-
1. Data: 2009-04-05 18:12:35
Temat: ABNAMROBANK olandia problem z karta
Od: "Kris" <k...@w...pl>
Podczas próby zalogowania się do bankowości elektronicznej błednie wpisano
pin w urządzeniu generujacym kody- e-dentifier:
https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
Teraz nawet podczas próby wypłat z bankomatu(pin podawany na 100% poprawny)
pokazuje się komunikat: przekroczona liczba błednych pinów.
Karta holenderska, kontakt z bankiem więc utrudniony. Czy faktycznie karta
została zablokowana?
Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?
--
Pozdrawiam
Kris
-
2. Data: 2009-04-05 21:52:24
Temat: Re: ABNAMROBANK olandia problem z karta
Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net>
Prawdopodobnie karta została zablokowana.
Zadzwoń do ABN Amro
(https://www.abnamro.nl/en/prive/contact/f_contact.h
tml) - na infolinii Ci
pomogą. Mówią ładnie po angielsku. Jeśli tylko odpowiednio potwierdzisz
swoją tożsamość (np. za pośrednictwem kodu, który powinieneś był ustalić
wcześniej), to karta zostanie odblokowana.
Jeśli nie masz telekodu - zadzwoń i poproś o wysłanie go (tylko na adres,
który jest zdefiniowany w banku).
G.
Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:grasbp$q9j$...@n...onet.pl...
> Podczas próby zalogowania się do bankowości elektronicznej błednie wpisano
> pin w urządzeniu generujacym kody- e-dentifier:
> https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
> Teraz nawet podczas próby wypłat z bankomatu(pin podawany na 100%
> poprawny) pokazuje się komunikat: przekroczona liczba błednych pinów.
> Karta holenderska, kontakt z bankiem więc utrudniony. Czy faktycznie karta
> została zablokowana?
> Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?
>
> --
> Pozdrawiam
>
> Kris
-
3. Data: 2009-04-05 21:53:40
Temat: Re: ABNAMROBANK olandia problem z karta
Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net>
Użytkownik "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:g...@h...gregu.cjb.net...
[...]
Tfu! Przepraszam za top-post...
:(
G.
-
4. Data: 2009-04-06 05:18:25
Temat: Re: ABNAMROBANK olandia problem z karta
Od: "Kris" <k...@w...pl>
Użytkownik "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net> napisał w wiadomości
news:grbg79.5a8.1@hamster.gregu.cjb.net...
> Prawdopodobnie karta została zablokowana.
>
> Zadzwoń do ABN Amro
> (https://www.abnamro.nl/en/prive/contact/f_contact.h
tml) - na infolinii Ci
> pomogą. Mówią ładnie po angielsku. Jeśli tylko odpowiednio potwierdzisz
> swoją tożsamość (np. za pośrednictwem kodu, który powinieneś był ustalić
> wcześniej), to karta zostanie odblokowana.
> Jeśli nie masz telekodu - zadzwoń i poproś o wysłanie go (tylko na adres,
> który jest zdefiniowany w banku).
>
OK dzieki za wyjaśnienia.
Sprawa dotyczy mojego tescia który w zeszłym roku pracował w Holandi i
musiał załozyc tam konto. Czy ustalał telekod nie wie. Czy ten telekod jest
zapisany gdzies w papierach które dostał przy podpisywaniu umowy o konto?
Drugi problem to taki ze bank ma jego "holenderski" juz nieaktualny adres a
teściu teraz jest w Polsce i do holandi w najbliższych miesiącach się nie
wybiera.
Druga sprawa: ten
identifier(https://www.abnamro.nl/nl/logon/identific
ation.007) jak został
zle wpisany pin zablokował karte(trzykrotnie zły pin )
Ale skąd bankomat "wie" że karta jest zablokowana- w bankomacie pin był juz
wpisywany prawidłowo.
Identyfier zablokował pewnie czip na karcie- a może sa bankomaty które nie
czytaja informacji z czipa tylko z paska magnetycznego?
Ta sobie kombinuje- co Wy na to.
--
Pozdrawiam
Kris
-
5. Data: 2009-04-06 22:40:52
Temat: Re: ABNAMROBANK olandia problem z karta
Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net>
Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:grc3c8$kp7$...@n...onet.pl...
>> Zadzwoń do ABN Amro
>> (https://www.abnamro.nl/en/prive/contact/f_contact.h
tml) - na infolinii
>> Ci pomogą. Mówią ładnie po angielsku. Jeśli tylko odpowiednio
>> potwierdzisz swoją tożsamość (np. za pośrednictwem kodu, który powinieneś
>> był ustalić wcześniej), to karta zostanie odblokowana.
