  • 11. Data: 2007-07-30 19:40:55
    Temat: Re: raiffeisen, db, cos innego?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    news:f8lds5$aul$1@news.onet.pl...

    > ? Czy kilka dni (nie pamietam ile mam w Raiffeisen na MC ale pewnie
    > podobnie co na kartach w innych bankach) robi jakas roznice ?

    Dla mnie to bardzo ważny parametr. Równie dobrze mozna by zapytać, czy kilka
    zł różnicy w opłacie ma znaczenie...

    > Bezprowizyjne to one sa, ale traktowane jako gotowkowe i bez grace period.

    No chyba ciężko aby operacja gotówkowa była traktowana jak bezgotówkowa, z
    punktu widzenia interesu banku jest to absurdalne. BZWBK jest tu wyjatkiem,
    ale pewnie zazwyczaj daje śmieszne limity, typu kilka kzł., no i ten brak
    możliwości przenosin Mnie satysfakcjonuje bezprowizyjność tej operacji i
    niskie oprocentowanie (18% VG, 19% Twoja karta, 22% inne karty).

    > Owszem, ale jak juz tam karte przeniesiesz to te bonusy sa malo istotne.

    Owszem są istotne, bo możesz 'oscylować' pomiędzy Rajfim a innymi bankami.

    > W Multi tez tak jest. 12k za zwykla karte, 24k za Golda.

    A jak ja się wynosiłem, to była to "indywidualna decyzja". Miałem wtedy
    obroty powyzej 24k i musiałem czekać bóg wie ile na jakąś tam "indywidualna
    decyzję". Która oczywiście pozytywna w końcu była, tyle że ja już wtedy
    kartę miałem zamkniętą.

    > Za to Multi ostatnimy czasy to faktycznie DNO.

    Tak, Multi obeznie to DNO. Tylko te innowacyjne Multiplany z bilansowaniem,
    to ich wyróżnia.

    > Niestety sie zgadzam. Ja tam jeszcze mam konto (i to o zgrozo konto
    > glowne!) ale juz pewnie niedlugo. Tyle, ze nie bardzo wiem gdzie sie
    > przeniesc. Aczkolwiek wole pozostac (chyba) przy Citi i darmowym mBanku
    > (obsluga taka sama jak w Multi).

    Ja też mam tam konto w pewien sposób główne, bo mam WWJ. I będę je chyba
    miał do końca, bo przelewy i prowadzenie za darmo, a zbilansowac się mogę na
    zero z zadużeniem. :-) A ja przelewów robię multum.

    marekz

  • 12. Data: 2007-07-30 20:04:51
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
    > Dla mnie to bardzo ważny parametr. Równie dobrze mozna by zapytać, czy kilka
    > zł różnicy w opłacie ma znaczenie...

    No tak ale dla mnie te kilka dni nie robi roznicy. I tak wszedzie jest
    to podobne (roznica to np. gdyby jakis bank dal mi 100 dni GP).

> [...]
    > możliwości przenosin Mnie satysfakcjonuje bezprowizyjność tej operacji i
    > niskie oprocentowanie (18% VG, 19% Twoja karta, 22% inne karty).

    Ja z % nie korzystam. A jest jeszcze w Raiffeisen ta promocja ze przy
    przenoszeniu karty 6 miesiecy od przenesionego salda zadluzenia nie
    placimy % ? Bo jesli tak to moglbym zrobic ciekawy manewr :)

> [...]
    > decyzję". Która oczywiście pozytywna w końcu była, tyle że ja już wtedy

    To prawde mowiac nie wiem. Ja przez 4 miesiace zrobilem juz w Multi
    limit uprawniajacy mnie do zwolnienia z oplaty rocznej. Oczywiscie
    limitu mi nie podniosa, bo "procedury" maja :) A to co mam naprawde mi
    nie starcza (aktualnie karta lezy, bo wszystko z niej wydalem a termin
    splaty mam za 20 dni).

    > Tak, Multi obeznie to DNO. Tylko te innowacyjne Multiplany z bilansowaniem,
    > to ich wyróżnia.

    Ja tam nie mam zadnego kredytu, wiec nie wiem juz po co mi to konto.
    Fundusze i konto oszczednosciowe o takiej samej funkcjonalnosci mam w
    mBanku. A przelewy ? Ostatnio jakos malo ich robie. No i darmowe mam w
    Citi tyle ze tam sa one wybitnie niewygodne.

    > Ja też mam tam konto w pewien sposób główne, bo mam WWJ. I będę je chyba
    > miał do końca, bo przelewy i prowadzenie za darmo, a zbilansowac się mogę na
    > zero z zadużeniem. :-) A ja przelewów robię multum.

    Ja niestety za to konto place. A nie lubie placic za cos co jest (za
    przeproszeniem) do dupy i traktuje sie mnie tam jak intruza. Czasow PRL
    nie pamietam i jako klient lubie zeby mnie traktowano z szacunkiem, bo
    moge isc z pieniedzmi w dowolne inne miejsce.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2007-07-30 20:13:57
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > No tak ale dla mnie te kilka dni nie robi roznicy. I tak wszedzie jest to
    > podobne (roznica to np. gdyby jakis bank dal mi 100 dni GP).

