-
1. Data: 2003-01-27 18:22:12
Temat: [mBank] aktywacja supermarketu
Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>
Jeśli ktoś wysłał wydrukowane oświadczenie bez wcześniejszego
dzwonienia to się niestety nie doczeka na aktywację :( Chciałem to
zrobić na skróty tak jak ktoś tu podpowiedział (mam prawie zawsze
nieaktywny kanał telefoniczny) ale tak się nie da - właśnie
rozmawiałem z mlinkiem i teraz czekam na aktywację kanału...
--
Marcin P.
-
2. Data: 2003-01-27 18:24:44
Temat: Re: [mBank] aktywacja supermarketu
Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
Marcin P. wrote:
> Jeśli ktoś wysłał wydrukowane oświadczenie bez wcześniejszego
> dzwonienia to się niestety nie doczeka na aktywację :( Chciałem to
> zrobić na skróty tak jak ktoś tu podpowiedział (mam prawie zawsze
> nieaktywny kanał telefoniczny) ale tak się nie da - właśnie
> rozmawiałem z mlinkiem i teraz czekam na aktywację kanału...
No a u mnie w koncu sie pojawily pierwsze zakupione jednostki! :) (i
juz jestem do przodu ;)
--
Michal 'Amra' Macierzynski
www.prnews.pl - swiat e-bankow
-
3. Data: 2003-01-27 18:33:15
Temat: Re: [mBank] aktywacja supermarketu
Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>
<m...@p...pl> napisał w wiadomości
> > rozmawiałem z mlinkiem i teraz czekam na aktywację kanału...
>
> No a u mnie w koncu sie pojawily pierwsze zakupione jednostki! :) (i
> juz jestem do przodu ;)
>
Oddzwonili i zapytali mnie o numer tel. służbowy - tylko, że mam inny
od paru tygodni i tamtego nie pamiętam a bez tego ani rusz - mam się
dowiedzieć i zadzwonić jeszcze raz :)
Chyba sobie jednak daruję.
--
Marcin P.
-
4. Data: 2003-01-27 19:09:42
Temat: Re: [mBank] aktywacja supermarketu
Od: w...@p...onet.pl
> <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> > > rozmawiałem z mlinkiem i teraz czekam na aktywację kanału...
> >
> > No a u mnie w koncu sie pojawily pierwsze zakupione jednostki! :) (i
> > juz jestem do przodu ;)
> >
> Oddzwonili i zapytali mnie o numer tel. służbowy - tylko, że mam inny
> od paru tygodni i tamtego nie pamiętam a bez tego ani rusz - mam się
> dowiedzieć i zadzwonić jeszcze raz :)
> Chyba sobie jednak daruję.
>
> --
> Marcin P.
>
>
I tak oto przez paranoidalne postulaty bezpieczeństwa wymuszone m.in. przez
grupe pl.biznes.banki (chcemy nietypowych pytań, blokujmy kanał telefoniczny
itp. itd.) mBank traci klientów, a klienci szansę wyboru funduszy bez prowizji
z łatwym zakupem on-line
ech
życie, dogmaty i praktyka
;-)
W.B
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2003-01-27 19:11:59
Temat: Re: [mBank] aktywacja supermarketu
Od: w...@p...onet.pl
> <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> > > rozmawiałem z mlinkiem i teraz czekam na aktywację kanału...
> >
> > No a u mnie w koncu sie pojawily pierwsze zakupione jednostki! :) (i
> > juz jestem do przodu ;)
> >
> Oddzwonili i zapytali mnie o numer tel. służbowy - tylko, że mam inny
> od paru tygodni i tamtego nie pamiętam a bez tego ani rusz - mam się
> dowiedzieć i zadzwonić jeszcze raz :)
> Chyba sobie jednak daruję.
>
> --
> Marcin P.
>
>
No cóż
oto efekt paranoidalnej koncepcji bezpieczeństwa lansowanej przez ekspertow
m.in. z pbb:
żądanie nietypowych pytań na mLinii
rady, aby blokować kanał telefoniczny w mBanku
etc.
i w ten sposób mkożna stracić Klientów
a Klient traci bezprowizyjny, z szerokim wyborem system transakcyjny do
inwestowania w FI
Pozdr
W.B
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2003-01-27 21:03:20
Temat: Re: [mBank] aktywacja supermarketu
Od: "MK" <m...@i...pl>
Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:1cdc.000007b3.3e35847f@newsgate.onet.pl...
>
> No cóż
> oto efekt paranoidalnej koncepcji bezpieczeństwa lansowanej przez
ekspertow
> m.in. z pbb:
Oooo... Siegam pamiecia wstecz..... przypominam sobie dyskusje na innej
liscie i tak sie zastanawiam... kto kilka m-cy temu planowal wprowadzic
hasla jednorazowe do kanalu telefonicznego, tak zeby bez nich nic nie dalo
sie zrobic?
> żądanie nietypowych pytań na mLinii
na to eksperci pbb maja niewielki wplyw, jak rowniez na inne dzialania
banku. Przeciez dobrze wiesz. Czemu bank nie pomyslal o procedurze
zastepczej gdy klient nie pamieta odpowiedzi na jedno pytanie? Czy nie mozna
zadac 3 dodatkowych?
