  • 11. Data: 2005-05-23 17:36:41
    Temat: Re: nielegalne kopiowanie karty płatnieczej
    Od: "Tomasz Zdebelak" <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara:

    > Ale o co chodzi?

    moze ma pomysl na biznes zycia ;)

    --
    Tomasz Zdebelak

  • 12. Data: 2005-05-23 17:52:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    firma mm napisał(a):

> [...]
    > i przekaże ten numer złodziejowi który na ten numer kupi coś przez internet

    Z dobrą pamięcią powiadasz.... Zgadnij, co jest wydrukowane na kwitku,
    który podpisujesz i który na 100 % zostaje u tej sprzedawczyni.
    :-P

    M.

  • 13. Data: 2005-05-23 18:16:05
    Od: zak <z...@o...pl>

    do zakupu przez internet nie trzeba podpisywać rachunku

  • 14. Data: 2005-05-23 18:41:48
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-05-23 20:16- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    zak, gdy pisał(a):
    > do zakupu przez internet nie trzeba podpisywać rachunku

    Nie zrozumiałeś: nie idzie o to, że podpisujesz, albo nie, tylko o to,
    że dostęp do numeru karty jest delikatnie mówiąc swobodny.
    Albo się na to godzimy i używamy kart (w miarę możności zachowując
    oczywiście *możliwe* do osiągnięcia standardy bezpieczeństwa), albo też
    boimy się wszystkiego i wszystkich i wtedy nie używamy kart w ogóle.
    Jak ktoś bardzo potrzebuje, dorabia sobie do tego jakąś ideologię ;-)

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 15. Data: 2005-05-23 18:47:13
    Od: zak <z...@o...pl>

    dostęp jest swobodny ?? opublikejesz więc numer twojej karty w internecie ?

  • 16. Data: 2005-05-23 18:55:54
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-05-23 20:47- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    zak, gdy pisał(a):
    > dostęp jest swobodny ?? opublikejesz więc numer twojej karty w internecie ?

    Już był taki przypadek na tej liście, więc nie byłoby to novum. Poszukaj
    w archiwum, może znajdziesz (nie mój, żeby była jasność - przeczytaj raz
    jeszcze, z większym zrozumieniem, fragment o "standardach bezpieczeństwa").
    W ogóle, przeczytaj jeszcze raz poprzednie posty, to zorientujesz się
    może o co chodzi, zamiast bezsensownie wyrywać z kontekstu fragmenty
    odpowiedzi.
    Dla ułatwienia uprzystępnię skrót: numer jest drukowany na slipie, co
    czyni dostęp do niego "delikatnie mówiąc swobodnym".
    Przepraszam, że cytuję sam siebie, ale może to pozwoli Ci czytać ze
    zrozumieniem.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 17. Data: 2005-05-23 19:12:06
    Od: zak <z...@o...pl>

    nie zagaduj tylko podaj numer swojej karty płatniczej która umożliwia
    płatności przez internet

  • 18. Data: 2005-05-23 19:14:20
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    zak napisał(a):
    > nie zagaduj tylko podaj numer swojej karty płatniczej która umożliwia
    > płatności przez internet

    Jeśli mówię, że jakiś samochód jest w miarę bezpieczny, to nie znaczy,
    że muszę od razy pierd*.*ć nim w drzewo.

  • 19. Data: 2005-05-23 19:18:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> writes:

> [...]
    > oczywiście *możliwe* do osiągnięcia standardy bezpieczeństwa), albo
    > też boimy się wszystkiego i wszystkich i wtedy nie używamy kart w

    Jest jednak zasadnicza roznica pomiedzy skopiowaniem karty
    i zapamietaniem numeru, albo pomiedzy transakcja z fizycznym uzyciem
    karty, i transakcja zdalna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2005-05-23 19:21:23
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    Dnia 2005-05-23 21:14, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Jeśli mówię, że jakiś samochód jest w miarę bezpieczny, to nie znaczy,
    > że muszę od razy pierd*.*ć nim w drzewo.

    Trzaby tym bezpiecznym samochodem w niego przypiewalić - nie dość, że
    zobaczyłby jak z bezpieczeństwem to może i by mu się coś w głowie
    wystukało na prostą.

    Gree