  • 21. Data: 2012-03-06 07:37:02
    Temat: Re: mBank - duża podwyżka opłaty za KK
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a102ecf8-c983-470b-9b53-dc4359a55894@w5g2000vbv
    .googlegroups.com...
    On 5 Mar, 19:01, Pan Sowa <p...@g...ru> wrote:

    > Ja uważam, że zmiana TOiP w przypadku KK mBanku jest korzystniejsza tak
    > więc nie bardzo rozumiem o co chodzi.

    >O wiele taniej mozna sobie dobrac zblizone produkty w innych bankach,
    >nie wspominajac o mozliwosc korzystania bezplatnie - rowniez
    >wykonalnego.

    Slusznie prawisz
    tym bardziej ze inne banki oferuja CB
    oraz mniej restrykcyjne zwolnienie z oplaty rocznej

    A przy okazji gdzie ta korzysc (do przedmowcy)
    np. w przypadku VClasic wzrost oplaty z 38 na 70zl ?

  • 22. Data: 2012-03-06 07:43:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 05 Mar 2012 19:00:36 +0100, Pan Sowa napisał(a):

    > Tylko na Impresji to ubezpieczenie kosztuje kilkadziesiąt PLN rocznie, a
    > dla VP jest darmowe. Dla mnie różnica spora. Korzystałem z ubezpieczenia
    > z VP mBanku i lekarzowi było wszystko jedno do kogo przyjechał (bo nie
    > miał takich danych), a był to lekarz z FALCK.

    Tak tylko, że jak np lekarz będzie musiał jakiś papier przedstawić a nie
    będzie chciał ściemniać, to Tobie bank tę wizytę ładnie odnotuje w
    historii Twojej platyny ;)
    Na impresji to ubezpieczenie kosztuje 5/m-c czyli 60 rocznie -
    podejrzewam, że jedna wizyta mniej więcej tyle kosztuje a są 4 do
    wykorzystania. Ja nie twierdzę, że ta mBankowa jest jakaś zła, po prostu
    wydaje mi się, że impresja ma lepszą mimo, że płatną. Oczywiście jeżeli
    wyrabia się na luzie zwolnienie na platynie, to już w ogóle nie ma co
    narzekać.

    --
    xbartx

  • 23. Data: 2012-03-06 07:46:15
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 05 Mar 2012 23:17:17 -0800, krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    > Inaczej koszt utrzymania konta i KK wyniesie cie 94 zl rocznie - 7,83 zl
    > miesiecznie.
    >
    > Dla osob mieszkajacych w mniejszych miejscowosciach oraz ludzi mniej
    > zarabiajacych, z ograniczonymi stalymi wydatkami, dla mlodych
    > mieszkajacych przy rodzicach i dokladajacych sie tylko gotowkowo do
    > wydatkow bytowych - utrzymanie bezplatnosci bedzie niemozliwe, nawet
    > jesli jest to ich jedyne konto i KK.
    > O wiele taniej mozna sobie dobrac zblizone produkty w innych bankach,
    > nie wspominajac o mozliwosc korzystania bezplatnie - rowniez

    Trochę naciągasz. Jak ktoś ma małe dochody i dopiero zaczyna pracować, to
    raczej mu kk do niczego potrzebna nie jest a wręcz przeciwnie. Więc
    pozostaje mu debetówka i jej warunki do spełnienia a one są, powiedzmy
    to, na poziomie średniej bankowej ;)

    --
    xbartx

  • 24. Data: 2012-03-06 08:06:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Waldek" <j...@t...mam> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A przy okazji gdzie ta korzysc (do przedmowcy)
    > np. w przypadku VClasic wzrost oplaty z 38 na 70zl ?

    Raz już zapłaciłem 38 bo nie udało mi się wydać 18000/rok.
    Wyrobić 12000 lub 120 transakcji jest znacznie łatwiej.
    P.G.

  • 25. Data: 2012-03-06 08:10:47
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]

    > 100 zl karta debetowa i dokonac 10-u transakcji (srednio) karta
    > kredytowa. Inaczej koszt utrzymania konta i KK wyniesie cie 94 zl

    Nie doczytałem.
    Z nowej TOiP wynika, że oprócz wydatków KK trzeba jeszcze wydawać kartą
    debetową ?
    P.G.

