  • 1. Data: 2004-01-29 09:43:43
    Temat: [prasa] w dzisiejszej Rzepie
    Od: "Darek/Ethan" <s...@t...pl>

    Witam,

    W dzisiejszej Rzeczpospolitej, w dodatku Moje pieniadze jest artykul na
    temat podwyzek w mBanku. Dodali tez kilka wypowiedzi z naszej grupy :)

    Pozdrawiam,

    Darek

  • 2. Data: 2004-01-29 09:55:11
    Temat: Re: [prasa] w dzisiejszej Rzepie
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl>

    Użytkownik "Darek/Ethan" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > W dzisiejszej Rzeczpospolitej, w dodatku Moje pieniadze jest artykul na
    > temat podwyzek w mBanku. Dodali tez kilka wypowiedzi z naszej grupy :)

    Bosz ... Szkoda, że nie rubryce DZIENNIKARSTWO ŚLEDCZE ... Tym niezwykle
    poruszającym tematem winna zainteresować się Ania Marszałek i Bertold Kittel
    ;>

    Wszyscy pocipieli w tym kraju ... nawet rzepa zawyła nad podwyżką ...

    Kuna ... dlaczego takiego płaczu nie było po podwyżce w Lukasie ?
    podnieśli mi koszty ... NIE RYCZĘ ! ! ! ! !

    Pozdrawiam
    SP na L4

  • 3. Data: 2004-01-29 09:57:55
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik na L4"
    <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Kuna ... dlaczego takiego płaczu nie było po podwyżce w Lukasie ?
    > podnieśli mi koszty ... NIE RYCZĘ ! ! ! ! !

    w lukasie podwyzki nie dotknely wszystkich, w mbanku wszystkich po rowno
    ..tzn proporcjonalniej do ilosci powszechnych przelewow

  • 4. Data: 2004-01-29 09:58:59
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Wszyscy pocipieli w tym kraju ... nawet rzepa zawyła nad podwyżką ...

    Rzepa w temacie "bankowość" to co i rusz sadzi różne kwiatki.

    > Kuna ... dlaczego takiego płaczu nie było po podwyżce w Lukasie ?
    > podnieśli mi koszty ... NIE RYCZĘ ! ! ! ! !

    Hehehe - ATSD to Lukas wpuścił się trochę w maliny. Zrobił zmianę toip,
    bezpłatne przelewy zostawił, a tu lider rynku bankowości elektronicznej
    (mbank) wycina im taki brzydki numer po miesiącu ;-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2004-01-29 09:59:58
    Temat: Re: [prasa] w dzisiejszej Rzepie - text i link
    Od: "Jan" <J...@s...pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_04012
    9/pieniadze_a_4.html

    Prowizje Coraz mniej darmowych usług w bankach internetowych

    Nie ma marmurów, są opłaty

    Komentarz

    Opinie klientów

    Kolejny bank internetowy wprowadza opłaty za niektóre usługi. Od 15 lutego w
    mBanku zmienia się tabela opłat i prowizji. Nie wszystkie modyfikacje będą
    korzystne dla klientów.

    mBank nie jest pierwszym bankiem internetowym, który zdecydował się na
    wprowadzenie opłat. W maju 2002 r. zrobiło to Inteligo - zaczęło pobierać za
    administrowanie kontem 4,99 zł miesięcznie (jeśli średnie miesięczne saldo
    jest niższe od 100 zł). Ale ten bank od początku swojej działalności żądał
    opłat za przelewy i zlecenia stałe (0,99 - 2,99 zł). Natomiast mBank
    wcześniej nie pobierał prowizji związanych z płatnościami (także za przelewy
    i zlecenia stałe do innych banków) i deklarował, że tak już pozostanie.

    Tymczasem od połowy lutego za przelewy i zlecenia trzeba będzie płacić po 50
    groszy (nie dotyczy to tylko transferów wewnątrz banku). Pojawia się też
    nowa opłata - 2 zł - za określenie (zdefiniowanie) rachunku, na który chcemy
    przekazać pieniądze, u konsultanta w serwisie telefonicznym. Bezpłatnie
    będzie można to zrobić tylko za pośrednictwem Internetu.

    Zmieniają się prowizje za pobieranie gotówki w bankomatach innych banków, w
    tym również za granicą. Do tej pory w kraju płaciło się 2,5 proc. plus 2,5
    zł. Od 15 lutego bank będzie pobierał 5 zł. Zmiana jest korzystna dla osób,
    które podejmują więcej niż 100 zł. Trzeba jednak dodać, że od połowy lutego
    klienci mBanku bezpłatnie będą mogli korzystać również z urządzeń Banku
    Zachodniego WBK.

