  • 1. Data: 2008-07-21 14:05:55
    Temat: przeniesienie kredytu hipotecznego w CHF do innego banku
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    W obecnym banku mam bardzo kiepskie warunki, a dodatkowo oprocentowanie
    ustala rada nadzorcza wg wlasnego widzimisie. Tak na logike, przy
    obecnym kursie CHF, oplaca sie ten kredyt przeniesc, bo nizsza bedzie
    prowizja za wczesniejsza splate. Czy musze jeszcze na cos zwrocic uwage?

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 2. Data: 2008-07-21 19:39:43
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > kursie CHF, oplaca sie ten kredyt przeniesc, bo nizsza bedzie prowizja za
    > wczesniejsza splate. Czy musze jeszcze na cos zwrocic uwage?

    na warunki w nowym banku!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-07-21 20:34:35
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    "BbT" <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> wrote in message
> [...]
    >kursie CHF, oplaca sie ten kredyt przeniesc, bo nizsza bedzie prowizja za
    >wczesniejsza splate. Czy musze jeszcze na cos zwrocic uwage?

    najpierw to napisz do macierzystego banku wniosek o obnizenie marzy, postasz
    ze refinansujesz go w innym banku, potem bedzie odpowiedz banku - cos
    obniza, potem znowu wniosek - jak to nie usatysfakcjonuje to wtedy
    refinansowanie
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-07-21 21:13:49
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    BbT wrote:

> [...]
    > obecnym kursie CHF, oplaca sie ten kredyt przeniesc, bo nizsza bedzie
    > prowizja za wczesniejsza splate. Czy musze jeszcze na cos zwrocic uwage?

    Na to, że przenosząc kredyt denominowany w walucie zapłacisz 4 razy za
    przewalutowanie?
    1 raz zapłaciłeś przy zaciąganiu kredytu - kwota kredytu została
    wypłacona w złotych, a zadłużenie bank przedstawił w walucie po swoim
    kursie kupna franka.
    2 raz zapłacisz spłacając przed terminem zaciągnięty kredyt - bank nie
    przyjmie od Ciebie waluty, tylko złotówki w ilości odpowiadającej
    zadłużeniu wyrażonemu w walucie × kurs sprzedaży franka.
    3 nowy bank zapewni środki w złotych na spłatę kredytu w pierwszym banku
    i następnie zadłużenie wyrazi w walucie po swoim kursie kupna franka.
    4 raty będziesz spłacał w złotych po kursie sprzedaży obowiązującym w
    nowym banku.

    Więc przenosząc kredyt z dnia na dzień Twoje zadłużenie wyrażone w
    złotych wzrośnie o co najmniej 9%.

    Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić.

  • 5. Data: 2008-07-22 06:27:01
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Poldekk pisze:
> [...]
    > Więc przenosząc kredyt z dnia na dzień Twoje zadłużenie wyrażone w
    > złotych wzrośnie o co najmniej 9%.
    > Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić.
    z reguły tak jest, ale mi w podobnej sytuacji udało się spłacić stary
    kredyt bezpośrednio w CHF nowym kredytem. I tym sposobem uniknąłem
    spreadu i znacznego wzrostu zadłużenia...

  • 6. Data: 2008-07-22 08:17:54
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    karkow pisze:

> [...]
    > postasz ze refinansujesz go w innym banku, potem bedzie odpowiedz banku
    > - cos obniza, potem znowu wniosek - jak to nie usatysfakcjonuje to wtedy

    To chyba lepiej wybrac sie do banku z argumentem w postaci warunkow
    zaproponowanych przez inne banki?

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 7. Data: 2008-07-22 08:20:51
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Poldekk pisze:

> [...]
    > nowym banku.
    >
    > Więc przenosząc kredyt z dnia na dzień Twoje zadłużenie wyrażone w

    Ale jak zbije marze banku o polowe, przejde do banku, ktory stosuje
    mniejszy spread, a oprocentowanie ustala wg LIBOR, a nie wg widzimisie
    prezesa, to moze sie chyba oplacic mimo wszystko. Szczegolnie, ze kredyt
    bede splacac jeszcze wiele lat.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 8. Data: 2008-07-22 11:19:21
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    "BbT" napisał:

> [...]
    > mniejszy spread, a oprocentowanie ustala wg LIBOR, a nie wg widzimisie
    > prezesa, to moze sie chyba oplacic mimo wszystko. Szczegolnie, ze kredyt

    Weź jeszcze pod uwagę konieczność przeniesienia hipoteki - nie wiem, czy to
    znaczące kwoty teraz są, ale jak ja brałem kredyt, to był nie mały koszt...
    Na Twoim miejscu jednak zwróciłbym się do obecnego banku z wnioskiem o
    obniżenie marży. Nie "straszył" na początku "ucieczką", ale wspomniał
    oczywiście w argumentacji o lepszych warunkach w innych bankach.

    A z ciekawości: który to bank tak Ci nie odpowiada?

  • 9. Data: 2008-07-22 12:58:00
    Od: " miser" <m...@W...gazeta.pl>

    BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> napisał(a):

> [...]
    > obecnym kursie CHF, oplaca sie ten kredyt przeniesc, bo nizsza bedzie
    > prowizja za wczesniejsza splate. Czy musze jeszcze na cos zwrocic uwage?

    Prowizje i opłaty za planowaną operację w obecnym banku + prowizje i opłaty za
    kredyt refinansowy w nowym banku. Jeśli suma tych kosztów < oczekiwanych
    korzyści, to zmieniaj.
    Ładne porównanie warunków masz tutaj:
    http://kredyt-refinansowy.poxtrade.com/

  • 10. Data: 2008-07-22 17:37:44
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    > To chyba lepiej wybrac sie do banku z argumentem w postaci warunkow
    > zaproponowanych przez inne banki?

    to mozna napisac :) konkretniej bedzie

    pozdrawiam