  • 1. Data: 2010-12-18 12:53:27
    Temat: pit x2 w grudniu za listopad
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    To chory system, który wymyślił jakiś debil albo sabotażysta.

    Efekt jest taki, że opóźnia się wszelkie przychody z XI na XII, a robi
    wszelkie wydatki w XII.
    W rezultacie bez absolutnie żadnych przekrętów można mieć kredyt z PIT na 4
    miesiące bez odsetek, przesuwając sprzedaż o jeden dzień.

    Ponieważ największe zakupy są robione XI/XII, to jasne że na 2xPIT w grudniu
    łapią się tylko frajerzy sprzedający co mogą w listopadzie i kupujący co się
    da w grudniu (zamiast w listopadzie albo ostatecznie w styczniu).

    Podziwiam, że ten bezsens trwa nadal.
    Niestey świadczy to o indolencji rządu.
    (każdego jaki był od wprowadzenia tego chorego wałka)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-12-18 13:00:28
    Temat: Re: pit x2 w grudniu za listopad
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    errata:
    jest
    " robi wszelkie wydatki w XII."
    powinno być:
    " robi wszelkie wydatki w XI."

  • 3. Data: 2010-12-18 13:06:32
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Swoją drogą nie wykluczam, iż z rozlicznia kwietniowego budżet więcej
    dostaje, niż musi zwrócić.

    Jeśli tak jest, to pewnie chodzi o korporacje i pensje urzędników ergo
    pieniądz podatnika płacony samemu sobie z lewej kieszeni do prawej.
    Nie mam jak spawdzić.

    Nie zmienia to jednak nic z pierwszego posta.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-12-18 14:14:32
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > Nie mam jak spawdzić.
    >
    > Nie zmienia to jednak nic z pierwszego posta.

    Rozwiązanie by w grudniu płacić podwójny podatek dochodowy za listopad jest
    z przed 1989. Prawdę mówiąc istnieje odkąd pamiętam. Przed 1989 dotyczyło
    głównie prywatnych przedsiębiorców zwanych eufemistycznie rzemieślnikami, a
    postrzeganych jako grupa złodziei i oszustów. Dziś też jest popularny
    pogląd, obstawiam, że to pogląd większości, że prywatny przedsiębiorca to
    oszust i krwiopijca, tuczący się na pracy prawdziwych Polaków. A taki
    przedsiębiorca, który jeszcze odniósł widoczny sukces gospodarczy to pewny
    złodziej, do tego agent, sprzedawczyk i zdrajca narodu. Prawdziwie moralnie
    słuszne przedsięwzięcie to firma państwowa. Ideałem jest firma państwowa
    deficytowa. Szczytem moralności jest strategiczna państwowa firma
    deficytowa.

  • 5. Data: 2010-12-19 11:16:57
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" >

    > Szczytem moralności jest strategiczna państwowa firma deficytowa.

    Sprzedana (sprywatyzowana:))) przy tym w taki sposób, aby sprzedawca nadal
    miał nad nią pełną kontrole.
    To jest ideał, w dodatku osiągnięty.

  • 6. Data: 2010-12-19 12:00:59
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" >

    > Sprzedana (sprywatyzowana:))) przy tym w taki sposób, aby sprzedawca nadal
    > miał nad nią pełną kontrole.
    > To jest ideał, w dodatku osiągnięty.

    Eeee. Jeżeli ja Ci sprzedam rower, a Ty potem nie możesz go sprzedać dalej
    to znaczy, że roweru Ci nie sprzedałem. To, że polityk nazwie jakąś czynność
    sprzedażą nie staje się sprzedażą od tego, że on tak powie. Dla mnie są
    jasne kryteria własności. Ja jestem właścicielem czegokolwiek jeżeli mogę to
    sprzedać. Mówi się, że PKP czy Poczta Polska są państwowe czyli częściowo
    moje. Ja wiem, że PKP może sprzedać minister skarbu. Dla mnie właścicielem
    PKP jest polityk, który aktualnie jest ministrem skarbu. Podobnie sprawa ma
    się z Pocztą Polską i wszystkimi spółkami państwowymi. Absolutnie w
    najmniejszym stopniu nie czuję się właścicielem PKP.

  • 7. Data: 2010-12-19 12:09:22
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    totus wrote:

    > Ja wiem, że PKP może sprzedać minister skarbu. Dla
    > mnie właścicielem PKP jest polityk, który aktualnie jest ministrem skarbu.

    Przecież on nie bierze pieniędzy ze sprzedaży. Jest tylko zarządzającym
    cudzym majątkiem.

  • 8. Data: 2010-12-19 12:33:20
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Delfino Delphis wrote:

    > Przecież on nie bierze pieniędzy ze sprzedaży. Jest tylko zarządzającym
    > cudzym majątkiem.

    To kto bierze pieniądze jest dla mnie drugorzędne. Istotna jest moc
    decyzyjna. On w prawdzie nie bierze pieniędzy ale decyduje kto je bierze
    kiedy i ile. Patrzę na to w ten sposób.

  • 9. Data: 2010-12-19 15:30:35
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > Przecież on nie bierze pieniędzy ze sprzedaży. Jest tylko zarządzającym
    > cudzym majątkiem.

    nie bierze???
    to co, jest wolontariuszem?
    :))))))))))))))))

  • 10. Data: 2010-12-20 09:13:51
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 18-12-2010 13:53, skippy pisze:

> [...]
    > grudniu łapią się tylko frajerzy sprzedający co mogą w listopadzie i
    > kupujący co się da w grudniu (zamiast w listopadzie albo ostatecznie w

    Po pierwsze nie wszyscy mogą tylko kupować w listopadzie i tylko
    sprzedawać w grudniu. Chyba tylko firmy w teczce, które w listopadzie
    zaopatrują się w tesko w roczny zapas spinaczy i druków.
    Po drugie nie zawsze się da przychody przesunąć o miesiąc (to że
    niektórym się wydaje, że wystarczy zmienić datę wystawienia faktury jest
    bez znaczenia)
    Po trzecie zmiany w przepisach już są (co prawda wejście w życie zostało
    przesunięte dwa czy trzy lata)

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.