    Koszt pobrania gotówki z bankomatu za granicą wyniesie 10 zł. Obecnie płaci
    się 2 proc., nie mniej niż 10 zł. Jak widać, ta modyfikacja jest korzystna
    dla osób podejmujących więcej niż równowartość 500 zł. Przy mniejszej kwocie
    nie traci się ani się nie zyskuje.

    Opłaty wprowadził już także Volkswagen Bank direct, ale dotyczyły one tylko
    nowych rachunków. Konto Standard nadal jest prowadzone za darmo, natomiast w
    przypadku Srebrnego i Złotego płaci się odpowiednio 10 zł i 20 zł
    miesięcznie. Bezpłatne są wszystkie przelewy i zlecenia stałe. W ofercie
    banku cały czas jest wyżej oprocentowane Plus Konto, z którego korzysta się
    bez żadnych prowizji, ale nie jest do niego wydawana karta płatnicza. P.B.

    KOMENTARZ

    Nie dotrzymali obietnicy

    Wszyscy pamiętają wielkie reklamy mBanku, w których pogrubioną czcionką było
    napisane "brak opłat". Do dziś taka reklama - co prawda zniszczona - wisi
    niedaleko mojego mieszkania. Pojawienie się prowizji, i to w tak krótkim
    czasie po złożeniu obietnic, jest po prostu nieuczciwe wobec klientów.
    Brakiem opłat i wysokim oprocentowaniem bank zachęcił wiele osób do otwarcia
    konta. Klienci mogą czuć się oszukani, zwłaszcza że już wcześniej zaczęto
    ciąć odsetki. Potwierdza się zatem, że tylko w reklamach wszystko wygląda
    pięknie.

    Paweł Blajer

    Piotr Gawron, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej BRE Banku SA,
    odpowiedzialny za mBank

    Rozwój mBanku wymaga ponoszenia nakładów, by zapewnić odpowiednią jakość
    produktów i usług, funkcjonalność i bezpieczeństwo. Staramy się wprowadzać
    zmiany z myślą o kliencie. Zmieniając niektóre opłaty i prowizje, chcieliśmy
    z jednej strony nadal utrzymać bardzo atrakcyjne ceny oraz wysoką jakość
    świadczonych usług, z drugiej zaś - dalej dynamicznie rozwijać produkty.
    Odpowiadając na sugestie i prośby klientów wyrażane w badaniach oraz
    bezpośrednio podczas kontaktów z bankiem, rozszerzyliśmy dostęp do
    bezprowizyjnych bankomatów o 570 urządzeń należących do sieci BZ WBK oraz
    obniżyliśmy prowizję za pobieranie gotówki z bankomatów obcych.

    Decyzja BRE Banku dotycząca uruchomienia mBanku była podyktowana zarówno
    chęcią zagospodarowania i wykorzystania potencjału rynku, jak i rachunkiem
    ekonomicznym. Nie należy zapominać, że mBank nastawiony jest na sukces
    komercyjny mierzony tradycyjnymi wskaźnikami zysku i rentowności. Tylko wted
    y interesy klientów i akcjonariuszy będą właściwie zabezpieczone. Zmiany w
    taryfie oraz strategia racjonalizacji kosztów działalności operacyjnej
    pozwolą mBankowi dalej oferować bardzo korzystne oprocentowanie rachunków
    oraz nie pobierać innych podstawowych opłat i prowizji.

    Opinie klientów

    - Nie wiemy, jak zachowa się Volkswagen Bank direct, ale będzie to chyba
    najatrakcyjniejszy bank. Już od dawna oferuje znacznie wyższe oprocentowanie
    niż mBank, nie pobiera opłat, wysyła wyciągi, ma darmową infolinię, kartę z
    ubezpieczeniem OC itp. mBanku będę żałować, byłem z nim prawie od początku i
    polubiłem go. Zawiodłem się. Polecałem znajomym, tłumaczyłem filozofię
    działania, zapewniałem, że ten bank jest lepszy, jeśli było trzeba -
    broniłem. Nie sądziłem, że mBankowcy wywiną taki numer. Skoro raz zawiedli,
    nie mam gwarancji, że za miesiąc nie wprowadzą kolejnych opłat. Wyniosę się
    do Volkswagen Banku direct. Jł

    - Bez przesady, 50 groszy za przelew to i tak bardzo mało. W zasadzie nie
    dziwię się, nie wierzyłem, że zawsze będzie całkiem za darmo. Jednak wypłaty
    z bankomatów będą tańsze. KrzysiekL

    - To musiało nastąpić. mBank nie jest instytucją charytatywną. I tak jest -
    i chyba pozostanie - jednym z najtańszych banków w Polsce. Nie straci za
    dużo klientów, bo prowadzi konta za darmo, nawet gdy są na nich grosze, a na
    pewno zmniejszy koszty związane ze swoją działalnością. Nie ma co się
    łudzić, pozostałe banki też wprowadzą opłaty za Internet. Przemek B

    - Dewizą mBanku miał być brak opłat i prowizji za podstawowe usługi. I co?
    Jeśli opłaty zostaną wprowadzone, ja wynoszę się z tego banku. Myślę, że
    bank na tych zmianach więcej straci, niż zyska.

    - mBank chełpił się: oszczędzamy na marmurach i te oszczędności wam, drodzy
    klienci, dajemy w postaci darmowych operacji. A teraz okazuje się, że
    marmurów nadal nie ma, a opłaty wyższe niż w "marmurowych" bankach. jareka

    - Najsmutniejsze jest to, że wcześniej czy później pojawią się opłaty za
    wydanie Visy Electron do eKonta, potem za prowadzenie konta itp. Dentarg

    - Myślę, że 2005 rok powita nas opłatą za prowadzenie eKonta w wysokości 3
    zł.

    - Nowa sieć BZ WBK da nam lepszy dostęp do gotówki, zlikwiduje też problem z
    uzyskaniem pewnych nominałów nieosiągalnych w Euronecie.

    Wypowiedzi klientów pochodzą z grupy dyskusyjnej pl.biznes.banki.

  • 6. Data: 2004-01-29 10:00:29
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Stasio Podróżnik na L4 wrote:
    [...]

    > Wszyscy pocipieli w tym kraju ... nawet rzepa zawyła nad podwyżką ...
    >
    > Kuna ... dlaczego takiego płaczu nie było po podwyżce w Lukasie ?
    > podnieśli mi koszty ... NIE RYCZĘ ! ! ! ! !
    Bo sztandarowym hasłem lukasa nie było "zero opłat"?

    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 7. Data: 2004-01-29 10:05:18
    Od: "Darek/Ethan" <s...@t...pl>

> [...]
    >
    > Kuna ... dlaczego takiego płaczu nie było po podwyżce w Lukasie ?
    > podnieśli mi koszty ... NIE RYCZĘ ! ! ! ! !

    No coz, o czyms trzeba napisac, prawda?
    To ostatnio na grupie i jak widac w gazecie/portalu popularny temat...

    Darek

  • 8. Data: 2004-01-29 10:25:38
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bvaljj$46v$...@n...onet.pl,
    Glenn <g...@b...pl>:

    > Hehehe - ATSD to Lukas wpuścił się trochę w maliny. Zrobił zmianę
    > toip, bezpłatne przelewy zostawił, a tu lider rynku bankowości
    > elektronicznej (mbank) wycina im taki brzydki numer po miesiącu ;-)))

    Nie mogli przewidziec. Przywroca szybciutko 50gr/przelew (bo tyle bylo do
    niedawna za przelew przez internet, tylko za mloda jestes, by to pamietac
    :P), wiekszosci klientow to nie ruszy. Ja i tak bede puszczal przelewy z
    Lukasa ze wzgl. na pozostale zalety.

    --
    Robert

  • 9. Data: 2004-01-29 11:06:13
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl>

    Użytkownik "RobertS" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Lukasa ze wzgl. na pozostale zalety.

    A jakie to , bo nie poznałem do tej pory używając ? ;)

    Trafia mnie, że w historii nie widać na jaki nr konta puszczałem przelewa ,
    i to , że nie widać z jakiego nr konta jakiś przelew przylazł ;) ...
    No i , że brak jest opcji przy przelewach przychodzących typu "odpowiedz"
    ... Kolega wysyła mi 1 000 PLN .. a ja myślę, że to nie dla mnie , klikam
    odpowiedz ... ;) i grosz idzie bez żadnej wypełnianki pól ;)

    pozdrawiam serdecznie
    SP na L4

  • 10. Data: 2004-01-29 11:14:03
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bvapc6$2fe$...@n...news.tpi.pl,
    Stasio Podróżnik na L4 <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl>:
    > Użytkownik "RobertS" <u...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:bvan36$kiv$1@topaz.icpnet.pl...

    > A jakie to , bo nie poznałem do tej pory używając ? ;)

    Oj pisalem setki razy :)

    Lista kontrahentow
    Elastyczne zlecenia stale (np. co rok, co 2 miesiace)
    Zlecenia okresowe
    Brak ograniczenia czasowego w przyszlosci (Inteligo, VW, mBank)
    Terminarze
    Szybki podglad wszystkich wychodzacych operacji
    Tanie przelewy papierowe i faksem na *dowolny* numer telefonu
    Mozliwosc podgladu historii zlecen

    No i najwyzej oprocentowany znany mi ROR z takimi funkcjonalnosciami, a mam
    troche tych platnosci, wiec saldo trzymam dosc wysokie jak na ROR, tak ok.
    5kPLN.

    --
    Robert