  • 1. Data: 2010-03-01 14:51:25
    Temat: pin offline w mBanku?
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    czytam sobie komunikat na blogu mBanku, o planowanie przerwie w działaniu
    systemu: http://www.mbank.pl/blog/artykul,595.html i co widzę w
    komentarzach? - że w mBanku jest pin offline. Z tego co się orientuję to
    taki bajer miały chyba niektóre (albo wszystkie) MC w mBanku, czy zatem może
    ktoś potwierdzić, że delfin i inne Visy ww. banku mają ten użyteczny bajer
    już "uruchomiony"?

  • 2. Data: 2010-03-01 18:04:08
    Temat: Re: pin offline w mBanku?
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Valdi <V...@v...pl> had the courage to write:
> [...]
    > taki bajer miały chyba niektóre (albo wszystkie) MC w mBanku, czy zatem
    > może ktoś potwierdzić, że delfin i inne Visy ww. banku mają ten

    A to nie trzeba przeprogramować plastików? Zdawało mi się, że tam licznik
    offline PIN jest ustawiony na 0...

    k.

  • 3. Data: 2010-03-01 18:20:14
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kashmiri" news:hmgvir$qen$1@news.onet.pl

    > A to nie trzeba przeprogramować plastików? Zdawało mi się, że tam licznik
    > offline PIN jest ustawiony na 0...

    jak to działa od strony stricte technicznej niestety nie wiem, dlatego pytam
    się mądrzejszych.
    Wiem czym się to je z pozycji klienta :)

  • 4. Data: 2010-03-01 18:20:30
    Od: cos <c...@g...pl>

    W dniu 2010-03-01 15:51, Valdi pisze:
> [...]
    > ktoś potwierdzić, że delfin i inne Visy ww. banku mają ten użyteczny bajer

    male pytanko jak taka karta wie czy pin jest prawidlowy?

  • 5. Data: 2010-03-01 18:37:00
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "cos" news:hmh0hg$q11$1@news2.ipartners.pl

    > male pytanko jak taka karta wie czy pin jest prawidlowy?

    to pytanie nie do mnie :) technicznych aspektów z cyklu "czym to się je"
    itp. niestety nie znam w kwestiach pinu offline.

  • 6. Data: 2010-03-01 19:05:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cos <c...@g...pl> writes:

    > male pytanko jak taka karta wie czy pin jest prawidlowy?

    Nie wiem jak to jest w kartach mBanku, ale normalnie karta zna swoj PIN
    i moze stwierdzic czy to, co dostaje z terminala, ma sens.

    Taki np. mBank (zapewne, przynajmniej normalnie tak jest) moze zdalnie
    zmienic PIN, moze odblokowac ilosc prob itp. - oczywiscie wymaga to
    dokonania transakcji EMV.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2010-03-01 19:35:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Nie wiem jak to jest w kartach mBanku, ale normalnie karta zna swoj PIN
    > i moze stwierdzic czy to, co dostaje z terminala, ma sens.

    Paskowa/magnetyczna karta nie zna swego PINu.
    Nie wiem, jak chipowa, ale chyba też ,,nie do końca'' zna swój PIN.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-03-01 19:37:03
    Od: Duke <d...@g...com>

    Valdi pisze:
    > czytam sobie komunikat na blogu mBanku, o planowanie przerwie w działaniu
    > systemu: http://www.mbank.pl/blog/artykul,595.html i co widzę w
    > komentarzach? - że w mBanku jest pin offline.

    Do użytku dla wszystkich ma dopiero być.

    > Z tego co się orientuję to
    > taki bajer miały chyba niektóre (albo wszystkie) MC w mBanku,

    Chyba chodziło Ci o autoryzacja off-line przy niektórych MC z PayPass-em.

  • 9. Data: 2010-03-01 19:38:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi" hmh0ge$jqg$...@n...interia.pl

    > to pytanie nie do mnie :) technicznych aspektów z cyklu "czym to się je"
    > itp. niestety nie znam w kwestiach pinu offline.

    Karta nie zna swego PINu. :) Choćby po tym można to sprawdzić,
    że bez merdania kartą można zmienić jej PIN. Ale przecież nie
    zawsze ;) musi wiedzieć, czy podany PIN jest prawidłowy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-03-01 20:47:26
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > Paskowa/magnetyczna karta nie zna swego PINu.

    zgadza sie

    > Nie wiem, jak chipowa, ale chyba też ,,nie do końca'' zna swój PIN.

    jesli karta ma funkcjonalnosc PIN offline (czli licznik blednych prob PIN
    offline >0) to musi "znac PIN", zeby z tej funcjonalnosci korzystac...

    po aktywacji karty i nadaniu PINu przy pierwszej platnosci online na karte
    pobierany jest skrypt z PINem, ktory jest wrzucany na procesor (w postaci
    zaszyfrowanej oczywiscie) i juz mozna dzialac offline