eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank - wpłatomat-złodziej, bank olewa klienta › mBank - wpłatomat-złodziej, bank olewa klienta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.c
    om!postnews.google.com!e1g2000pra.googlegroups.com!not-for-mail
    From: d...@p...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mBank - wpłatomat-złodziej, bank olewa klienta
    Date: Wed, 21 Jan 2009 00:39:43 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 117
    Message-ID: <9...@e...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 213.17.245.17
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1232527184 15765 127.0.0.1 (21 Jan 2009 08:39:44 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Jan 2009 08:39:44 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: e1g2000pra.googlegroups.com; posting-host=213.17.245.17;
    posting-account=_IpELAoAAAC-gtj0RYVwyKZ_xdJ0kkIj
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR
    1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; MEGAUPLOAD
    2.0; .NET CLR 3.0.04506.648),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:470721
    [ ukryj nagłówki ]

    Uniwersalny Słownik Języka Polskiego PWN:

    - złodziej: <<ten, kto kradnie>>
    - kraść:
    1. <<zabierać coś komuś po kryjomu>>
    2. <<ograniczać coś, sprawiać, że czegoś jest mniej>>
    =======================================

    Ostrzegam Was przed wpłatomatami mBanku. Niby od zawsze z nich
    korzystałem i wszystko było w porządku, a ludzi z forum mBanku, którzy
    pisali o żżeraniu kasy i negatywnym rozpatrywaniu reklamacji uważałem
    za naciągaczy, a w najlepszym razie za mitomanów.

    No i pokarało mnie.

    Moja żona 11.01.2009 wpłacała przy mnie w warszawskim CH Wileńska
    4.000 zł. Przyjęło, przemieliło, zamiast potwierdzenia transakcji -
    komunikat "Bankomat nieczynny - awaria modułu kasowego" i kwitek z
    napisem "Deklarowana kwota - 4k zł, transakcja nieudana". Od razu
    zgłosiliśmy sprawę do pracownicy mKiosku, od razu wykonaliśmy szybki
    telefon na mLinię. Reklamacja została przyjęta. Myślałem, że jedynym
    problemem
    będzie przetrzymanie kasy parę(naście) dni. Wczoraj (20.01.2009)
    przyszła odpowiedź:

    "> Uprzejmie informujemy, iż dokonaliśmy analizy logów maszyny
    depozytowej i
    > sprawdzenia kasety tejże maszyny. W wyniku podjętych działań ustaliliśmy,
    > iż w dniu 11-01-2009 dokonała Pani wpłaty kwoty 2000,00 PLN, a reklamowana
    > przez Panią kwota to 4000,00 PLN. Niestety, analiza logów z maszyny
    > depozytowej nie wykazała włożenia do maszyny takiej ilości banknotów, jaką
    > Pani wskazuje.
    > Także rozładowanie wpłatomatu nie wykazało nadwyżki.
    > W związku z powyższym środki w wysokości 2000,00 PLN zostały zwrócone na
    > Pani konto z datą operacji 11-01-2009, czyli faktycznego dokonania wpłaty.
    > W przypadku wątpliwości, prosimy o ponowny kontakt z Bankiem, celem
    > uzupełnienia informacji. Wówczas proces reklamacyjny zostanie wznowiony.
    > Mamy nadzieję, że powyższe wyjaśnienia okażą się dla Pani wyczerpujące, a
    > ten przykry incydent nie wpłynie decydująco na dalszą współpracę."

    Żonę zamurowało, od razu zadzwoniła do mnie, a mnie też zatkało. Żona
    od razu złożyła reklamację reklamacji z wnioskiem o sprawdzenie
    ponowne, a w razie wątpliwości - niech bank sobie sprawdzi monitoring
    z CH Wileńska (ze 3 razy na widoku przeliczaliśmy banknoty) i niech
    sprawdzą jaka ekipa opróżniała wpłatomat (został naprawiony i
    uruchomiony następnego dnia po zdarzeniu).

    Na razie czekamy na odzew ze strony banku, ale wiele osób "pociesza"
    mnie, że skoro bank w ogóle cokolwiek uznał to o reszcie można już
    zapomnieć.

    Rozważam złożenie wniosku do Arbitra Bankowego przy Związku Banków
    Polskich (choć u niego długi czas na rozpatrywanie wniosków).

    Złożyłem również zawiadomienie na policji o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa z art. 268 kk. Formalnie postępowanie zacznie się po
    odpowiedzi z banku.

    Jak, k...a, może zniknąć 20 banknotów po 100 zł? Jak bank może
    odrzucić reklamację, skoro rok temu właśnie po to modernizowali
    algorytm przyjmowania wpłat, aby ograniczyć oszustwa i
    nieprawidłowości? => http://www.mbank.pl/blog/artykul.html?id=73

    "Zmiany są gruntowne, a wynikają z dwóch kluczowych założeń::
    - wprowadzenie deklaracji kwoty wpłaty
    - ograniczenie możliwości dokładania banknotów

    Pierwsze powoduje, iż przed dokonaniem wpłaty jesteście zobowiązani do
    wpisania ile zamierzacie wpłacić. Na początku może się wydawać to
    lekkim utrudnieniem, niemniej deklaracja pozwala łatwiej rozpatrywać
    Wasze roszczenia w przypadku zacięcia maszyny oraz "zachęca" Was do
    przeliczenia banknotów które zamierzacie wpłacić. "

    Na ch...olerę miałbym deklarować kwotę 4kpln, a potem próbować wpłacić
    (skutecznie - jak sam bank przyznaje) 2kpln? Przecież w ten sposób -
    na logikę - w ogóle nie powinno dojść do pomyślnego zakończenia
    transakcji wpłaty nawet tych 2kpln.

    Nienawidzę jak 1) okrada się mnie, 2) wmawia mi się, że to ja jestem
    złodziejem i naciągaczem.

    Proszę Was o jakieś sensowne podpowiedzi co jeszcze mogę z tym fantem
    zrobić. 2 tys. zł to nie jest dla mnie nieznacząca kwota.

    Tylko błagam - nie oczekuję odpowiedzi typu "po co wpłacałeś przez
    wpłatomat?" ... To się stało i się nie odstanie. Szukam teraz
    rozwiązania tej chorej sytuacji.

    I zdecydowanie Wam odradzam korzystanie z wpłatomatów mBanku. Po co
    sobie utrudniać życie. Chyba, że ktoś ma mało stresów i niski poziom
    adrenaliny na co dzień ...

    Pozdrawiam,
    Dobromir

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1