  • 11. Data: 2006-08-25 07:24:04
    Temat: Re: przeniesienie karty do innego banku.
    Od: m...@g...com

    Markus Sprungk wrote:

    > Zaszedłeś do jakiego oddziału? BPH? No to się nie dziwię :>

    No oczywiste jest że zaszedłem do ING :)

    p. m.

  • 12. Data: 2006-08-25 18:19:00
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Mnie interesuje wysokość dochodów przy przeniesieniu.(...) Czy zatem mi
    > przeniosą, czy nie?

    Przeniosą. Nikt o dochody nie pyta.

  • 13. Data: 2006-08-25 18:21:44
    Od: "gregoryj" <g...@o...pl>

    Szymon wrote:
    > Mnie interesuje wysokość dochodów przy przeniesieniu. Powiedzmy, że mam VC
    > Lukasa z limitem 3000zł, ale przy deklaracji dochodów na poziomie 1200zł.
    > Chciałbym przenieść do Millenium i dostać Ameksa. Tyle, że tam trzeba mieć
    > dochody min. 2000zł dla tej karty jeśli mnie pamięć nie myli. Czy zatem mi
    > przeniosą, czy nie?

    na ameksa w millennium nie trzeba miec dochodow 2000 pln.wystarczy
    1000. a przy przenoszeniu limitu nikogo wlacznie z millennium nie
    obchodzi ile ty zarabiasz. masz karte w lukasie z limitem 3 tys,
    dostajesz ameksa greena z limitem 3300 pln. potrzebny tylko dowód i
    ostatnie 3 wyciagi (oryginalne)albo historia karty z ostatnich 3 mcy
    (najlepiej podbita przez jakiegos pracownika)

  • 14. Data: 2006-08-25 19:57:30
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    Dzięki za odpowiedź. Na stronie Millenium jest kalkulator, który wskazuje
    przy jakich dochodach można mieć jaką kartę. I Amex pojawia się właśnie przy
    podaniu 2000zł gdy ostatnio sprawdzałem.
    A czy Millenium wymaga rezygnacji z poprzedniej czy też przy spłacaniu w GP,
    tudziez obrotach na karcie w granicach 50% przyznanego limitu mogę starą
    zachować? Korci mnie ten Amex, bo naczytałem się o zaletach braku
    autoryzacji, jednak teraz zwracam uwagę, gdzie jest jego logo i jednak
    ciutek mniej miejsc niż w przypadku VC/MC.
    W sumie podawanie limitów dochodów w bankach, które dokonują przeniesień
    wydaje się zatem lekko... hmmm... niezrozumiałe. Nie jest problemem w banku,
    w którym ma się konto dostać KK z limitem rzędu 4, nawet 6x dochody, po 3
    miesiącach do widzenia i w ten sposób nawet niektóre goldy stoją otworem,
    gdzie normalnie musiałbym zarabiać ileś tam razy więcej... Po kiego zatem
    zabawa czy tam mam mieć 1200zł dochodu, czy może 1150, z kalkulatorami,
    przelicznikami itp. włącznie.

  • 15. Data: 2006-08-26 09:53:47
    Od: "gregoryj" <g...@o...pl>

    Szymon wrote:
> [...]
    > autoryzacji, jednak teraz zwracam uwagę, gdzie jest jego logo i jednak
    > ciutek mniej miejsc niż w przypadku VC/MC.

    pewnie ze mozesz zachowac stara.nikt nie bedzie kazal Ci zwracac karty
    z innego banku, z ktorej przenosisz limit.
    co do zalet amexa millennium, to moze dodam jak dla mnie najwazniejsza.
    karta rozliczana z PLN, co oznacza ze w jakiejkolwiek walucie (mam na
    mysli walute wymienialna) dokonujesz platnosci przewalutowywana jest od
    razu z tej waluty na pln. przydaje sie zagranica. American express
    pobiera tylko 1% marzy przy przewalutowaniach. to nieduzo, szczegolnie
    ze millennium ma dosc dobre kursy, a juz przy co niektórych kartach
    niektóre banki pobierają 3% marzy przy przewalutowaniu (np. visa
    millennium, chyba mbank). a to przy sporych zakupach zagranica, daje
    troche oszczednosci. ja mam amexa i trzymam na wyjazdy zagraniczne.
    dostanie amexa do twoich rąk (na podstawie 3 wyciagow) nie powinno
    trwac wiecej niz 2 tygodnie
    pozdr

  • 16. Data: 2006-08-26 09:58:02
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    zycie_po_zyciu napisał(a):

    > Przeniosą. Nikt o dochody nie pyta.

    Naprawdę Mille nie pyta o dochody przy przenoszeniu karty?