>> Jeśli nie masz telekodu - zadzwoń i poproś o wysłanie go (tylko na adres,
>> który jest zdefiniowany w banku).
>>
> OK dzieki za wyjaśnienia.
> Sprawa dotyczy mojego tescia który w zeszłym roku pracował w Holandi i
> musiał załozyc tam konto. Czy ustalał telekod nie wie. Czy ten telekod
> jest zapisany gdzies w papierach które dostał przy podpisywaniu umowy o
> konto?
Telekod (za moich czasów, czyli >4 lata temu) dostawało się oddzielnie,
listem, w takiej dość ciekawej formie - druk komputerowy przygotowany na
papierze zadrukowanym z drugiej strony jakimś w miarę losowym wzorem.
Uniemożliwiało to podejrzenie kodu przez prześwietlenie koperty.
Generalnie - biały papier z perforacją z boku (trzeba oderwać, żeby dostać
się do środka) i ze zwykłym drukiem.
Oczywiście przez te parę lat technologia mogła pójść naprzód ;)
> Drugi problem to taki ze bank ma jego "holenderski" juz nieaktualny adres
> a teściu teraz jest w Polsce i do holandi w najbliższych miesiącach się
> nie wybiera.
To trochę kicha :( Bo przez telefon takich rzeczy nie da się za bardzo
załatwić. Procedury mają i już. W sumie to dobrze, bo strach byłoby
cokolwiek w takim banku trzymać, jeśli takie rzeczy dałoby się przez telefon
załatwić :)
> Druga sprawa: ten
> identifier(https://www.abnamro.nl/nl/logon/identific
ation.007) jak został
> zle wpisany pin zablokował karte(trzykrotnie zły pin )
> Ale skąd bankomat "wie" że karta jest zablokowana- w bankomacie pin był
> juz wpisywany prawidłowo.
> Identyfier zablokował pewnie czip na karcie- a może sa bankomaty które nie
> czytaja informacji z czipa tylko z paska magnetycznego?
> Ta sobie kombinuje- co Wy na to.
Przy okazji
(https://www.abnamro.nl/en/images/Generiek/PDFs/090_
Expats_Pages/E%252Edentifier_User%2527s_Guide.pdf):
7. My e.dentifier is indicating: PIN ERROR or PIN BLOCKED
If the e.dentifier displays the indication PIN ERROR, you have keyed in an
incorrect PIN. Check that there is an ABN AMRO card in the e.dentifier.
Press OK and enter the correct PIN. NB: if you key in an incorrect PIN three
times in succession, the chip on your card will be blocked. The e.dentifier
will then show the message PIN BLOCKED. After keying in C or OK you will
then see the message: GO TO BANK. Your card can no longer be used for access
to Internet Banking or for charging your Chipknip. You can still use your
card for cash machines and POS terminals. For security reasons the Chipknip
can only be unblocked on presentation of ID (proof of identity). You can do
this at any ABN AMRO branch in The Netherlands.
Z tego wynika, że karta powinna nadawać się do płacenia w POSach bez użycia
chipa. Dodatkowo w starszych bankomatach (nie czytających chipa) powinno dać
się pobrać pieniądze. Funkcjonalność Chipknip w PL nie działa, więc to nic
nie zmienia :)
Zupełnie przy okazji - polecam przy następnej wizycie w NL zmienić adres na
taki w Polsce. Do zrobienia w każdym oddziale ABN AMRO (nie musi być tam,
gdzie rachunek został otwarty). Jest to znaczna wygoda, choćby cała
korespondencja przychodzi na ten adres, a bank raczej nie pobiera za to
dodatkowych opłat. Zmieniają tylko typ konta na nierezydenckie.
Pozdrawiam,
G.
-
6. Data: 2009-04-07 13:40:12
Temat: Re: ABNAMROBANK olandia problem z karta
Od: "kris" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net> napisał w wiadomości
news:gre7e6.1p0.1@hamster.gregu.cjb.net...
> Zupełnie przy okazji - polecam przy następnej wizycie w NL zmienić adres
> na taki w Polsce. Do zrobienia w każdym oddziale ABN AMRO (nie musi być
> tam, gdzie rachunek został otwarty). Jest to znaczna wygoda, choćby cała
> korespondencja przychodzi na ten adres, a bank raczej nie pobiera za to
> dodatkowych opłat. Zmieniają tylko typ konta na nierezydenckie.