    Proszę bardzo: cykl przeniesień Rajfi-BPH i masz. Nawet ponad 100 dni. A jak
    pójdziesz na całość i spłacisz przelewem z rajfiego, to masz prawie 300 dni,
    przy czym nie do końca (prowizja 2,5%). :-))

    > Ja z % nie korzystam. A jest jeszcze w Raiffeisen ta promocja ze przy
    > przenoszeniu karty 6 miesiecy od przenesionego salda zadluzenia nie
    > placimy % ? Bo jesli tak to moglbym zrobic ciekawy manewr :)

    No własnie, jest jest. Prowizja 2,5%. :-)

> [...]
    > podniosa, bo "procedury" maja :) A to co mam naprawde mi nie starcza
    > (aktualnie karta lezy, bo wszystko z niej wydalem a termin splaty mam za

    No to ich strata. Zakładam że uzywasz innej karty, bo ibaczej byś sobie
    rolował zadłużenie na kolejny okres rozliczeniowy.

    marekz

  • 14. Data: 2007-07-31 10:45:57
    Od: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>

    On 2007-07-30 19:48:02 +0200, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> said:

    > Dodatkowo Rajfi jest nienachalny. To czego można doświadczyć w ING albo w
    > Citi jak "wyrazisz zgodę na przesyłanie ofert" to dramat. :-))

    Z Pekao SA znowu mam to, ze od 8 lat nie odezwali sie z niczym. A
    obroty poszly w gore bardzo.

    > BTW. Jesli nie zamierzasz korzystać z oferty kredytowej w szerszym zakresie,
    > to Multibank mimo wszystko też może być dobrym wyborem (przy czym KK
    > zdecydowanie Rajfiowe).

    W Multibanku mam firmowe konto. I na tym chyba pozostane.
    --
    Taryk
    Safety note: Don't put all your enriched uranium hexafluoride in one bucket.

  • 15. Data: 2007-07-31 10:47:59
    Od: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>

    On 2007-07-30 20:49:40 +0200, Mithos <f...@a...pl> said:

    > Poza ta jedna wpadka, gdzie klientowi nie uznali reklamacji i stracil
    > iles tam PLN z KK za zakup online, ktorego nie dokonal :)

    A ile podobnych wpadek mialy inne banki?
    --
    Taryk
    Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest

  • 16. Data: 2007-07-31 13:51:56
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Taryk Abu-Hassan pisze:
    > Musze wybrac bank. Pekao SA po ok. 10 latach wspolpracy mam dosc.
    > Odpadaja wszelkiem mutacje BRE Banku, BPH (z wiadomych wzgledow) oraz
    > WBK. Citi tez nie nalezy do moich faworytow...
    > Zastanawiam sie nad Raiffeisenem, ale chcialym zasiegnac porady grona
    > ekspertow :)

    Mam kredyt w Raiffeisenie i czuje sie jak niechciany klient. Po pierwsze
    w ostatniej chwili przed zawarciem umowy podniesli mi wczesniej ustalone
    oprocentowanie, bo "analityk sie pomylil". Po drugie na pierwsza transze
    musialem czekac bardzo dlugo, przez co musialem sie tlumaczyc z
    platnosci niewykonanych w terminie. Obecnie czekam na zwrot pieniedzy z
    ubezpiecznia pomostowego. Powinny byc na moim koncie najpozniej 13
    lipca, a nie ma ich do dnia dzisiejszego. Obecnie od prawie tygodnia
    rozpatrywana jest moja reklamacja pisemna. Wczesniejsza, telefoniczna,
    nic nie pomogla.

    Poza tym R. ma najgorzej dzialajacy panel do obslugi konta przez
    internet, z jakim kiedykolwiek sie spotkalem.

    Wybor nalezy do ciebie.

    --
    Pozdrawiam:
    BbT

  • 17. Data: 2007-07-31 17:25:36
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Taryk Abu-Hassan napisał(a):
    > Z Pekao SA znowu mam to, ze od 8 lat nie odezwali sie z niczym. A obroty
    > poszly w gore bardzo.

    Ja mam tak samo z Multi. Traktuje sie mnie tam fatalnie.

    > W Multibanku mam firmowe konto. I na tym chyba pozostane.

    A ja aktualnie wszystkie platnosci przeniose do Citi, a Multi zostawie
    "wygaszone" na 2-3 miesiace i zobacze jak mi sie sprawdzi kombo : Citi +
    mBank. A KK moze faktycznie do Raiffeisena przeniose. Potestuje sobie
    ich VISA gold.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 18. Data: 2007-07-31 17:26:09
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Taryk Abu-Hassan napisał(a):
    > A ile podobnych wpadek mialy inne banki?

    O Citi i Multi nieslyszalem.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 19. Data: 2007-07-31 17:27:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
    > Proszę bardzo: cykl przeniesień Rajfi-BPH i masz. Nawet ponad 100 dni. A jak
    > pójdziesz na całość i spłacisz przelewem z rajfiego, to masz prawie 300 dni,
    > przy czym nie do końca (prowizja 2,5%). :-))

    Do BPH nie mam jakos zaufania. Aczkolwiek chyba przeniose sobie karte
    (kolejna) do Raiffeisen, bo w zasadzie jestem z ich MC zadowolony, to i
    VISE moge potestowac.

    > No to ich strata. Zakładam że uzywasz innej karty, bo ibaczej byś sobie
    > rolował zadłużenie na kolejny okres rozliczeniowy.

    Mam 4 KK. O jedna za duzo (2 nosze ze soba, jedna zapasowa w domu, a
    jedna jest mi calkowicie zbedna).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 20. Data: 2007-07-31 19:12:51
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Mam 4 KK. O jedna za duzo (2 nosze ze soba, jedna zapasowa w domu, a jedna
    > jest mi calkowicie zbedna).

    Pffff, ja mam 10 i jedenasta w drodze (MC Mille) i używam wszystkich. Choć
    co pewien czas dokonuje kompresji, jakoś to tak samo przyrasta. :-)

    marekz