  • 11. Data: 2010-03-01 21:55:19
    Temat: Re: pin offline w mBanku?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Seba" hmh94u$mi$...@i...gazeta.pl

    > jesli karta ma funkcjonalnosc PIN offline (czli licznik blednych prob PIN
    > offline >0) to musi "znac PIN", zeby z tej funcjonalnosci korzystac...

    > po aktywacji karty i nadaniu PINu przy pierwszej platnosci online na karte
    > pobierany jest skrypt z PINem, ktory jest wrzucany na procesor (w postaci
    > zaszyfrowanej oczywiscie) i juz mozna dzialac offline

    Co wówczas, gdy zmieniamy PIN, ale nie mówimy o tym karcie w chwili zmieniania?
    Czy karta w czasie najbliższej randki z systemem zostanie zagadana starym PINEm,
    przechowywanym tymczasowo gdzieś w odległym systemie do czasu najbliższej
    (w czasie najbliższej, nie w przestrzeni) randki?

    Jeśli tak -- zmiana PINu jest zabezpieczeniem takim sobie. :)
    Trzeba by zmienić PIN co najmniej dwa razy, aby zmiana dała
    podwyższenie bezpieczeństwa. Pomiędzy tymi zmianami karta
    powinna pogadać z ,,systemem''. :) Dobrze kombinerkuję? :)

    A może po takiej zmianie ,,systemowej'' możliwa jest jedynie
    taka randka karty z ,,systemem'', która daje zmianę PINu w karcie?.

    Czyli taka niczego (niczego, czyli żadnej zmiany PINu ,,systemowego'')
    nieświadoma karta podchodzi (łasi się?) do systemu i prosi go o szmal,
    a ten jej na to -- najpierw ci podam nowy PIN, maleńka, a dopiero
    później przejdziemy do pieszczot? ;)

    Czyż nie łatwiejszy jest ten stan, gdy karta ma dwa PINy?
    Albo raczej -- kilka PINów? System gada z kartą PINem, którego
    żaden białkowy nie zna, więc i nie podrobi. Natomiast PIN
    stukany przez białkowego na klawiaturze jest zaszyty
    w systemie niezależnie od tego, czy jest on także podany
    karcie, czy nie jest. :) W przypadku magnesów -- nie ma tego
    PINu na karcie, a w przypadku chipków może być, ale nie jest
    potrzebny do szczerej rozmowy karty z systemem o jej intymnych sprawach. ;)

    -=-

    Karta będąc w offline nijak nie policzy, ile razy ktoś podał zły PIN,
    gdyż nie wie, czy PIN nie został zmieniony w ,,systemie'' bez jej wiedzy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2010-03-01 22:39:25
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > "Seba" hmh94u$mi$...@i...gazeta.pl

    > Co wówczas, gdy zmieniamy PIN, ale nie mówimy o tym karcie w chwili
    zmieniania?
    >[....]

    PIN na karcie EMV jest zasadniczo jeden (w określonych przypadakch mogą byc
    dwa przez pewien czas) ale przechowywany jest w dwóch miejscach - na hoście
    banku (tzw PIN online) oraz na karcie (chip - PIN offline). Wymiana
    informacji miedzy hostem a chipem nastepuje podczas transakcji online -
    wtedy moze dojsc do np. zerowania licznikow (kwotowego/ilosciowego) na
    karcie, pobierania skryptow (chocby wlasnie z aktualizacją PINu). Pierwsze
    nadanie PINu opisałem wczesniej, zmiana PINu wygląda tak samo - po nadaniu
    PINu jest on zapisywany na serwerach bankowych i wystawiany jest skrypt
    który przy piewrszej mozliwej okazji (czyli transakcji online) pobierany
    jest na karte i wrzucany do pamieci procesora w miejsce starego PINu. Do
    momentu pobrania nowego PINu na karcie jest PIN stary (to własnie ta
    sytuacja gdy są 2 rózne PINy), i jesli dojdzie do tarnsakcji offline -
    nieswiadomy niczego klient bedzie sie niestety mylił wpisując nowy PIN w
    czasie, gdy na karcie jest jeszcze stary - do momentu zablokowania PINu
    offline i wymuszenia połączenia online - wtedy powinno nastąpic pobranie
    skryptu z nowym PINem i odblokowanie licznika PIN offline (choc nie działa
    to na wszystkich chipach). Jesli natomiast bedzie transakcja online - zmiana
    PINu przebiegnie dla posiadacza karty niezauważona. Problem moze sie pojawic
    na zachodzie europy (UK w szczegolnosci, Belgia, Francja) gdzie bardzo duzo
    terminali nie idzie w online (wbrew zaleceniom organizacji) - tam po
    zablokowaniu PINu offline są duże problemy z korzystaniem z karty.

  • 13. Data: 2010-03-01 23:12:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Seba" hmhfmt$nrc$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > terminali nie idzie w online (wbrew zaleceniom organizacji) - tam po
    > zablokowaniu PINu offline są duże problemy z korzystaniem z karty.

    Zaś zmiana PINu przez prawowitego użytkownika karty nie zabezpiecza
    go przed pobieraniem pieniędzy przez kogoś, kto zna stary PIN. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2010-03-02 07:20:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Mar, 20:37, Duke <d...@g...com> wrote:

    > Do u ytku dla wszystkich ma dopiero by .

    > Chyba chodzi o Ci o autoryzacja off-line przy niekt rych MC z PayPass-em.

    chyba raczej o to chodzi.
    W przeciwienstwie do prepaid bezstykowych, karty bezstykowe podlaczone
    do konta moga dzialac offline, mogac wpedzic wlasciciela w nienalezny
    debet na koncie - jego problem, niech pilnuje salda i karty, jesli
    debet zrobi ktos inny podprowadziwszy mu karte.

  • 15. Data: 2010-03-02 09:33:25
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Seba (<b...@W...gazeta.pl>) ma odwage pisac:

> [...]
    > bardzo duzo terminali nie idzie w online (wbrew zaleceniom organizacji)
    > - tam po zablokowaniu PINu offline są duże problemy z korzystaniem z

    W UK odgórnym zaleceniem jest właśnie, że transakcje do 10 GBP idą offline.
    Koszty, koszty ;)

    k.

  • 16. Data: 2010-03-02 09:34:41
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski (<p...@c...fontem.lucida.console>) ma odwage
    pisac:

    > "Seba" hmhfmt$nrc$...@i...gazeta.pl

    > Zaś zmiana PINu przez prawowitego użytkownika karty nie zabezpiecza
    > go przed pobieraniem pieniędzy przez kogoś, kto zna stary PIN. :)

    Bankomaty zawszę są online. Tylko niektóre POS mogą być offline (i to pewnie
    nie te, które dają cashback). Tak że "pobieranie pieniędzy" to za dużo
    powiedziane.

  • 17. Data: 2010-03-02 10:11:25
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    kashmiri <n...@n...com> napisał(a):

    > W UK odgórnym zaleceniem jest właśnie, że transakcje do 10 GBP idą
    offline.
    > Koszty, koszty ;)
    >
    > k.

    doskonale to rozumiem i popieram, ale - jesli PIN offline jest zablokowany
    to terminal wg zalecen organizacji musi isc online aby dokonac transakcji
    przy uzyciu PINu online (niezaleznie od kwoty), ale tak sie bardzo czesto
    nie dzieje niestety

  • 18. Data: 2010-03-02 12:43:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" hmim3n$scj$...@n...onet.pl

    > Bankomaty zawszę są online. Tylko niektóre POS mogą być offline (i to pewnie
    > nie te, które dają cashback). Tak że "pobieranie pieniędzy" to za dużo
    > powiedziane.

    Miałem na myśli zabranie pieniędzy -- niezależnie od tego czy gotówką, czy
    bezgotówkowo.

    Pobranie szmalu z Euronetu za pomocą debetówki Polbanku a nawet wpłacanie
    szmalu do wpłatomatów Polbanku stawia pod znakiem zapytania onlineowość, :)
    ale może i jest to w online.

    Niczego nie sugeruję -- dociekam ;) tylko.
    (ciekawe, czy nie przeziębię się od tego dociekania -- czy wiedza jest płynem?) ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-03-02 13:52:56
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    napisał w wiadomości news:hmh61c$h29$2@inews.gazeta.pl...

    > Karta nie zna swego PINu. :) Choćby po tym można to sprawdzić,
    > że bez merdania kartą można zmienić jej PIN. Ale przecież nie
    > zawsze ;) musi wiedzieć, czy podany PIN jest prawidłowy.

    Wiesz, że dzwoni, ale to nie w tym kościele.

  • 20. Data: 2010-03-02 15:36:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "corner" hmj57t$m3e$...@m...internetia.pl

    > Wiesz, że dzwoni, ale to nie w tym kościele.

    A w którym? W pobliżu nie ma innego!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'