  • 11. Data: 2007-03-19 22:32:54
    Temat: Re: przelew - za duża kwota
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:etmsfs$laj$1@node4.news.atman.pl...
    > nie przyzwyczajaj się do tej kasy, ale też nic nie rób, po prostu czekaj,
    > aż zostaniesz wezwany do jej zwrotu, wtedy oddasz
    >
    > moze sie tez zdarzyc, ze maja na uczelni balagan i nikt sie o kase nie
    > dopomni...

    I to sie nazywa typowo polskie, gowniane myslenie :-(
    A nie lepiej po prostu, wiedzac, ze kasa jest nienalezna (sam czlowiek
    pisze, ze to jakis "bonus" co wpadl chyba przez pomylke) pojsc do
    ksiegowosci uczelni i sie spytac o co chodzi?
    Ehhh... u nas jak zwykle... "polak potrafi"...

    Belin

  • 12. Data: 2007-03-19 23:45:40
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "Belin" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pisze, ze to jakis "bonus" co wpadl chyba przez pomylke) pojsc do
    > ksiegowosci uczelni i sie spytac o co chodzi?

    ale przez ten czas "pobytu" na wlasnym koncie mozna srodki spokojnie
    zainwestowac i lyknac pare groszy odsetek ;)

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 13. Data: 2007-03-20 01:15:55
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Belin" <b...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > ksiegowosci uczelni i sie spytac o co chodzi?
    > Ehhh... u nas jak zwykle... "polak potrafi"...

    Brawo.

  • 14. Data: 2007-03-20 11:25:35
    Od: Piotrek <p...@c...pl>

    > ale przez ten czas "pobytu" na wlasnym koncie mozna srodki spokojnie
    > zainwestowac i lyknac pare groszy odsetek ;)

    alez tych odsetek bedzie.... uuuaaaach... uzbiera sie pewnie na bilet na
    i z uczelnil..... :)

    P.

  • 15. Data: 2007-03-20 11:35:05
    Od: Mariusz Kropiwnicki <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Mar 2007 23:32:54 +0100, Belin napisał(a):

> [...]
    > pisze, ze to jakis "bonus" co wpadl chyba przez pomylke) pojsc do
    > ksiegowosci uczelni i sie spytac o co chodzi?

    Gówniane myślenie powiadasz?
    Ja kiedyś zapłaciłem na uczelni kaucję (nie ważne za co).
    Wpłacenie to była chwila: proszę iść do kasy powiedzieć za co i zapłacić.
    Odzyskanie kasy to było pół dnia: księgowość - za pierwszym
    podejściem mnie pogonili, z kasy odesłali znów do księgowości, jak
    ktoś mnie raczył posłuchać to się okazało że trzeba podanie, z
    parafką i pieczęcią rektora, dziekana i kasjerki że faktycznie wpłaciłem
    (bo przecież potwierdzenie wpłaty mogłem sfałszować)...
    Ja sie wątkotwórcy ani trochę nie dziwię: jak bym dostał jakąś
    extra kasę z uczelni to bym oddał... ale parafka rektora, dziekana,
    babci klozetowej... :D w końcu skoro mają taki burdel, żeby przesłać
    nienależne pieniądze to jaką ja mam pewność że za miesiąc nie
    "poproszą" o zwrot drugi raz, a później trzeci przy pomocy prokuratora?

    Mariusz Kropiwnicki

  • 16. Data: 2007-03-20 15:58:54
    Od: "ryciek" <r...@g...pl>

    Witam,

    Kiedyś miałem podobny przypadek. Dostałem jedną ratę chyba 5-tego a drugą
    jakiś czas później. Rata stypendium była chyba wielkości 100zł czy coś w
    tych granicach. W sumie nawet nie zauważyłem jej przypływu. Chyba pod koniec
    tego samego miesiąca zadzwonił do mnie przedstawiciel mojego banku, że
    dostali pismo w sprawie mojego stypendium, że system się pomylił i wypłacił
    dwa razy i czy nie wyraziłbym zgody na zwrot nadpłaconych pieniędzy.
    Powiedziałem, że tak, później przysłał mi mój bank pismo, żebym podpisał
    zgodę na oddanie tych pieniędzy. Co było najdziwniejsze nikt z uczelni do
    mnie nie zadzwonił i nic mi o tym nie powiedział.

    No i jeszcze jeden podobny przypadek miałem (na innej uczelni) pod koniec
    któregoś roku okazało się, że w kasie stypendialnej została nadwyżka
    pieniędzy i pamiętam, że kto otrzymywał stypendium socjalne dostał
    kilkukrotność raty i to w dwóch ostatnich miesiącach. O tym uczelnia
    poinformowała. Dostałem wtedy też około 3x więcej:)

    Myślę, że ktoś w niedługim czasie się do Ciebie po te pieniążki odezwie.

    Pozdrawiam R.

  • 17. Data: 2007-03-20 17:00:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "ryciek" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > zgodę na oddanie tych pieniędzy. Co było najdziwniejsze nikt z uczelni do
    > mnie nie zadzwonił i nic mi o tym nie powiedział.

    Jesli "system sie pomylil" to moze to byl system w banku, i uczelnia
    mogla w ogole o tym nie wiedziec (albo mogla wiedziec na zasadzie
    "saldo nam sie nie zgadza, zrobcie cos z tym natychmiast").
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2007-03-20 21:02:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z jednym wyjątkiem - jeśli ktoś nie jest świadom, że świadczenie było
    > nienależne, i uzyskaną korzyść utracił lub zużył, to nic nie musi
    > oddawać.

    To nie jest wyjątek. To po prostu mechanizm bezpodstawnego wzbogacenia. Ale
    nadal niema to nic wspólnego z świadomością lub jej brakiem odbiorcy.

  • 19. Data: 2007-03-20 21:33:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > To nie jest wyjątek. To po prostu mechanizm bezpodstawnego

    Jest wyjatek.

    > wzbogacenia. Ale nadal niema to nic wspólnego z świadomością lub jej
    > brakiem odbiorcy.

    Alez ma!

    Nienalezne swiadczenie mozna nie oddac tylko wtedy, kiedy:

    - zuzyjesz je tak, ze nie jestes juz wzbogacony (czyli przepijesz)
    - czyniac to nie byles swiadom, ze swiadczenie jest nienalezne.

    Jesli WIESZ, ze ci sie ta kasa nie nalezala, to musisz sie liczyc z
    jej zwrotem i jesli ja przepijesz, to musisz oddac z oszczednosci.

    MJ

  • 20. Data: 2007-03-20 23:34:13
    Od: "ryciek" <r...@g...pl>

    "Krzysztof Halasa" wrote in message:
    > Jesli "system sie pomylil" to moze to byl system w banku, i uczelnia
    > mogla w ogole o tym nie wiedziec (albo mogla wiedziec na zasadzie
    > "saldo nam sie nie zgadza, zrobcie cos z tym natychmiast").

    Całkiem prawdopodobne, że to była wina nie uczelni tylko banku. Tylko trochę
    mnie to zdziwiło, że to mój bank informuje mnie, a nie uczelnia albo bank
    uczelni. W sumie to rzeczywiście uczelnia mogła nic nie wiedzieć.

    Pozdrawiam R.