  • Data: 2009-11-25 16:07:56
    Temat: Re: Na rynkach zlota dzis niezla ruchawka
    Od: fatso <f...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    george wrote:

    > tak, tez czytalem porównanie US monetary base z ich "oficjalnymi"
    > zapasami zlota... ale jeszcze smiesniejsze jest ze ich monetary base
    > zaczyna byc taka jak smieciowy collateral który kupil Fed od
    > prywaciarzy w postaci MBS-ow.
    > Wychodzi na to ze cala ta gora zielonych jest zabezpieczona wylacznie
    > smieciowymi hipotekami....
    >
    > george
    czysta prawda.
    Anglicy na mojej grupie finansowej dyskutuja wlasnie gdzie schowac swoje
    zloto.
    Najbardziej to kochaja dziure w ziemi.
    Jeden sie skarzy ,ze jego tatus w latach 70-tych schowal pod szopa duzy
    zapas olowiu, pewnie w kulach albo szynach.
    Poziom wody gruntowej byl tam wysoki wiec gdy ten olow swoim ciezarem
    siegnal tej wody to wpadl niczym w kosmiczna
    czarna dziure. No wiec zloto jest ciezsze od olowiu ale jak bysmy juz
    mieli jego tone to chyba stac by nas bylo na bank
    prywatny z szeryfem na bramce i z wybetonowana podloga?
    Co do skarbow zlotych ktore w tym kraju odkrywa sie z duza regularnoscia
    to owi faceci mowia, ze to jest dowod na to,
    ze zloto trzeba dobrze schowac. I ze pewnie w 99 % wypadkow wlasciciel
    garnca zlota powracal do niego po roku czy trzech
    a tylko maly procent pozostawal na zawsze w takim "ziemskim banku". W
    kazdym razie zloto nie wpadlo w rece Wikingow, co cieszy.
    Przypominam sobie tekst z W-skiej Polityki gdzies w polowie lat 60-tych.
    Facet stal w bramie i sprzedawal zlota papierosnice.
    Capnela go ubecja. Okazalo sie, ze to robotnik co pracowal przy
    odgruzowywaniu Muranowa, kiedys zydowskiej dzielnicy W-wy.
    I przy okazji odnalazl zloty skarbczyk, ktory Zyd skrzetnie zamurowal
    nim sam poszedl na mydlo. Tym sposobem zloto nie wpadlo
    w lapki Hitlera, szkoda ze pozniej mogl sie nim cieszyc Gomulka a nie
    klasa robotnicza W-wy.

    fatso