  • 21. Data: 2008-05-05 21:11:14
    Temat: Re: podatek Belki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" fvnkq3$a3$...@i...gazeta.pl

    > I tu jest blad w rozumowaniu...

    > Podatkiem zgodnie z definicją zawartą w Ordynacji podatkowej jest świadczenie:

    > a.. publicznoprawne,
    > b.. nieodpłatne,

    Nie rozumiem.

    > c.. przymusowe,
    > d.. bezzwrotne,
    > e.. ponoszone na rzecz Skarbu Państwa, województwa, powiatu, gminy
    > wynikające z ustawy podatkowej.

    I co? Skarb Państwa, województwa, powiatu, gminy wywala te pieniadze do śmietnika?
    Czy raczej wykorzystuje (powinien wykorzystywać) ku pożytkowi
    społecznemu/publicznemu?

    > Nauka prawa finansowego, wypracowała swoją definicję podatku. Według
    > poglądów doktryny, jest to świadczenie pieniężne ponoszone na rzecz podmiotu
    > prawa publicznego (państwa, samorządu terytorialnego), jednostronnie przez
    > ten podmiot ustalonego posiadające charakter :

    > a.. ogólny,
    > b.. zasadniczy,
    > c.. bezzwrotny,
    > d.. nieodpłatny,

    Nie rozumiem.

    > e.. przymusowy.
    > Gdybys otrzymywal cos w zamian za placenie podatku, to juz nie bylby podatek :).

    A co by to wówczas było?
    Wg Ciebie polska armia nie ma obowiązku bronienia polskiego narodu czy polskiego
    państwa?
    Polska policja nie musi bronić polskiego narodu czy polskiego państwa? Policjant
    zbiera
    niczym ksiądz na tacę? :) Zbiera i robi z zebranymi pieniędzmi to, co uznaje za
    słuszne?
    Na przykład ktoś Cię bije na ulicy, obok idzie policjant ,,w mundurze'' (czyli na
    służbie)
    i wg Ciebie nie musi Cię bronić? Jeśli już Cię broni to tylko jego dobra wola? Jego
    dobre
    serce? Nic poza tym? Lekarz Cię leczy nie dlatego, że płacisz ZUSy i składki
    zdrowotne?
    Emerytura nie należy się Polakom płacącym latami składki do ZUS? Emerytura to
    jałmużna
    ZUS lub państwa? Może i tak. :) I taki Tusk lub Kaczyński, gdy leci do USA lub innych
    Niemiec -- leci tylko we własnym interesie za pieniądze zebrane w podatkach? Załatwia
    tam to, co jemu jest korzystne? Nie mam mowy o jakiejś działalności propaństwowej?
    To by wiele tłumaczyło. ;) Taki na przykład Edzio Gierek zbudował szeroką drogę
    wiodącą
    z centrum Warszawy do jego (Gierka) willi. Wiem, bo widziałem tę drogę i tę willę. :)
    Niedawno była sprawa jakieś małej mieściny, w której zbudowano długi peron dla
    (chyba)
    jakiegoś ministra. :) W takim razie co znaczą terminy 'defraudacja' czy 'korupcja'?
    Skoro
    polityk lub pracownik rządu (a może i sędzia) ma jedynie troszczyć się o tak zwane
    swoje
    dobro, gdzież jest miejsce dla sprzeniewierzenia się? Czyżby ci ludzie łapani na
    gorącym
    uczynku przez PIS okradali sami siebie? Do tej pory myślałem, że oni działali na
    niekorzyść karmiącego ich państwa, a tymczasem okazuje się, że państwo (jak mawiał
    Jurek Urban, gdy był rzecznikiem rządu Jaruzelskiego) to właśnie ci ludzie!!! :)

    Niby nie miejsce tu na roztrząsanie dywagacji (lingwistycznych ;) (co znaczy
    korupcja czy defraudacja albo zdrada stanu) ale jednak ciekawość nakazała mi
    napisanie powyższego. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 22. Data: 2008-05-05 21:44:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:fvnt5n$qha$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie rozumiem.

    Widze :)

    > I co? Skarb Państwa, województwa, powiatu, gminy wywala te pieniadze do
    > śmietnika?
    > Czy raczej wykorzystuje (powinien wykorzystywać) ku pożytkowi
    > społecznemu/publicznemu?

    Wykorzystuje, buduje drogi, finansuje straz pozarna, oplaca oswietlenie ulic
    itp... Korzystanie z tyc wszystkich dobrodziejstw jest niezalezne od tego
    kto ile podatku zaplaci i czy w ogole zaplaci.

