  • 171. Data: 2009-05-23 00:07:45
    Temat: Re: wkurzajace weekendowe przerwy w autoryzacji kart
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    news:guror1$ikh$1@news.onet.pl...
    > A wiesz jak wygląda język obcy na maturze ? :D
    > "My name is John","This is a book" - mniej więcej taki poziom
    > skomplikowania.

    Oto arkusz i cała reszta z tegorocznej matury - j.angielski (poziom
    podstawowy).

    http://cdn.gazeta.pl/bi.gazeta.pl/im/4/6572/m6572964
    .pdf
    http://matura.gazeta.pl/matura/1,79505,6571776,Matur
    a__arkusze_i_rozwiazania_z_jezyka_angielskiego.html

    Co nie zmienia faktu, że z taką znajomością języka do biura, czy nawet na
    kasę pracować nie pójdziesz.

    > Nauka języka obcego w szkole to totalna farsa. Uczą gramatyki i jakichś
    > innych dziwnych rzeczy, a zasób słownictwa jest bardzo ubogi. Do tego uczą
    > czytać i pisać ale rozmówek sytuacyjnych praktycznie nie ma. Tak więc
    > ukończywszy naukę języka obcego w polskiej szkole umiesz pisać, znasz
    > gramatykę, wiesz kiedy zastosować jakiś czas ale nie potrafisz poprowadzić
    > prostej rozmowy :)

    Obecnie jest dokładnie odwrotnie. Nacisk stawiany jest na rozumienie i
    możliwość porozumiewania się, a nie gramatykę.
    I uważam to za krok w dobrym kierunku. A stara prawda jest taka, że jak ktoś
    nie czuje takiej potrzeby/chęci to się języka obcego nie nauczy, chociażby
    go przez dekadę tego w szkole uczyli.

  • 172. Data: 2009-05-23 15:57:58
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 22 Maj, 20:07, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:

    > Co nie zmienia faktu, że z taką znajomością języka do biura, czy nawet na
    > kasę pracować nie pójdziesz.

    Jezeli ktos byl w stanie bez problemu zrobic zadania 7. i 8:

    * Napisz, jak zamierzasz spędzić ten rok i co chcesz robić po jego
    zakończeniu.
    * Wspomnij o pozytywnej reakcji Twoich przyjaciół oraz swoich obawach
    związanych z reakcją rodziców.
    * Zapytaj kolegę o jego opinię i poproś o radę, jak przekonać rodziców
    do tego
    pomysłu.

    to ja jednak wierze, ze da sobie rade "na kasie" czy przy prostych
    pracach biurowych.

    Chyba ze, oczywiscie, w Europie wymaga sie od kasjerek intelektualnych
    konwersacji z klientami na temat najnowszych badan w zakresie fizyki
    molekularnej. :)

  • 173. Data: 2009-05-23 16:28:56
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 23 Maj, 17:57, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Chyba ze, oczywiscie, w Europie wymaga sie od kasjerek intelektualnych
    > konwersacji z klientami na temat najnowszych badan w zakresie fizyki
    > molekularnej. :)

    W latach gigantycznego bezrobocia, 2001-2003, wymagano biegłego
    angielskiego od sprzątaczek. Jakaś lepsza position wymagała dwoch
    obcych języków biegle, choć, jak donosiła "wyborcza", pracodawcy
    zaczynali preferować osoby z biegłą znajomością co najmniej trzech
    języków, ponieważ dwa to standard".

    Utkwił mi ten artykuł mocno w pamięci.

    Polska specyfika.

  • 174. Data: 2009-05-23 16:36:07
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 23 Maj, 12:28, szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Polska specyfika.

    Ale my tu o wyjezdzie z Polski, zeby zarabiac wiecej niz 1,500 zl /
    miesiac, a nie o sprztaniu w Polsce. :)

    Sprawdze przy nastepnej podrozy za ocean jak kasjerki w Sainsbury's
    albo Dunnes stoja ze znajomoscia jezykow obcych i fizyki kwantowej. ;)
    Pozniej sie wypowiem na grupie.

  • 175. Data: 2009-05-23 16:49:09
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 23 Maj, 18:36, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Ale my tu o wyjezdzie z Polski, zeby zarabiac wiecej niz 1,500 zl /
    > miesiac, a nie o sprztaniu w Polsce. :)

    Jako siedemnastolatek miałem za sobą epizod emigracyjny i zaliczony
    słynny obóz w Treiskirchen w Austrii. Nie mogę sobie darować, ze
    wróciłem do Polski.