    From: fatso <f...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: $55K za uncje zlota?
    Date: Tue, 24 Nov 2009 08:09:36 +0000

    55 tys dolarow za uncje? Zaraz wyskoczy tu paru medrkow pukajacych sie w
    glowe.
    Na mojej angielskiej grupie przeczytalem wlasnie dobrze argumentowany
    artykul, okrzyczany zaraz
    najlepsza kontrybucja do debaty w tym roku. Nawet dla mnie, faceta co
    mysli na codzien po angielsku,
    jest trudne, wiec nie bede was zanudzal cytatatmi. Podam tu jeden,
    latwiejszy w tlumaczeniu:

    threat of future inflation (ditto the Ł). This could cause Q.E. to
    backfire. This would probably normally cause money velocity to rise, the
    usual kickstart for a hyperinflation. If interest rates aren't allowed
    to reward for inflation, other assets rocket take over the exchange
    value of money as cash is dumped and stops being money, accelerating
    velocity. This is where that $55,000 per ounce comes from. If all fiat
    money stops being money and gold takes over all the value of paper, it
    would be worth about $50,000 per ounce - except there would be no $s
    (and probably Łs too, and maybe the lot) as nobody would want them. All
    the value would pass in to gold, silver and copper as it used to operate
    many centuries ago.

    Co zadziwia, ze ow Guru wlacza rowniez miedz,do swojego quasi-pieniadza.
    Musi i on pewnie jest Chazarem z pochodzenia.
    Ja tez pisalem wyzej: ludzie, kupujcie tone miedzi i schowajcie na
    strychu. Moga byc blaszki, moga byc szyny, moze byc drut.

    fatso