4 May 2010 12:39:58 +0200, Valdi napisał(a):

    > OK. Masz rację, ale nadal jest to przepaść.
    > Popatrzmy tylko na taki towar jak paliwo. Ile za przeciętną pensję litrów
    > kupi Niemiec, Francuz, Irlandczyk a ile Polak.

    Wiesz, mamy drobne 50 lat w plecy w stosunku do nich.

    > M. in po przez zmniejszego pozapłacowych kosztów pracy?

    Ale konkretnie, bo jeszcze możesz powiedzieć, że należy zmniejszyć
    biurokrację, podatki itp. Ale to są komunały.
    Problemem u nas jest to, że dany rząd rządzi góra 4 lata a potem przychodzą
    kolejni i wprowadzają własne pomysły często kompletnie mające się nijak do
    tego co robili poprzednicy.

    > Rozumiem, że jesteś euroentuzjastom.
    > Ja ni nim nie jestem.

    Nie nie jestem. Wiele rzeczy mi się nie podoba, co nie zmienia faktu, że
    żyje mi się lepiej niż przed wejściem do UE. I tak samo wielu innym
    ludziom. Zauważ, ze jakoś ucichły protesty rolników którzy chyba
    najbardziej pyskowali przeciwko wejsciu do UE. Ci co się wzieli do roboty i
    kupowali ziemie teraz mają całkiem nieźle, głównie dzięki unijnym dotacjom.
    Proponuję pojeździć po wioskach i popatrzeć. Oczywiście będą mówić, że im
    strasznie źle ale jakoś domy stawiają/remontują, samochody wymieniają.
    A Samoobrona która kiedyś była na wsi potęgą jest teraz jakimś marginesem.

> [...]
    > opuszczał Europę, która jest naprawdę fajnym miejscem do życia, to ludzie
    > którzy nią rządzą są poje...ani, chyba tyle :)

    Sami ich wybieramy, pamiętaj o tym.

> [...]
    > ma na leczenie dzieci, problem niedożywienia ciągle jest obecny itp.
    > Jak zapewne widzisz ww. elementów pewne grupy w kraju nie chcą dostrzegać i

    No ale jedyne co może zrobić pojedynczy człowiek to oddać swój głos na
    właściwych ludzi, albo samemu spróbować porządzić.
    Takie dodatkowe pytanie: głosujesz w wyborach samorządowych?

    > W styczniu jadę do Peru na wczasy. Może mi się spodoba i zostanę, ku twojej
    > radości :)

    No to należy życzyć dobrej pogody by wam Machu Picchu, jak w tym roku, nie
    zamknięto.

    --
    Kojer

  • 53. Data: 2010-05-04 15:19:08
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Valdi" <v...@v...pl> napisał w wiadomości

    > W styczniu jadę do Peru na wczasy. Może mi się spodoba i zostanę, ku
    > twojej
    > radości :)

    To polecam ci odcinek W. Cejrowskiego - boso przez swiat - odcienk o
    Iquitos- w europie taka wolnosc nie do pomyslenia.
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 54. Data: 2010-05-04 21:36:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

> [...]
    > popłakuje niejaki Cejrowski który od paru lat wyprowadza się do lepszego
    > świata (ameryki południowej), tylko jakoś ciągle wyprowadzić się nie

    Ameryka Poludniowa jest piekna, trudno zaprzeczyc. Zwlaszcza jesli ktos
    normalnie mieszka np. w UE, a tam jezdzi tylko od czasu do czasu :-)
    Normalne mieszkanie w tamtych okolicach widze troche gorzej. Moze Chile?
    Troche dziwnie tam jest, ale chyba mozna sie przyzwyczaic.

    > Ameryka Południowa i Afryka czekają.