> rady, aby blokować kanał telefoniczny w mBanku
> etc.
Rady radami, a kazdy sam podejmuje decyzje.
> i w ten sposób mkożna stracić Klientów
> a Klient traci bezprowizyjny, z szerokim wyborem system transakcyjny do
> inwestowania w FI
Mozna :(. Dlatego trzeba szukac zabezpieczen uniemozliwiajacych dostep
osobom nieuprawnionym a jednoczesnie nie utrudniajacych zycia klientowi. Do
czego, mam nadzieje, m*Banki beda dazyly :).
Pozdrawiam
Maciej
-
7. Data: 2003-01-27 21:18:56
Temat: Re: [mBank] aktywacja supermarketu
Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>
> Oddzwonili i zapytali mnie o numer tel. służbowy - tylko, że mam
inny
> od paru tygodni i tamtego nie pamiętam a bez tego ani rusz - mam się
> dowiedzieć i zadzwonić jeszcze raz :)
>
Uzbrojony w kilka numerów moich poprzednich pracodawców zamówiłem
jeszcze raz rozmowę w celu aktywacji kanału. No i dzwonili 6 razy -
telefon dzwonił ze 2 sekundy i przestawał :)
--
Marcin P.
-
8. Data: 2003-01-28 02:35:51
Temat: Re: [mBank] aktywacja supermarketu
Od: BAH <b...@p...onet.pl>
Dnia 27 Jan 2003 20:11:59 +0100, w...@p...onet.pl napisał(a):
>
>No cóż
>oto efekt paranoidalnej koncepcji bezpieczeństwa lansowanej przez ekspertow
>m.in. z pbb:
Tak dla porządku wypadałoby przypomnieć,
conieco o tajemnicy lekarskiej
i nie wchodzeniu w kompetencje Ministra Zdrowia.
Ponadto owe koncepcje powstawałły w dobie
braku haseł "jednorazowych" (" nie jest przypadkowy).
>żądanie nietypowych pytań na mLinii
Pewnie ! Po co w ogóle o coś pytać?
(No może "jak masz na imię ?")
>rady, aby blokować kanał telefoniczny w mBanku
>etc.
Były też rady by ten kanał był "pasywny"
ale tu na przeszkodzie stały "względy rtechniczne".
Trzymanie pieniędzy na "3 cyferkach"
(o tyle cyfr z 6-cio cyfrowego PIN-u pyta automat)
to sport na który nie każdy ma ochotę.
Jakoś nie przypominam sobie wtedy podobnych zarzutów
>i w ten sposób można stracić Klientów
Twierdzenie, ze poprzez dbanie o poziom bezpieczeństwa
traci sie klientów trąci paranoją.
Może od razu wprowadzić PIN jako klucz do szelkich kanałów.
(jak w pewnym "bezpiecznym" banku)
Albo pozwolić każdemu, kto powie, że ma na imie Wojtek
wykonanie dowolnego przelewu.
Bezpieczeństo, to nie szopka.
Skoro się zadaje pytanie, to winno to coś dawać
Przez kanał telefoniczny można zlecić przelew na dowolne konto
(bez TAN-u !!!) a to już jest wystarczający powód by domagać się
odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.
>a Klient traci bezprowizyjny, z szerokim wyborem system transakcyjny do
>inwestowania w FI
Udostepnianie do kontaktów z bankiem telefonu służbowego
można uznac za niefrasobliwość..
(jest tu też wina banku - nieprecyzyjne sformułowania formularza).
Klient nic nie traci. No może w tym przypadku pamięć.
Rozumiem, ze taki klient dla Banku to skarb
(a nuż zapomni, że ma w nim pieniądze ;-))) )
>Pozdr
>W.B
BAH
-
9. Data: 2003-01-28 21:08:09
Temat: Re: [mBank] aktywacja supermarketu
Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin P." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> >
> Uzbrojony w kilka numerów moich poprzednich pracodawców zamówiłem
> jeszcze raz rozmowę w celu aktywacji kanału. No i dzwonili 6 razy -
> telefon dzwonił ze 2 sekundy i przestawał :)
>
Chyba czytają tą listę - od dzisiaj mam dostępne fundusze bez
telefonicznej aktywacji :)
--
Marcin P.
-
10. Data: 2003-01-28 21:50:03
Temat: Re: [mBank] aktywacja supermarketu
Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>
In article <b16rfo$2f58$1@news.atman.pl>, Marcin P. wrote:
> Użytkownik "Marcin P." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> >
>> Uzbrojony w kilka numerów moich poprzednich pracodawców zamówiłem
>> jeszcze raz rozmowę w celu aktywacji kanału. No i dzwonili 6 razy -
>> telefon dzwonił ze 2 sekundy i przestawał :)
>>
> Chyba czytają tą listę - od dzisiaj mam dostępne fundusze bez
> telefonicznej aktywacji :)
Bez odsylania umowy ????? Ja juz od 19 czekam i nie widze zeby byla tak
na telefon aktywowana usluga!