-
1. Data: 2003-01-27 16:25:29
Temat: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
Od: l...@p...onet.pl
Wplacalem pieniadze na Inteligo w PKO BP.
Bylem zdziwiony bo na potwierdzeniu dokonania wplaty widoczny jest tylko numer
odbiorcy. Przy wpłacie nie podaje sie danych odbiorcy (imienia i nazwiska).
Gdy wplacalem na swoje konto w BPH to w tym banku wymagane jest podanie danych
odbiorcy. Tak wiec w razie pomylki "pani z okienka" i wpisania blednego numeru,
mozna ustalic ze blad rzeczywiscie mial miejsce bo nr rachunku nie zgadza sie z
nazwikiem odbiorcy.
W PKO nie ma takiej mozliwosci. W razie gdyby przekrecono numer konta to
pieniadze poplyna do kogo innego i jak ja wtedy udowodnie ze to pracownik banku
sie pomylil a nie ja podalem inny numer? taka sytuacja jest przeciez mozliwa.
Pewnie mi odpowiecie ze zanim odejde od kasy to mam sobie sprawdzic numer, no
ale wiadomo ze kazdemu sie spieszy bierze kwitek i odchodzi. Kto by tam
sprawdzal 26 cyfr. Na pewno malo kto to robi.
Ciekaw jestem dlaczego PKO nie moze wpisywac na potwierdzeniu wplaty danych
odbiorcy? :(
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2003-01-27 16:40:47
Temat: Re: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
Od: "MariuszJ" <m...@d...pl>
Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:1cdc.00000725.3e355d78@newsgate.onet.pl...
> Wplacalem pieniadze na Inteligo w PKO BP.
> Bylem zdziwiony bo na potwierdzeniu dokonania wplaty widoczny jest tylko
numer
> odbiorcy. Przy wpłacie nie podaje sie danych odbiorcy (imienia i
nazwiska).
>
> Gdy wplacalem na swoje konto w BPH to w tym banku wymagane jest podanie
danych
> odbiorcy. Tak wiec w razie pomylki "pani z okienka" i wpisania blednego
numeru,
> mozna ustalic ze blad rzeczywiscie mial miejsce bo nr rachunku nie zgadza
sie z
> nazwikiem odbiorcy.
> W PKO nie ma takiej mozliwosci. W razie gdyby przekrecono numer konta to
> pieniadze poplyna do kogo innego i jak ja wtedy udowodnie ze to pracownik
banku
> sie pomylil a nie ja podalem inny numer? taka sytuacja jest przeciez
mozliwa.
Witam
Z uwagi na to, że pierwsze dwie cyfry numeru rachunku (tych 26 cyfrowych) to
cyfry kontrolne, to gdy się pomylisz to te pieniądze nie dojdą do nikogo.
Poprostu pani wpisując nr konta powie Ci, że jest niepoprawny.
Pozdr
MariuszJ
-
3. Data: 2003-01-27 16:44:52
Temat: Re: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
Od: "Robert" <s...@o...pl>
news:1cdc.00000725.3e355d78@newsgate.onet.pl, Użytkownik
<l...@p...onet.pl>:
> Gdy wplacalem na swoje konto w BPH to w tym banku wymagane jest
> podanie danych odbiorcy.
A był to numer nowy 26-cyfrowy, czy stary?
> Tak wiec w razie pomylki "pani z okienka" i
> wpisania blednego numeru, mozna ustalic ze blad rzeczywiscie mial
> miejsce bo nr rachunku nie zgadza sie z nazwikiem odbiorcy.
> W PKO nie ma takiej mozliwosci. W razie gdyby przekrecono numer konta
> to pieniadze poplyna do kogo innego i jak ja wtedy udowodnie ze to
> pracownik banku sie pomylil a nie ja podalem inny numer? taka
> sytuacja jest przeciez mozliwa.
Pocieszę Cię: Inteligo ma nowe numery 26-cyfrowe z 2 cyframi kontrolnymi,
dzięki którym z dużym prawdopodobieństwem prosta pomyłka przy wpisywaniu
skutkuje całkowicie nieprawidłowym numerem, zatem już przy zlecaniu przelewu
taka przypadkowa pomyłka zostanie wykryta.
--
Robert
To reply by email, use ->mkarta<- in place of ->spamtrap<-
Emaile adresuj do ->mkarta<- zamiast do ->spamtrap<-
-
4. Data: 2003-01-27 16:46:55
Temat: Re: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
Od: l...@p...onet.pl
Co jesli pani pomyli ostatnia cyfre i zamiast 5 wpisze np. 6?
Pieniadze nie poplyna na inne konto?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2003-01-27 16:51:56
Temat: Re: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
Od: l...@p...onet.pl
thx, kapuje:)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2003-01-27 16:52:49
Temat: Re: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
Od: "Robert" <s...@o...pl>
news:1cdc.00000734.3e35627f@newsgate.onet.pl, Użytkownik
<l...@p...onet.pl>:
> Co jesli pani pomyli ostatnia cyfre i zamiast 5 wpisze np. 6?