> [...]
    > (czyli na służbie)
    > i wg Ciebie nie musi Cię bronić? Jeśli już Cię broni to tylko jego dobra

    A jak to jest powiazane z podatkiem, ktory placisz? Jesli bedziesz mniej
    [podatku placil to mniej beda cie bronic? ;)

    > Lekarz Cię leczy nie dlatego, że płacisz ZUSy i składki zdrowotne?
    > Emerytura nie należy się Polakom płacącym latami składki do ZUS? Emerytura
    > to jałmużna
    > ZUS lub państwa?

    A to nie jest podatek, bo w zamian za skladke dostajesz zabezpieczenie...
    czyli swiadczenie zwrotne, odplatne...

    MK

  • 23. Data: 2008-05-05 22:46:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "MK" fvnv3d$ac3$...@i...gazeta.pl

    > Widze :)

    A Ty rozumiesz? Jeśli tak -- wytłumacz mi, jak
    płacenie [podatku] ma być płatne lub niepłatne. :)

    Od tego są chyba grupy dyskusyjne. :) (aby tłumaczyć tym, którzy nie rozumieją)

    > Wykorzystuje, buduje drogi, finansuje straz pozarna, oplaca oswietlenie ulic
    > itp... Korzystanie z tyc wszystkich dobrodziejstw jest niezalezne od tego
    > kto ile podatku zaplaci i czy w ogole zaplaci.

    Czyli jednak coś mi należy się w zamian za podatki, które płacę? :)
    To jakby moje stanowisko. :)

    > A jak to jest powiazane z podatkiem, ktory placisz? Jesli bedziesz mniej
    > [podatku placil to mniej beda cie bronic? ;)

    A ja gdzieś tłumaczyłem, że im więcej płacę, tym więcej dróg ma państwo mi budować?
    Lub tym chętniej mnie bronić przed zaborczymi ludami ościennymi, im więcej płaciłem
    (lub płacę) podatków?

    Ja jedynie zauważam, że płacenie podatków jest (lub raczej powinno być)
    skorelowane z świadczeniem mi pewnych (że tak to ujmę) usług. I tak dla
    przykładu sędzia tego państwa ma rozstrzygać uczciwie i bezstronnie mój
    ewentualny spór z moim bliźnim, nie zaś ja sam mam ,,odkasywać rękawy''
    i ,,lać po ryju'' (jak to mój bliźni ;) określił) owegoż bliźniego (być
    może znacznie ode mnie silniejszego -- tutaj akurat znacznie), który mi
    (w moim odczuciu) wszedł w drogę. :)

    Nie twierdzę, że ten ma wygrać ów spór, który więcej zapłacił państwu podatków,
    ale twierdzę, że państwo ma mnie bronić, gdyż płacę mu podatki. Oczywiście IMhO
    Ciebie przede mną (jeśli bym Cię napadł) to państwo także ma bronić. :)

    No i jeśli to państwo mówi (ustami jakiegoś swego przedstawiciela), że nie
    powinienem żyć, (bo na przykład mam za stary samochód) choć oficjalne prawo
    tegoż państwa mi życia nie odbiera, to uważam, iż państwo nie wywiązuje się
    ze swej powinności. :)

    > A to nie jest podatek, bo w zamian za skladke dostajesz zabezpieczenie...
    > czyli swiadczenie zwrotne, odplatne...

    Że składki na ZUS podatkami w dosłownym tego słowa znaczeniu nie są -- wiadomo.

    Wspomniałem tu o tych składkach, bo podobna jest u zależność. Płacisz niejako
    abonament za świadczone Tobie usługi. Państwu płacisz podatki, zaś tak zwanej
    służbie zdrowia płacisz składki zdrowotne i składki do ZUS. W zamian za te
    składki, gdy złamiesz kość lub zerwiesz ścięgno, lekarz opatrzy Cię ,,za freeko''.
    Podobnie zryczałtowany jest podatek -- nie płacisz dodatkowo za to, że akurat
    Ciebie napadli ,,nieznani sprawcy'', co pociągnęło interwencję policji, lecz
    płacisz niejako abonamentowo za sprawowaną nad Tobą opieką państwa. :) Gdy
    urodzi Ci się dziecko, otoczone zostanie opieka lekarską i opieką państwową,
    w tym także zostanie przyjęte na badania lekarskie i do szkoły podstawowej...

    --