  • 26. Data: 2012-03-06 08:18:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Mar, 08:46, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > raczej mu kk do niczego potrzebna nie jest a wręcz przeciwnie. Więc
    > pozostaje mu debetówka i jej warunki do spełnienia a one są, powiedzmy

    Z podanych kilku opcji masz zarzuty wylacznie do jednej - a i to
    nieslusznie - mozna potrzebowac KK do zakupow sporadycznych, do
    zakupow rozkladanych na raty w ramach przyznanego limitu, nawet do
    czestszych zakupow splacanych w GP, ale niewystarczajacych do zwolnien
    wg wskazanych kryteriow.
    Spokojnie mozna korzystac z KK innych bankow, gdzie zwolnienia od
    oplat (i to niskich - na poziomie wycofanej Visa electron mbanku) sa
    za 24 czy 36 transakcji rocznie.

    W dodatku nie trzeba "zaczynac pracowac", zeby miec niskie dochody,
    lub nieterminowo wyplacana pensje.........

  • 27. Data: 2012-03-06 08:32:40
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Mar, 09:10, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
> [...]
    w5g2000vbv.googlegroups.com...

    > Nie doczytałem.
    > Z nowej TOiP wynika, że oprócz wydatków KK trzeba jeszcze wydawać kartą

    To juz jakis czas temu wprowadzili - skonczyly sie bezplatne zlote
    rybki do korzystania tylko w bankomatach.
    Przeliczylem zwolnienie z kosztow dla osoby korzystajacej z
    podstawowych produktow banku.

    Fakt, ze limit kwotowy do zwolnienia z oplaty za karte debetowa mozna
    tez zrobic kredytowka (to duzy plus), ale jesli ktos korzysta
    nieregularnie z KK, to nie wykona limitu na zwolnienie z oplat za KK i
    zaplaci 2 zl za niektore miesiace posiadania karty debetowej. Zeby
    zaplacic za wszystkie miesiace w roku, to faktycznie KK musialaby
    raczej lezec w portfelu. Ja np. wydawalem na zakupy internetowe ta KK
    kilkaset zl co 2-3 miesiace. Rozwazalem likwidacje pewnej innej KK i
    przeniesienie transakcji nia robionych na KK mBanku, ale mbank
    zmieniajac Toip skutecznie wybil mi ta opcje z glowy. Bede mial lepszy
    BIK :)

  • 28. Data: 2012-03-06 10:22:40
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 06 Mar 2012 00:18:34 -0800, krzysztofsf napisał(a):

    > Z podanych kilku opcji masz zarzuty wylacznie do jednej (...)

    Chodziło mi o proste przesłanie - nigdy nie żyj na kredyt. Mając małe
    dochody lub zaczynając pracę przy pomocy kk można się elegancko w kredyt
    wpakować - inna sprawa, że takie kk możemy zwyczajnie nie dostać.

    > W dodatku nie trzeba "zaczynac pracowac", zeby miec niskie dochody, lub
    > nieterminowo wyplacana pensje.........

    Miało być 'lub' a nie 'i'.

    --
    xbartx

  • 29. Data: 2012-03-06 10:45:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Mar, 11:22, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Chodziło mi o proste przesłanie - nigdy nie żyj na kredyt.

    Ale mbank nie zaostrza kryteriow przyznawania KK slabiej zarabiajacym
    - tylko wlasnie zaczyna ich mocno eksploatowac finansowo - zwlaszcza
    tych, ktorzy MAJA juz KK i maja problem ze splata - nie rozstana sie z
    KK od reki, poniewaz musza wczesniej splacic zadluzenie (do tego
    przewaznie brak im sprytu, zeby wygooglac sobie bank gdzie oplaca sie
    przeniesc taka zadluzona KK) a jednoczesnie nie dokonaja operacji
    zwalniajacych od oplat.

    Nie zyja na kredyt osoby sporadycznie, lub na stosunkowo nieduze kwoty
    roczne czy miesieczne, korzystajace z KK.
    A wlasnie takie osoby beda sie pozbywac ich KK, szukajac tanszych
    gdzie indziej.
    Zauwaz, ze mbank uruchamia wlasnie nowa promocje kredytow odnawialnych
    - zapewne liczac, ze czesc osob w miejsce KK bedzie korzystac z
    "debetu".

    Ponownie wystapie i ponownie odrzuca mi zapewne wniosek o kredyt 500
    zl :)
    Obecnie odeszli od odnowien za minimum 25 zl, tak wiec jestem sklonny
    zaplacic w kolejnych latach te 9 zl za mozliowsc awaryjnego wykonania
    przelewu z banku w ktorym nie mam ani pieniedzy ani kart :)

  • 30. Data: 2012-03-06 14:35:51

    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > 100 zl karta debetowa i dokonac 10-u transakcji (srednio) karta
    > kredytowa. Inaczej koszt utrzymania konta i KK wyniesie cie 94 zl

    Nie musi wydawać kartą debetową nawet jednego grosza. Wszystko można wydać
    kredytówką, a przeczytać o tym można w TOiP.

    PS: http://u.42.pl/2I6Y