    A wymagają podania danych pracodawcy?

  • 17. Data: 2006-08-26 10:57:24
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    m...@g...com napisał(a):

    > Chcę swoją KK "przenieść" z Multi do innego banku, tak żebym nie musiał
    > biegać po zaświadczenia o dochodach - na podstawie wyciągu z poprzedniego.

    Mam podobne pytanie. Przy czym dodatkowy warunek jest taki, że banku
    mają W OGÓLE nie interesować moje zarobki, tj. ich wysokość i sposób
    uzyskania (dane pracodawcy).

    Na razie doszedłem do tego, że Millennium nie spyta ani o wysokość
    zarobków, ani o ich źródło. Po prostu - rezygnacja ze starej KK, limit
    nowej = 110% poprzedniej. Oprocentowanie podobno negocjowane.

    Kto da więcej?

    Dyskont bankowy pod nazwą mBank zaczyna mnie po prostu bardzo mocno drażnić.
    KK money.pl wygląda ciekawie, ale wymagają podania danych finansowych,
    nawet przy przenoszeniu karty.
    Inne karty "na dowód" to także pic i fotomontaż - przynosić zaświadczeń
    nie trzeba, ale informacje trzeba podać - bank sobie sam je weryfikuje i
    na tym polega cała różnica...

  • 18. Data: 2006-08-26 21:16:40
    Od: p...@c...pl

> [...]
    > Inne karty "na dowód" to także pic i fotomontaż - przynosić zaświadczeń
    > nie trzeba, ale informacje trzeba podać - bank sobie sam je weryfikuje i

    Co do przenoszenia KK z innego banku dane pracodawcy zazwyczaj nie są wymagane:
    Millennium - bez danych pracodawcy, tylko oświadczenie o dochodach (wypełniasz
    pole dochód neeto w formularzu)
    ING - tak samo, jak w Millennium
    Raiffeisen - trzeba podać dane aktualnego pracodawcy oraz jeżeli u obecnego
    pracodawcy pracujesz krócej niż 3 lata to również dane poprzedniego. Podajesz
    również przedział w którym mieszczą się Twoje dochody brutto (poniżej 2000 PLN,
    2000-5000, 5000-10000, pow.10000 PLN) - tego chyba nikt nie sprawdza, bo ja
    podałem co innego niż mam w rzeczywistości i nikt się nie czepiał :)
    Z tych 3 banków osobiście polecam Millennium, ale był mały zgrzyt na początku,
    bo nikt do mnie nie oddzwonił z oddziału, że przyznano mi kartę i mam przyjść i
    podpisać umowę. Po ok. 3 tygodniach od złożenia wniosku bez kontaktu ze strony
    banku polazłem do oddziału i powiedzieli mi, że karta jest przyznana i mogę
    podpisać umowę. Potem za pierwszy okres rozliczeniowy nie przyszedł wyciąg,
    bo "nie mieli danych korespondencyjnych w systemie", mimo że KK do mnie do domu
    przyszła bez problemów. Ewentualnie zastanów się nad Raifim. Wymiana KK idzie u
    nich bardzo sprawnie i ich karty są całkiem fajne, gdyby nie te transakcje
    zdalne i kłopoty z ich reklamacją.

    Paweł

  • 19. Data: 2006-08-26 21:30:12
    Od: "Paweł" <p...@c...pl>

> [...]
    > >

    > Dziwne, przechodząc obok oddziału zaszedłem tam, zapytałem się czy coś
    > takiego mają, nie nie mają, normalna procedura od początku do końca.

    Do ING można przenieść tylko KK z niektórych banków. Są to: BPH, Citi, Raifi,
    mBank, Multi, PKO BP, Pekao S.A., BZ WBK, Millennium. Pozostałe karty można
    przenieść na podstawie standardowej procedury, czyli przynosząc zaświadczenie o
    dochodach...

    Paweł

  • 20. Data: 2006-08-26 22:23:17
    Od: m...@g...com

    Paweł wrote:

> [...]
    > Raifi, mBank, Multi, PKO BP, Pekao S.A., BZ WBK, Millennium. Pozostałe
    > karty można przenieść na podstawie standardowej procedury, czyli

    Czy mógłbyś mi wskazać na ich stronie gdzie jest o tym cokolwiek napisane?.
    Szukałem i nie znalazłem.

    Wynoszę się z Multi, ale ciężko to będzie zrobić jeżeli obsługa w oddziale
    będzie święcie przekonana że coś takiego jak przeniesienie KK na podstawie
    wyciągów nie istnieje u nich w przyrodzie.

    Oczywiście ciągle czekam na odzew ze strony Millenium, ale coś to cienko
    widzę, kawał czasu minął.

    p. m.