  • 11. Data: 2009-01-09 21:25:22
    Temat: Re: płatność kartą Citi, wybór waluty
    Od: Otez <r...@p...o2.wytnij.pl>

    Olgierd pisze:
    > Może ktoś wyjaśnić ten przypadek:
    >
    > http://olgierd.files.wordpress.com/2009/01/citi_usd1
    .png

    > Sprawa wygląda następująco: polski lokal, polska karta Citi MC, terminal
    > Elavona. Przy transakcji pytanie w jakiej walucie klient chce płacić i
    > wybór PLN lub USD.

    Wyjaśnić nie mogę. Ale Wrocław, Magnolia, KappAhl, Millenimum MC i taka
    sama sytuacja - tylko waluty to chyba miałem do wyboru PLN albo EUR.

    Pozdrawiam
    O.

  • 12. Data: 2009-01-09 23:22:45
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 09-01-2009 o 21:27:10 Piotr Gralak <g...@g...pl> napisał(a):

    > Olgierd a masz jakieś pojęcie co w tym wszystkim robi Bank of Ireland???

    Elavon jest irlandzki.
    Chociaż oficjalnie amerykański ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff

  • 13. Data: 2009-01-09 23:26:31
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 08-01-2009 o 14:05:19 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Nigdy o czymś takim nawet nie słyszałem.
    > Bajer w sumie fajny np. w hotelach, żeby klient obciążał kartę we własnej

    Nazywa się to to DCC. Dynamiczne przewalutowanie czy jakoś tak.
    Kasjerka powinna poprosić o wybór waluty a logika powinna podpowiedzieć,
    że polską kartą w Polsce płaci się w Peelenach.

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff

  • 14. Data: 2009-01-10 08:31:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 00:26:31 +0100, Jooseff napisał(a):

    > Nazywa się to to DCC. Dynamiczne przewalutowanie czy jakoś tak. Kasjerka
    > powinna poprosić o wybór waluty a logika powinna podpowiedzieć, że
    > polską kartą w Polsce płaci się w Peelenach.

    Podpowiedziała, kolega jest tego jak najbardziej świadom -- po prostu za
    którymś razem postanowił przetestować sprawę w boju.
    Skąd to się bierze i dlaczego ja tego nigdy nie spotkałem (a korzystałem
    już w życiu z wielu kart)?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2009-01-10 09:04:07
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > którymś razem postanowił przetestować sprawę w boju.
    > Skąd to się bierze i dlaczego ja tego nigdy nie spotkałem (a korzystałem

    A ja co prawda się w Polsce nigdy nie spotkałem, ale za to zagranicą
    wielokrotnie - otrzymywałem możliwość wyboru euro (czyli lokalnej
    waluty) lub złotych (czyli waluty karty). W przypadku, gdy wybrałem
    złote, to karta była obciążana w złotych i z góry dokładnie widziałem
    ile zostanie zaksięgowane (na wyciągu były pobrane "od razu" złotówki,
    zawsze kwota się zgadzała, choć nie chciało mi się sprawdzać czy aby ten
    kurs nie jest jakiś bandycki). Jak wybierałem euro, to wszystko było
    "normalnie", czyli po prostu mój bank przewalutowywał wg. własnego
    kursu, a na wyciągu była o tym odpowiednia informacja.

    --
    MiCHA

  • 16. Data: 2009-01-10 11:33:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    Piotr Gralak pisze:

    > Mógłbyś zapodać linka do tej informacji?

    https://www.online.citibank.pl/page.do?content=kursy
    _walut

    Na dole strony, plik PDF.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2009-01-10 12:02:34
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 10-01-2009 o 09:31:09 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

> [...]
    > którymś razem postanowił przetestować sprawę w boju.
    > Skąd to się bierze i dlaczego ja tego nigdy nie spotkałem (a korzystałem

    Z tego co wiem dotyczy to niektórych kart z Citi, Polbanku i PeKaO.
    Prawdopodobnie terminale mają zaszyte biny kart, które z założenia
    rozliczane są w obcej walucie. Najwidoczniej niektóre karty wydawane przez
    banki w Polsce "pokazują", że są rozliczane w innej od złotego walucie.

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff