  • 1. Data: 2009-01-08 13:05:19
    Temat: płatność kartą Citi, wybór waluty
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Może ktoś wyjaśnić ten przypadek:

    http://olgierd.files.wordpress.com/2009/01/citi_usd1
    .png

    Sprawa wygląda następująco: polski lokal, polska karta Citi MC, terminal
    Elavona. Przy transakcji pytanie w jakiej walucie klient chce płacić i
    wybór PLN lub USD.

    Nigdy o czymś takim nawet nie słyszałem.
    Bajer w sumie fajny np. w hotelach, żeby klient obciążał kartę we własnej
    walucie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 2. Data: 2009-01-08 13:21:37
    Temat: Re: płatność kartą Citi, wybór waluty
    Od: Końrad N.S. <najswiezy,wiemjakpisacromans@op.pl>

    > Bajer w sumie fajny np. w hotelach, żeby klient obciążał kartę we własnej
    > walucie.

    chyba nie tak - wydaje mi się, że np. u nas, w jakimkolwiek terminalu, np.
    polcardu również występuje pytanie o walutę, ale nawet jeśli wybierzemy gbp, to
    jest to _tylko_informacja_ o kwocie w gbp, a obciążenie będzie i tak w pln.
    zresztą na slipie po obciążeniu, pod kwotą w gbp będzie przyjęty
    kurs/przelicznik.

    tak mi sie zdaje, jak napisałem wyżej. jeśli jest inaczej to proszę mnie
    poprawić.

  • 3. Data: 2009-01-08 13:32:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 08 Jan 2009 14:21:37 +0100, Końrad N.S. napisał(a):

> [...]
    > obciążenie będzie i tak w pln. zresztą na slipie po obciążeniu, pod
    > kwotą w gbp będzie przyjęty kurs/przelicznik.

    A mi się wydaje, że kwota 21,50 została przeliczona po jakimś kursie Bank
    of Ireland na USD. Teraz te 7,41 USD zostanie przeliczone na złotówkę ;-)
    wg kursu Citi ;-)

    Jakie będzie ostateczne obciążenie napiszę, jak kolega będzie miał już
    transakcję w systemie (to karta kolegi z pracy).

  • 4. Data: 2009-01-08 15:05:49
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Jakie będzie ostateczne obciążenie napiszę, jak kolega będzie miał już
    > transakcję w systemie (to karta kolegi z pracy).

    O ja cię...

    Obstawiajmy po ile wyjdzie USD. Ja obstawiam pierwszy, że po 3,5854.

    marekz

  • 5. Data: 2009-01-08 16:07:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > O ja cię...
    >
    > Obstawiajmy po ile wyjdzie USD. Ja obstawiam pierwszy, że po 3,5854.

    "Kurs dla transakcji zaksiegowanych 07/01/2009: 3,0433"

    --
    Pete

  • 6. Data: 2009-01-09 09:55:47
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia 2009-01-08, o godz. 17:07:49
    Pete <n...@n...com> napisał(a):

    > "Kurs dla transakcji zaksiegowanych 07/01/2009: 3,0433"

    Taa żebyś się czasem nie zdziwił.

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-01-09 15:50:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    xbartx pisze:

    > Taa żebyś się czasem nie zdziwił.

    Ale masz jakies wsparcie?

    Wiem, ze ciezko o dowod, bo wszyscy unikaja platnosci kartami Citi, ale
    chetnie bym sie dowiedzial, jak sie ma ta oficjalna informacja na
    stronie Citi do rzeczywistego obciazenia.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2009-01-09 20:26:34
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Pete napisał(a):

    > Ale masz jakies wsparcie?
    >
    > Wiem, ze ciezko o dowod, bo wszyscy unikaja platnosci kartami Citi, ale
    > chetnie bym sie dowiedzial, jak sie ma ta oficjalna informacja na
    > stronie Citi do rzeczywistego obciazenia.

    Mógłbyś zapodać linka do tej informacji?

    PG

  • 9. Data: 2009-01-09 20:27:10
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Olgierd napisał(a):
    \
    > A mi się wydaje, że kwota 21,50 została przeliczona po jakimś kursie Bank
    > of Ireland na USD. Teraz te 7,41 USD zostanie przeliczone na złotówkę ;-)
    > wg kursu Citi ;-)

    Olgierd a masz jakieś pojęcie co w tym wszystkim robi Bank of Ireland???

    PG

  • 10. Data: 2009-01-09 21:12:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 21:27:10 +0100, Piotr Gralak napisał(a):

    > Olgierd a masz jakieś pojęcie co w tym wszystkim robi Bank of Ireland???

    Zielonego.
    W poniedziałek lub wtorek transakcja powinna pojawić się w zestawieniu
    (chyba że Bank of Ireland poświęca na to więcej czasu), napiszę ile w
    końcu zajumali kasy z konta.