  • 1. Data: 2010-04-14 18:17:49
    Temat: raiffeisen leci sobie w kulki?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    mam kredyt w euro.
    w piatek doszla transza kredytu do dewelopera, ale jakos tak troche za
    mala. Poprosilem bank o wyjasnienie i dostalem odpowiedz, że transze
    uruchomiono 8.4.2010 po kursie 3,7187.
    no wszystko fajnie, ale na stronie banku http://www.raiffeisen.pl/
    w tabeli kursow walut jest jak wol, ze kurs euro w dniu 8.4.2010
    wynosi 3,7428.

    no i teraz pytanie - bank stosuje sobie kilka kursów skupu w
    zaleznosci od tego jak mu wygodnie?
    i wolno mu tak robic?
    czy moze lepiej zastanowic sie i poinformowac o calej sprawie arbitra
    bankowego?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-04-14 19:46:54
    Temat: Re: raiffeisen leci sobie w kulki?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > zaleznosci od tego jak mu wygodnie?
    > i wolno mu tak robic?
    > czy moze lepiej zastanowic sie i poinformowac o calej sprawie arbitra

    bank może mieć kilka tabel kursów dziennie, sprawdź jak to wygląda w
    przypadku tego banku,
    przykładowo DB ogłasza jeden kurs ok. 9.00 i drugi ok. 16.00

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-04-14 21:06:37
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 14 Apr 2010 21:46:54 +0200, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    >bank może mieć kilka tabel kursów dziennie, sprawdź jak to wygląda w
    >przypadku tego banku,
    >przykładowo DB ogłasza jeden kurs ok. 9.00 i drugi ok. 16.00

    dzieki za sugestie, ale to nie to

    doszukalem sie:
    raiffeisen ma po prostu dwa kursy jednoczesnie
    - jeden dla klientow normalnych
    - drugi dla klientow hipotecznych.

    ja wiedzialem ze banki manipuluja kursami i spreadem w miare potrzeb
    (wiadomo ile kredytow ma byc uruchomionych a ile ma byc splat rat
    danego dnia), ale rafi to sobie totalnie ulatwil - po prostu dla
    klientow hipotecznych maja oddzielny kurs i moga robic co chca....

    czego jak czego, ale dwoch kursow tej samej waluty dla roznych
    klientow to sie nie spodziewalem i nie bylem na to przygotowany, ot i
    kreatywna bankowosc

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2010-04-14 21:11:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > czego jak czego, ale dwoch kursow tej samej waluty dla roznych
    > klientow to sie nie spodziewalem i nie bylem na to przygotowany, ot i

    DB miał to samo, ale ktoś/coś wywarło na bank wpływ i kurs jest już
    tylko jeden, niestety ale spread strasznie się pogorszył ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2010-04-15 06:22:05
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    RobertS wrote:

    > DB miał to samo, ale ktoś/coś wywarło na bank wpływ i kurs jest już
    > tylko jeden, niestety ale spread strasznie się pogorszył ;-(

    Za to spread % jest teraz zapisywany w umowie... W sumie lepsze to niz
    niski spread poczatkowy a pozniej w zaleznosci od potrzeb banku ;)

    Wieslaw

  • 6. Data: 2010-04-17 08:55:40
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 14 Apr 2010 20:17:49 +0200, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

    przejrzalem sobie losowe kwotowania euro w raiffeisenie i porownalem
    ta tabele dla zwyklych klientow i dla hipotecznych.

    z tego co widze spread dla obu jest porownywalny, ok. 6% (czyli szalu
    nie ma, ale tragedii tez nie ma, polbank ma 9%?), oczywiscie dla
    hipotecznych jest on minimalnie wiekszy - rzedu dziesiate czy setne
    czesci procenta...

    najzabawnijesze jest to, ze czasem oba notowania sa takie same, a
    czasem skup dla hipotecnzych jest po nizszej cenie, ale wtedy i
    sprzedaz dla hipotecznych jest po nizszej cenie.

    czyli wyglada na to, ze staraja sie zabezpzieczyc przed tym, zeby
    ludzie bezposrednio euro przynosili/przelewali - skoro kredyt/transze
    uruchamiaja po nizszym kursie skupu, to nawet jesli klient przyneisie
    euro to i tak troche wiecej zarobia - a i oplacalnosc przynoszenia
    euro jest nizsza, skoro czesto cena sprzedazy dla hipotecznych jest
    nizsza niz dla normalnych klientow.
    no i refinansowanie bedzie mniej oplacalne...

    pozdarwiam,
    Cyb