  • 1. Data: 2009-01-19 14:26:37
    Temat: [mbank] Lokata strukturyzowana Europa 6mcy
    Od: ketiv <k...@o...pl>

    Witam.

    Szukam wlasnie lokaty gdzie bez zbednych ceregieli (zakladanie nowego
    konta, itp) moge przez pół roku przechomikowac 30000zł. Z posiadanych
    przeze mnie kont (pekao sa, kb, mbank) najkorzystniej wypada lokata 3mce
    kredytbanku (8,3%), oraz (wlasnie skoczylo na strone glowna) mbanku-
    lokata strukturyzowana Europa 6mcy (>10,2%)
    http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/struktur
    y/aktywne_subskrypcje/europa.html
    pytanie laika- jakie są kruczki i niebezpieczenstwa w tej lokacie?

    --
    pozdr,

  • 2. Data: 2009-01-19 14:44:14
    Temat: Re: [mbank] Lokata strukturyzowana Europa 6mcy
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    ketiv pisze:

> [...]
    y/aktywne_subskrypcje/europa.html

    > pytanie laika- jakie są kruczki i niebezpieczenstwa w tej lokacie?

    Takie oprocentowanie będzie tylko wtedy, gdy przez całe pół roku kurs
    EUR/PLN będzie się utrzymywał na mniej więcej obecnym poziomie. Za dni w
    których kurs wypadnie poza widełki nie będzie naliczane oprocentowanie.

    Poza tym kruczków chyba brak.

    Jak dla mnie to jest loteria, biorąc pod uwagę obecną zmienność kursów
    walut. Nie spodziewałbym się zyskać na tym więcej niż połowę z tych 10%.
    Ale jeśli ty uważasz, że kurs EUR/PLN już się ustabilizował, to inwestuj :)

    Karol

  • 3. Data: 2009-01-19 14:49:17
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ketiv" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    y/aktywne_subskrypcje/europa.html
    > pytanie laika- jakie są kruczki i niebezpieczenstwa w tej lokacie?

    Takie, że jest to bzdurny produkt, podobnie jak chyba wszystkie tzw. lokaty
    strukturyzowane produkcji BRE. To jest obłęd, że ludzie w ogóle te produkty
    kupują (choć sprzedaż nie jest chyba rzeczywiście jakoś drastycznie wysoka).

    Chcesz grać na EURPLN to graj sam, zazwyczaj w 1 godzinę zarobisz albo
    stracisz tyle ile będzie odsetek z tej "lokaty".

    Chcesz normalnej lokaty, to bierz najwyżej oprocentowaną lokatę, a nie
    jakieś gówno w złotym "inwestycyjnym" papierku.

    marekz

  • 4. Data: 2009-01-19 15:19:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > lokaty strukturyzowane produkcji BRE. To jest obłęd, że ludzie w ogóle
    > te produkty kupują (choć sprzedaż nie jest chyba rzeczywiście jakoś

    wreszcie jakiś normalny głos, nie wiem dla kogo są te struktury i
    jeszcze doradcy dzwonią i namawiają na to...aż musiałem zaznaczyć, że
    NIE ŻYCZĘ sobie telefonów w sprawie "struktur"!!!

    > Chcesz grać na EURPLN to graj sam, zazwyczaj w 1 godzinę zarobisz albo
    > stracisz tyle ile będzie odsetek z tej "lokaty".

    zarobisz albo stracisz, a na tej strukturze stracić nie możesz (pomijam
    koszt alternatywny), a zyskać....być może tak, ale na zupełnie zwykłej
    lokacie zarobisz pewnie nie mniej i jeszcze mam gwarancję zysku bez
    jakiegoś ale!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-01-19 15:53:55
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > koszt alternatywny), a zyskać....być może tak, ale na zupełnie zwykłej
    > lokacie zarobisz pewnie nie mniej i jeszcze mam gwarancję zysku bez

    Te produkty są chyba po to, żeby klient poczuł, że nie pracuje na etacie w
    fabryce śrubek albo w szkole, tylko GRA NA WALUTACH albo na jakichś towarach
    (patrz lokata capuccino). ;-/

    Pewne psychologiczne potrzeby może więc taki produkt zaspokajać. Finansowo
    jest to niestety mówiąc bez ogródek typowe dymanie leszcza.

    marekz