>
Próbowalismy zakleic czip tasma i myślałem że wtedy bankomat zczyta z paska.
Niestety wtedy wyskoczył komunikat ze bankomat nie moze rozpoznac karty
--
Pozdrawiam
Krzysiek
-
7. Data: 2009-04-07 19:11:38
Temat: Re: ABNAMROBANK olandia problem z karta
Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net>
Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:grfl5a$sqp$...@n...onet.pl...
>
> Użytkownik "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net> napisał w wiadomości
> news:gre7e6.1p0.1@hamster.gregu.cjb.net...
>> Zupełnie przy okazji - polecam przy następnej wizycie w NL zmienić adres
>> na taki w Polsce. Do zrobienia w każdym oddziale ABN AMRO (nie musi być
>> tam, gdzie rachunek został otwarty). Jest to znaczna wygoda, choćby cała
>> korespondencja przychodzi na ten adres, a bank raczej nie pobiera za to
>> dodatkowych opłat. Zmieniają tylko typ konta na nierezydenckie.
>>
> Próbowalismy zakleic czip tasma i myślałem że wtedy bankomat zczyta z
> paska. Niestety wtedy wyskoczył komunikat ze bankomat nie moze rozpoznac
> karty
Na pasku jest zapisane, że karta ma chip. W takim bankomacie niestety nie
zadziała - on ma zaszyte, że jeśli chip jest, to ma z niego skorzystać.
Trzeba szukać jakiegoś starego, który jeszcze w ogóle o chipach nie słyszał.
I wtedy najlepiej całą kasę wybrać, bo już takich chyba mało i a nuż
wymienią...
Może ktoś inny się dołączy i rzuci paroma adresami, a jak nie - zacznij nowy
wątek :) Gdzie bankomat bez obsługi chipa :)
Powodzenia w każdym razie!
G.
-
8. Data: 2009-04-07 20:46:01
Temat: Re: ABNAMROBANK olandia problem z karta
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
"Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net> writes:
> Na pasku jest zapisane, że karta ma chip. W takim bankomacie niestety
> nie zadziała - on ma zaszyte, że jeśli chip jest, to ma z niego
> skorzystać.
Trzeba tez pamietac o tym, ze terminale moga miec baze BINow i moga
wiedziec, ze dana karta ma procesor, nawet jesli pasek o tym nie
wspomina.
--
Krzysztof Halasa
-
9. Data: 2009-04-09 12:12:54
Temat: Re: ABNAMROBANK olandia problem z karta
Od: "kashmiri" <x...@g...com>
Kris <k...@w...pl> had the courage to write:
> Podczas próby zalogowania się do bankowości elektronicznej błednie
> wpisano pin w urządzeniu generujacym kody- e-dentifier:
> https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
> Teraz nawet podczas próby wypłat z bankomatu(pin podawany na 100%
> poprawny) pokazuje się komunikat: przekroczona liczba błednych pinów.
> Karta holenderska, kontakt z bankiem więc utrudniony. Czy faktycznie
> karta została zablokowana?
> Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?
Z bankomatu nie wiem - powinno zadziałać, jeśli przeprogramujesz dane z
paska (żeby dawał priorytet paskowi, nie chipowi).
Za to spróbuj Alior Speeda - powinno się udać obciążyć kartę, a gotówkę
dostajesz na konto w PL.
k.
-
10. Data: 2009-04-09 14:02:05
Temat: Re: ABNAMROBANK olandia problem z karta
Od: "kris" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "kashmiri" <x...@g...com> napisał w wiadomości
news:grkoo0$2090$1@news.ett.com.ua...
> Kris <k...@w...pl> had the courage to write:
>> Podczas próby zalogowania się do bankowości elektronicznej błednie
>> wpisano pin w urządzeniu generujacym kody- e-dentifier:
>> https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
>> Teraz nawet podczas próby wypłat z bankomatu(pin podawany na 100%
>> poprawny) pokazuje się komunikat: przekroczona liczba błednych pinów.
>> Karta holenderska, kontakt z bankiem więc utrudniony. Czy faktycznie
>> karta została zablokowana?
>> Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?
>
>
>
> Z bankomatu nie wiem - powinno zadziałać, jeśli przeprogramujesz dane z
> paska (żeby dawał priorytet paskowi, nie chipowi).
Jak to zrobić?
na konto w PL.
>
--
Pozdrawiam
Krzysiek