> Pieniadze nie poplyna na inne konto?
Nie. System nie przyjmie takiego numeru jako blędny - właśnie po to
wprowadzono te 2 cyfry kontrolne na początku - one są obliczone na podstawie
wszystkich pozostałych cyfr.
--
Robert
To reply by email, use ->mkarta<- in place of ->spamtrap<-
Emaile adresuj do ->mkarta<- zamiast do ->spamtrap<-
-
7. Data: 2003-01-27 17:26:15
Temat: Re: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
Od: "Toomaas" <T...@p...internetdsl.pl>
Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:1cdc.00000725.3e355d78@newsgate.onet.pl...
> Wplacalem pieniadze na Inteligo w PKO BP.
> Bylem zdziwiony bo na potwierdzeniu dokonania wplaty widoczny jest tylko
numer
> odbiorcy. Przy wpłacie nie podaje sie danych odbiorcy (imienia i
nazwiska).
>
> Ja jak wpłacam w PKO BP zawsze dostaje potwierdzenie wpłaty z numerem
konta i moimi danymi.
-
8. Data: 2003-01-27 18:19:40
Temat: Re: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
Od: KG <a...@U...poczta.onet.pl>
Toomaas napisał(a):
> Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:1cdc.00000725.3e355d78@newsgate.onet.pl...
> > Wplacalem pieniadze na Inteligo w PKO BP.
> > Bylem zdziwiony bo na potwierdzeniu dokonania wplaty widoczny jest tylko
> numer
> > odbiorcy. Przy wpłacie nie podaje sie danych odbiorcy (imienia i
> nazwiska).
> >
> > Ja jak wpłacam w PKO BP zawsze dostaje potwierdzenie wpłaty z numerem
> konta i moimi danymi.
Ja podobnie. Ale ich trzeba za każdym razem sprawdzać. Raz po dokonaniu wpłaty
panienka z okienka zadzwoniła do mnie na komórkę, że jej pieniędzy nie dałam.
Dodam, że wcześniej przy wypisywaniu potwierdzenia narobiła więcej błędów niż
mi się wydawało, że można zrobić. Błędy tylko w moich danych, nr konta był ok.
, ale zawsze mogli coś próbować kombinować i nie wydać.
PKO to PKO....
Kaa
-
9. Data: 2003-01-27 19:41:54
Temat: Re: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
Od: "Gissbourne" <g...@w...pl>
Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:
> Pocieszę Cię: Inteligo ma nowe numery 26-cyfrowe z 2 cyframi kontrolnymi,
> dzięki którym z dużym prawdopodobieństwem prosta pomyłka przy wpisywaniu
> skutkuje całkowicie nieprawidłowym numerem, zatem już przy zlecaniu
przelewu
> taka przypadkowa pomyłka zostanie wykryta.
Na 3 znane mi numery kont wszystkie maja liczbe kontrolna 50
Gissbourne
-
10. Data: 2003-01-27 19:53:02
Temat: Re: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>
Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:1cdc.00000725.3e355d78@newsgate.onet.pl...
> Wplacalem pieniadze na Inteligo w PKO BP.
> Bylem zdziwiony bo na potwierdzeniu dokonania wplaty widoczny jest tylko
numer
> odbiorcy. Przy wpłacie nie podaje sie danych odbiorcy (imienia i
nazwiska).
No to coś ktoś popierniczył.
Przy wpłacie gotówkowej w placówce PKO BP na inteligo musisz podać numer
rachunku odbiorcy, a także jego dane i swoje dane [nadawcy].
W przypadku wypisanych ręcznie kwitków [formularzy standardowych] - jest to
oczywiste - gdyż są odpowiednie pola do wypełnienia, które potem obsługa
wprowadza do systemu.
W przypadku wpłaty na dyspozycję ustną - także należy podać dane nadawcy i
odbiorcy. Dane nadawcy widać potem w historii rachunku.
Zależy też jak to potem wpiszą do systemu - u mnie raz wpisali tylko
nazwisko i tytuł zmienili na "wpłata własna"... Jak się komu chce...
Można też edytować pole "tytułem"... Ale to długa historia i lepiej nie
próbować... Generalnie powinno się dać...
Sam w jednym oddziale dostaję dwa różne rodzaje potwierdzeń, w zależności od
tego, która kasjerka mnie obsługuje...
Albo czasami obciążają mnie prowizją, a dopiero na mój protest anulują
opłatę i wprowadzają na nowo... Jakby system nie rozpoznawał numeru i
automatycznie naliczał opłatę - inaczej - kobicie z reguły trzeba wyraźnie
zaznaczyć, że to inteligo BEZ prowizji - bo ona musi to jakoś inaczej
wpisać... :-/
Zauważyem też, że w danej placówce po jednej operacji wpłaty już pozostają
dane klienta w systemie...
Tak, że jest duży bałagan z tymi wpłatami, zależy od osoby, jej kompetencji
i humoru...
Chyba trzeba będzie poczekać na ten nowy system informatyczny PKO BP, żeby w
końcu nabrało to jednolitego kształtu...
--
Pozdrawiam,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl; 0501950782