    Afryka (nie mam na mysli polnocnej czesci) tez jest piekna, jak ktos byl
    to wie. Pogoda nieco inna niz w Polsce, ale oprocz tego... w kazdym
    razie mozna nie miec do czynienia z zadnymi komunistami, zadnego socjalu
    itp. :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 55. Data: 2010-05-04 21:42:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> writes:

    > Faktycznie, podejrzane - dlaczego tak robia (poza tym, ze tak stanowi
    > prawo UE)?

    Co w tym podejrzanego? Gdyby mieli wybor, to by mogli sie zastanawiac.
    Jednakze wybor nalezy do panstwa, zas pieniadze pochodza od podatnikow.
    Tak samo jak w innych krajach wlaczajac Polske - roznice sa tylko
    w strukturze wydatkow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 56. Data: 2010-05-04 23:08:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 04.05.2010 23:42, Krzysztof Halasa wrote:

    > Co w tym podejrzanego?

    Aj, liczylem na odpowiedz od kogo innego ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 57. Data: 2010-05-05 07:47:54
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Sat, 01 May 2010 23:05:38 +0200, zenek napisał(a):

    > Dawno temu ktos tak mowil o Zwiazku radzieckim o Rzymie i Egipcie nie
    > wspomne a juz o Aleksandrze Macedonskim w ogole.

    zapomniales wspomniec o dinozaurach...

    --
    jg

  • 58. Data: 2010-05-05 14:43:12
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > (...)

    > I naprawde nigdy nie slyszeliscie o kosztach dostosowania sie do Unii
    > (normy prawne, srodowiskowe), potencjalne sankcje w przypadku ich
    > niespelniania, "Niemce nas wykupia", kwoty produkcji zywnosci?
    >
    > Bo miedia ogolnokrajowe z wszelkich stron walkowaly to na okraglo.
    >
    > --
    > Tomasz Chmielewski
    > http://wpkg.org

    Tomaszu to o czym wspominasz to ja kojarze z czasopism ktore byly przeciwko
    wstepowaniu do UE- ale one sa o malym nakladzie i raczej trudno je nazwac
    ogolnokrajowymi.
    Nie kojarze by o tych kosztach wspominala GW, Polityka czy inne
    ogolnopolskie bo obowiazywala przeciez inna linia propagandy - poza UE czeka
    nas zatracenie.....dopuszczam fakt ze moglem przeoczyc iz cos takiego pisaly
    ale pamietam te nagonke na glosowanie za UE.....

    Przemek

  • 59. Data: 2010-05-05 15:54:58
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 05.05.2010 16:43, Przemek wrote:

> [...]
    > nas zatracenie.....dopuszczam fakt ze moglem przeoczyc iz cos takiego pisaly
    > ale pamietam te nagonke na glosowanie za UE.....

    Z tych duzych - Rzeczpospolita, Polityka, Wprost, GW - pisaly o tym.

    W telewizji tez "scierali sie" eksperci z roznych stron i o tym mowili.

    Jak sie mowi - kazdy slyszy, co chce slyszec ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 60. Data: 2010-05-05 22:29:05
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    Valdi wrote:

    > OK. Masz rację, ale nadal jest to przepaść.
    > Popatrzmy tylko na taki towar jak paliwo. Ile za przeciętną pensję litrów
    > kupi Niemiec, Francuz, Irlandczyk a ile Polak.

    I to wina unii jest? Jak będziemy poza to nadrobimy dystans szybciej?

    Ile Irlandczyk mógł kupić tego paliwa w stosunku do Brytyjczyka przed
    wstąpieniem do UE, a jak jest teraz?

    Czy chcemy czy nie, o tym jak wygląda Europa decyduje się teraz w unii,
    więc chyba lepiej mieć wpływ na te decyzje? Bez machania szabelką z
    liberum veto na ustach trzeba sobie szczerze powiedzieć, że Polska ma
    nieproporcjonalnie duży wpływ na te decyzje w stosunku do potencjału
    ludnościowego naszego kraju. A o gospodarczym, to już w ogóle nie ma co
    gadać.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail