  • 1. Data: 2009-08-20 12:41:21
    Temat: ustawic stop-losa
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Gdzie?

    Czy możecie ocenić mojego stop losa dla spółki Impexmet. Kupiony 31.07 po
    1.80, następnie dnia 6.08 ustawiłem stopa w miejscu, które wydawało mi się
    najlepszym tj. u spodu słupka z 4.08 czyli po 1.92. Jak widać skończyło to
    się wtopą kilka dni później. Czy ten stop był źle ustawiony? Niestety tego
    typu wpadki zdarzyły mi się już kilka razy na spółkach, które potem rosły.
    Dodam, że inwestuję w akcje raczej średnioterminowo i gotów jestem wszystko
    posprzedawać, jak WIG wyraźnie zaneguje tendencje wzrostową.

    Druga sprawa, to czy powinienem ponownie wchodzić w tą spółkę np. 19.08, czy
    konsekwentnie sobie odpuścić?

    Niestety na ponownym wejściu już się przejechałem wchodząc ponownie w
    spółkę, dla której stop okazał się dobrze ustawiony ;)

  • 2. Data: 2009-08-20 12:47:22
    Temat: Re: ustawic stop-losa
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    > Niestety na ponownym wejściu już się przejechałem wchodząc ponownie w
    > spółkę, dla której stop okazał się dobrze ustawiony ;)

    No niestety, to się często tak kończy ze stopami, kiedy jak to mówią
    występuje chwilowy ruch powrotny czy też tzw. czyszczenie stopów ;-) a potem
    w górę. Z tego też powodu, żeby się nie wyleszczyć czasem lepiej jest nie
    mieć stopów.(wiem herezja, ale tak mi mówi doświadczenie ;-)

  • 3. Data: 2009-08-20 12:56:12
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Fidelio wrote:

> [...]
    > potem w górę. Z tego też powodu, żeby się nie wyleszczyć czasem lepiej
    > jest nie mieć stopów.(wiem herezja, ale tak mi mówi doświadczenie ;-)

    W ogóle od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że właściwe ustawianie stopów to
    zupełnie priorytetowa umiejętność. A to ciekawe, bo większość książek
    skupia się na momencie otwierania pozycji tj. szukania odpowiednich
    formacji i sygnałów, a o zamykaniu pozycji wspominają niewiele. Spotkałem
    się tylko właściwie z kilkoma prostymi metodami - kroczący stop w
    odległości wynikłej ze zmienności (coś jak Bollinger), ustawianie stopu
    poniżej silnego wsparcia, ew. wyjście na z góry założonym poziomie take
    profit (to już dla mnie kompletna abstrakcja, skąd taki poziom wziąć).
    Niestety żadna z tych metod nie przypadła mi do gustu, bo dla większości
    akcji, które kupowałem takie stopy wydawały mi się wbrew logice i staram
    się ustawiać bardziej intuicyjnie, co jak widać także nie działa ;)

  • 4. Data: 2009-08-20 12:57:43
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Fidelio" <t...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Z tego też powodu, żeby się nie wyleszczyć czasem lepiej jest nie mieć
    > stopów.(wiem herezja, ale tak mi mówi doświadczenie ;-)

    Bliski stoploss dla daytraderów.
    Dla "ślimaków" musi być ustawiany niżej, bo często leszczy wyrzuca.

  • 5. Data: 2009-08-20 12:58:18
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    Bessę też bez stopów przeżyłeś?

    DJ

  • 6. Data: 2009-08-20 13:17:30
    Od: "Madafaka" <...@...pl>

> [...]
    > się wtopą kilka dni później. Czy ten stop był źle ustawiony? Niestety tego

    IMHO klasyczny blad. Poczytaj o tzw. stopach technicznych - rynek 'wie'
    gdzie masz stopa:
    nalezy unikac wszelkich min/max, lini wsparcia/oporu, 'okraglych poziomow'
    itp. glupot

  • 7. Data: 2009-08-20 13:47:37
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "DJ (stopazwrotu.pl)" <d...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:h6jh9d$2uh$1@news.onet.pl...
    > Bessę też bez stopów przeżyłeś?
    >
    > DJ

    Jak widać.

  • 8. Data: 2009-08-20 13:59:32
    Od: "Dars" <d...@p...onet.pl>

    > Jak widać.

    Ja też :)

    pzdr
    Dars

  • 9. Data: 2009-08-20 14:41:40
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    Ja też, ale nie miałem papierów :)
    DJ

  • 10. Data: 2009-08-20 16:15:12
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "DJ (stopazwrotu.pl)" <d...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:h6jnb4$ik6$1@news.onet.pl...
    > Ja też, ale nie miałem papierów :)
    > DJ

    Ja wchodziłem dopiero jesienią zeszłego roku jak już byliśmy blisko denka
    zeszłorocznego więc ryzyko było minimalne ze stopem czy bez.