  • 21. Data: 2009-08-12 21:18:11
    Temat: Re: tajemnica bankowa a skarbówka?
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "kimbus" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:h5v9po$pdu$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > W pełni się zgadza, lecz mowa była o podaniu wirtualnego adresu do
    > doręczeń. Sądu nie interesuje, czy jest wirtualny, czy nie. Jaki podany,
    > tam idą pisma, jeśli wrócą są uznawane za doręczne. Problem to się
    > zaczyna, gdy sąd zamieni grzywnę na zastępczą karę aresztu i zleci policji
    > doprowadzenie do zakładu karnego.

    Może niejasno to napisałem. Opiszę zatem casus dokładniej. :)

    Ów wirtualny adres znajduje się na prawie jazdy oraz (inny wirtualny adres)
    na dowodzie rejestracyjnym samochodu (drugi samochód zarejestrowany jest na
    spółkę). PESEL jest ten sam. Od bardzo dawna nie posiadam adresu
    zamieszkania na terenie polskiego państwa. Tzw. "ostatni adres pobytu" w
    bazie PESEL jest także nieaktualny. Przyjmujemy założenie, że nikt z osób
    przebywajacych pod tymi adrresami nie zabawi się w kabla.

    Odmawiam przyjęcia mandatu, potem prawdopodobnie następuje próba wezwania
    mnie kierowana pod któryś z tych adresów na słuchanie / przedstawienie
    zarzutu. Z naturalnych przyczyn nie stawiam się. Co wtedy? Szczerze mówiąc
    nie wiem nawet czy zapadają te wyroki nakazowe, bo kompletnie się tym nie
    interesuję. Może w takiej sytuacji policja nie może skierować w ogóle
    wniosku o ukaranie?

    Moim zdaniem nie może w takiej sytuacji dojść do skutecznego doręczenia
    zastępczego. Mam rację czy raczej błądzę? :)

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że taka konstrukcja nie jest idealna. Jestem
    bowiem posiadaczem nieruchomości i pod wybranymi z tych adresów fizycznie
    przebywam. Adresy te nie występują jednak w żadnych dokumentach typu prawo
    jazdy czy dowody rejestracyjne, ich ustalenie wymagałoby więc trochę
    zachodu, choć naturalnie jest możliwe. Ale jak wskazuje praktyka nikomu nie
    chce się tego robić.

  • 22. Data: 2009-08-12 21:23:07
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 23:18, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > Moim zdaniem nie może w takiej sytuacji dojść do skutecznego doręczenia
    > zastępczego. Mam rację czy raczej błądzę? :)

    Moim zdaniem również. Ale ryzykujesz tym, że jak któryś z sędziów
    wstanie lewą nogą, albo będziemiał "te dni", do może zarządzić
    przymusowe doprowadzenie Cię przed swoje i Temidy oblicze.

    Czy na te wirtualne adresy cokolwiek przychodzi ? Jakieś wyroki ?
    Grzywny i koszty przedawniają się po trzech latach od chwili, kiedy
    powinny byc uiszczone.

  • 23. Data: 2009-08-12 21:30:03
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h5vbfd$tlo$1@srv.cyf-kr.edu.pl

> [...]
    > jazdy czy dowody rejestracyjne, ich ustalenie wymagałoby więc trochę
    > zachodu, choć naturalnie jest możliwe. Ale jak wskazuje praktyka nikomu

    I słusznie bo gra nie jest warta zachodu o te kilka stówek, które masz do
    zapłacenia. Spij spokojnie. W końcu im mniej dostaną pacynki z szeroko
    pojętej władzy lokalnej jak i globalnej tym lepiej :)

  • 24. Data: 2009-08-12 21:34:51
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "szczurwa"
    b.googlegroups.com

    > Moim zdaniem również. Ale ryzykujesz tym, że jak któryś z sędziów
    > wstanie lewą nogą, albo będziemiał "te dni", do może zarządzić
    > przymusowe doprowadzenie Cię przed swoje i Temidy oblicze.

    A jak go ściągną do kraju kiedy będzie siedział np. za granicą? List gończy
    wystawią za człowiekiem, który był tak odważny i olał zapłacenie mandatu?
    IMHO ja w takie cuda to chyba nieprędko uwierze :)

    Chociaż kto wie, w końcu magik nami rządzi :)

  • 25. Data: 2009-08-12 21:35:11
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > wstanie lewą nogą, albo będziemiał "te dni", do może zarządzić
    > przymusowe doprowadzenie Cię przed swoje i Temidy oblicze.

    Tylko skąd oni mnie wezmą. :-) W sumie to co kilka miesięcy testuję ten
    scenariusz odmową przyjęcia kolejnego mandatu. Doświadczenie bycia
    zatrzymanym i doprowadzonym mogłoby być ciekawe, nie powiem. Dlatego
    przelewy z data przyszłą wklepuję zawsze z co najmniej tygodniowym
    wyprzedzeniem. ;-)

    > Czy na te wirtualne adresy cokolwiek przychodzi ? Jakieś wyroki ?

    No wiesz, jak kiedyś jeszcze tam zaglądałem to tak - mnóstwo awiz na listy
    polecone "7-dniowe". Ale że tego nie odbieram, ani nawet na poczcie się nie
    zainteresuję kto jest nadawcą, to zawartości ani ewentualnych sygnatur nie
    znam - równie dobrze mógł się trafić jakiś uparty komornik sądowy, który
    uparcie próbuje egzekwować jakiś pojedynczy mandat.

    > Grzywny i koszty przedawniają się po trzech latach od chwili, kiedy
    > powinny byc uiszczone.

    Czyli błędnie sądziłem, że wykroczenie przedawnia się po 2 latach i to jest
    koniec każdej z tych historii? Przez grzywnę rozumiesz to co być może
    orzeka sąd?

    Sorry za niefachowe określenia i tak dobrze, że nie zwróciłes mi uwagi, że
    napisałem "posiadaczem" zamiast "właścicielem", bo dla prawnika to chyba dwa
    kompletnie różne pojęcia. :)

  • 26. Data: 2009-08-12 21:37:47
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h5vb4g$1ad$1@news.interia.pl...

    > I słusznie bo gra nie jest warta zachodu o te kilka stówek, które masz do

    Co do kwoty zdecydowanie nie doceniasz moich wykroczeń! Mega-zdecydowanie,
    pff, kilka stówek... ;-)

  • 27. Data: 2009-08-12 21:50:59
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h5vck5$uhc$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Co do kwoty zdecydowanie nie doceniasz moich wykroczeń! Mega-zdecydowanie,
    > pff, kilka stówek... ;-)

    :) Kozak! Prawdziwy Słowianin!

  • 28. Data: 2009-08-12 22:03:51
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 23:35, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

> [...]
    > zatrzymanym i doprowadzonym mogłoby być ciekawe, nie powiem. Dlatego
    > przelewy z data przyszłą wklepuję zawsze z co najmniej tygodniowym

    Sąd wyda nakaz i każe policji Cię szukać. Ona oczywiście to oleje, ale
    w bazie poszukiwanych będziesz. I przy okazji kontroli drogowej....

    > Czyli błędnie sądziłem, że wykroczenie przedawnia się po 2 latach i to jest
    > koniec każdej z tych historii?  Przez grzywnę rozumiesz to co być może
    > orzeka sąd?

    Tak. Generalnie karalnośc wykroczenia ustaje po roku od jego
    popełnienia. Jeśli w tym okresie wszczęto postępowanie - karalność
    ustaje po dwóch latach. Innymi słowy - jeśli sąd nie wyda prawomocnego
    wyroku, kończącego postępowanie w sprawie, w ciągu dwóch lat - sprawa
    jest umorzona z uwagi na przedawnienie karalności. Inaczej jest z
    grzywną. Grzywna to nie tylko to, co sąd zasądza, rozstrzygając o
    przedmiocie procesu, ale nawet mandat nałożony przez psiarnię. I co do
    zasady, prawomocnie orzeczone grzywny przedawniają się po trzech
    latach od momentu, kiedy powinny byc uiszczone.

    > Sorry za niefachowe określenia i tak dobrze, że nie zwróciłes mi uwagi, że
    > napisałem "posiadaczem" zamiast "właścicielem", bo dla prawnika to chyba dwa
    > kompletnie różne pojęcia. :)

    Bez przesady, nie jesteśmy w sądzie, treść przekazu zrozumiałem. Co do
    "prawniczego" słownictwa - znam przypadek, kiedy szacowni sędziowie
    jednego z wydziałów karnych pewnego sądu okręgowego, celem wydobycia
    zeznań od wiekowego świadka, posługiwali się całkiem serio terminami
    typu "ruchać" czy "pierdolić". Po prostu gość nie wiedział i nie
    rozumiał, co to jest "stosunek płciowy".

  • 29. Data: 2009-08-12 22:06:00
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 23:34, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > A jak go ściągną do kraju kiedy będzie siedział np. za granicą? List gończy
    > wystawią za człowiekiem, który był tak odważny i olał zapłacenie mandatu?
    > IMHO ja w takie cuda to chyba nieprędko uwierze :)

    Teoretycznie jest ENA, ale tym bym się nie przejmował. Gorzej, że jest
    coś takiego jak europejski tytuł egzekucyjny w postępowaniu
    administracyjnym...

  • 30. Data: 2009-08-12 22:08:38
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 23:37, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > Co do kwoty zdecydowanie nie doceniasz moich wykroczeń! Mega-zdecydowanie,
    > pff, kilka stówek... ;-)

    Zważywszy, ze "autostrada" Kraków-Katowice jest w permanentnym
    remoncie, to gdzie Ty tak jeździsz, że wyrabiasz te stachanowskie
    normy ? Chciaż mnie psy łapały najczęściej w mniejszych
    miejscowościach...