  • 11. Data: 2009-08-11 15:28:06
    Temat: Re: tajemnica bankowa a skarbówka?
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    RobertS pisze:
    > czyli komu bank może a komu nie udzielać odp. na temat posiadacza konta:
    >
    > http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Mandat-Mozna-nie-p
    lacic,wid,11388625,wiadomosc.html

    > to jak przestajemy płacić?
    >
    > pozdr.
    > RobertS

    Szkoda że nigdzie nie podano które orzeczenie NSA.
    Z TV wywnioskowałem że chodziło o sytuację gdzie US próbował na ślepo w
    różnych bankach ścigać niepłacącego mandatu. I dlatego to było
    bezprawne. Natomiast mogą zajmować rachunek który podaliśmy do US do
    zwrotu podatku

    Darek

  • 12. Data: 2009-08-11 16:16:55
    Od: kimbus <k...@g...com>

    MarekZ pisze:

    > No ale przecież wykroczenie przedawnia się... Czyli co, nie mógłbym?

    Ale to jest przedawnienie karalności, a nie przedawnienie roszczenia.
    Przedawnienie karalności i tak sąd uwzględnia z urzędu i jest to rok lub
    dwa od daty popełnienia czynu. Po uprawomocnieniu się wyroku, można
    mówić tylko o przedawnieniu wykonania kary. To też sąd robi z urzędu,
    nic nie trzeba zgłaszać.

    > W takim razie ja miałbym obecnie zapewne około 40-60 punktów na koncie.
    > Czyli powinno to chyba powodować udane lub nie próby zatrzymania prawa
    > jazdy, a nie powoduje. Czasem po zatrzymaniu pada sakramentalne pytanie:
    > "ile punktów na koncie" - ja nieodmiennie odpowiadam: "zero - nie
    > zbieram tego". Chyba są to w stanie sprawdzić gdzieś on-line i pewnie to
    > robią. Wniosek jest raczej jednoznaczny - w praktyce punkty nie
    > naliczają się.

    Wysyłana jest informacja do WKP wg miejsca zamieszania. Jeśli punkty nie
    zostały naliczone, to dzięki niewydolności lub błędów w danej komendzie.

    > Banki to chyba tylko BIK oraz MIG-BR. Poważnie sądy zgłaszają do jakichś
    > rejestrów? Wydaje mi się to obłędnym pomysłem. :)

    Sądy zgłaszają do jakiegoś krajowego rejestru dłużników lub jakoś
    podobnie.

  • 13. Data: 2009-08-11 17:28:41
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 11 Sie, 18:16, kimbus <k...@g...com> wrote:

    > Sądy zgłaszają do jakiegoś krajowego rejestru dłużników lub jakoś
    > podobnie.

    Masz na mysli KRS Rejestr Dluznikow Niewyplacalnych? To chyba nie z
    powodu mandatow... ;)

    MK

  • 14. Data: 2009-08-11 18:42:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "kimbus" <k...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dwa od daty popełnienia czynu. Po uprawomocnieniu się wyroku, można mówić
    > tylko o przedawnieniu wykonania kary. To też sąd robi z urzędu, nic nie

    A to już Cię podpytam jak tu zajrzałeś. :)
    Czy w przypadku gdy policjant zapisał sobie kompletnie wirtualne dane
    adresowe z dowodu rejestracyjnego albo prawa jazdy, ja nie stawię się na to
    takie niby "przedstawienie zarzutów" (albo w drugim wariancie nawet stawię
    się i podtrzymam ten wirtualny adres), a następnie nie odbiorę żadnego pisma
    z sądu, można mówić o prawidłowym doręczeniu w trybie zastępczym? Skoro nie
    zostało doręczone żadne pismo w sprawie? Mogłem przecież w międzyczasie
    zmienić adres... A samo sporządzenie wniosku o ukaranie chyba niczego nie
    powoduje jeszcze w tym względzie (nawet jeśli jest wszczęciem postępowania).

    > Wysyłana jest informacja do WKP wg miejsca zamieszania. Jeśli punkty nie
    > zostały naliczone, to dzięki niewydolności lub błędów w danej komendzie.

    Ale zastanawia mnie nagminnośc tego niewpisywania tych punktów. Ja naprawdę
    dość sporej ilości mandatów nie przyjmuję, więc chyba podczas którejś
    kontroli drogowej rzuciliby mi w twarz przynajmniej: "no i co pan nam tu
    kłamie, że zero punktów". Dziwne.

    > Sądy zgłaszają do jakiegoś krajowego rejestru dłużników lub jakoś
    > podobnie.

    A to nie wiem.

  • 15. Data: 2009-08-11 18:45:11
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > z sądu, można mówić o prawidłowym doręczeniu w trybie zastępczym? Skoro
    > nie

    W tym sensie pytam, czy takie uprawomocnienie się na zasadzie "nakazu
    zapłaty" jest cokolwiek warte, skoro w razie czego zawsze można je podważyć
    powołując się na brak prawidłowego doręczenia. Jak się domyślam w ten sam
    sposób można by obalić ewentualne tytuły wykonawcze, gdyby ta nalezność była
    jakimś cudem jakoś egzekwowana.

  • 16. Data: 2009-08-12 09:30:59
    Od: kimbus <k...@g...com>

    MarekZ pisze:

    > A to już Cię podpytam jak tu zajrzałeś. :)

    -aś :)

> [...]
    > przecież w międzyczasie zmienić adres... A samo sporządzenie wniosku o
    > ukaranie chyba niczego nie powoduje jeszcze w tym względzie (nawet jeśli

    Odpowiem cytując stosowny przepis z Kodeksu postępowania w sprawach o
    wykroczenia, który wszystko wyjaśnia:
    art. 38 § 2 "Przy pierwszym wysłuchaniu oraz w wypadku, o którym mowa w
    art. 54 § 7 (odstąpienie od wysłuchania), osoba podejrzana o popełnienie
    wykroczenia ma obowiązek wskazać adres dla doręczeń w kraju; w razie
    nieuczynienia tego pismo wysłane pod ostatnio znanym adresem w kraju
    albo jeżeli adresu tego nie ma, załączone do akt sprawy, uważa się za
    doręczone, o czym należy ją pouczyć.

> [...]
    > którejś kontroli drogowej rzuciliby mi w twarz przynajmniej: "no i co
    > pan nam tu kłamie, że zero punktów". Dziwne.

    Co do nagminności, to niestety nie wiem jak to wygląda.

  • 17. Data: 2009-08-12 18:09:22
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 11:30, kimbus <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > nieuczynienia tego pismo wysłane pod ostatnio znanym adresem w kraju
    > albo jeżeli adresu tego nie ma, załączone do akt sprawy, uważa się za

    No tak, ale pouczenie o konsekwencjach doręczeń lub ich braku, zgodnie
    z art. 54 tego samego kodeksu, jest skuteczne, kiedy zostało udzielone
    w toku czynności wyjaśniających. Jesli delikwent się nie zjawi na
    przesłuchanie, tzn. na te czynności, z przyczyn niezawinionych - nie
    jest pouczony. Ergo - nie może byc mowy o skutkach wynikających z
    doręczenia zastępczego.

    > Co do nagminności, to niestety nie wiem jak to wygląda.

    Dopóki nie ma prawomocnego wyroku - nie ma punktów. Znane z autopsji.

  • 18. Data: 2009-08-12 18:15:42
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 11 Sie, 15:06, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    Przyznam,że ciekawy prowadzisz żywot..;-) Ja z pięciu moich ostatnich
    mandatów cztery doprowadziłem do przedawnienia karalności. Jedną
    sprawę przegrałem, ponieważ sqrwysyn listonosz zgubił awizo i nakaz
    się uprawomocnił. Terminu mi oczywiście nie przywrócili. Do jednej ze
    spraw sąd wyznaczał terminy kilkanaście razy, po czym wpadł na pomysł,
    że przesłucha mnie w moich domowych pieleszach ! Z trudem udało mi się
    go od tego jakże fantazyjnego posunięcia odwieść...

  • 19. Data: 2009-08-12 20:45:17
    Od: kimbus <k...@g...com>

    szczurwa pisze:
> [...]
    > przesłuchanie, tzn. na te czynności, z przyczyn niezawinionych - nie
    > jest pouczony. Ergo - nie może byc mowy o skutkach wynikających z
    W pełni się zgadza, lecz mowa była o podaniu wirtualnego adresu do
    doręczeń. Sądu nie interesuje, czy jest wirtualny, czy nie. Jaki podany,
    tam idą pisma, jeśli wrócą są uznawane za doręczne. Problem to się
    zaczyna, gdy sąd zamieni grzywnę na zastępczą karę aresztu i zleci
    policji doprowadzenie do zakładu karnego.

  • 20. Data: 2009-08-12 21:09:17
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 22:45, kimbus <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > zaczyna, gdy sąd zamieni grzywnę na zastępczą karę aresztu i zleci
    > policji doprowadzenie do zakładu karnego.

    Moim zdaniem, kluczowy jest moment ewentualnego stawiennictwa na
    przesłuchanie w ramach czynności wyjaśniających. Z moich prywatnych
    doświadczeń wynika, że sądy mają wielki problem z ustaleniem, na
    podstawie jakich dokumentów policjant kierujący wniosek do o ukaranie
    do sądu ustalił dane adresowe "na gorąco" na miejscu popełnienia
    wykroczenia. A wtedy o skutecznym pouczeniu, warunkującym zastosowanie
    doręczenia zastępczego, wydaje mi się, ze nie może być mowy. Zatem
    jeśli pomiędzy momentem popełnienia wykroczenia a wezwaniem na
    przesłuchanie delikwent zmieni adres, nie powinno się stosować
    przepisów o automatyzmie doręczenia, ponieważ:

    1. Brak jest wtedy pouczenia i zamieszczenia go w protokole
    przesluchania,
    2. Sąd dysponuje stosownymi środkami przymusu w celu ustalenia miejsca
    pobytu obwinionego i ewentualnego doprowadzenia go celem
    przeprowadzenia czynności procesowych.

    W moich prywatnych przygodach problemem był aktualny adres, ponieważ
    inny był w dowodzie osobistym, a inny w prawie jazdy czy w dowodzie
    rejestracyjnym. W dodatku w paszporcie nie ma adresu...