-
1. Data: 2010-08-23 09:46:29
Temat: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
Od: guest <n...@T...pl>
... to masz przechlapane.
Na początku od razu podkreślę, że sam jestem sobie winien. Id do
logowania powinno się albo pamiętać, albo mieć zapisane.
Ja z lenistwa/wygodnictwa dla id logowania używam InFormEnter (plugin
dla Firefoxa do wypełniania formularzy). Mam to zainstalowane na dwóch
komputerach z których wykonuję 99% operacji bankowych. Minusem jest to,
że brak konieczności wklepywania id skutecznie odparował mi je z pamięci.
No i podczas kilkudniowego wyjazdu zagranicznego nagle zaistniała
konieczność skorzystania z serwisu transakcyjnego. Konkretnie Aliora,
który nie jest moim podstawowym bankiem, stąd pamiętanie id traktowałem
po macoszemu.
No i tutaj DZONK:
Zapomniałem jaki mam CIF. Telefon na infolinię i przykrość - nie ma
fizycznej możliwości uzyskania "zdalnie" id logowania - tak mnie
poinformowano. Nie można się w żaden sposób uwierzytelnić za pomocą
danych osobowych, gdyż do uzyskania jakiejkolwiek informacji od nich, na
wejściu wymagany jest właśnie CIF.
Pani poleciła mi a) zajrzenie do umowy, b) wizytę w oddziale banku gdzie
podpisywałem umowę, co było dosyć trudne z uwagi na 1.100 km odległość
od banku i od umowy.
Próbowałem skontaktować się z moim dedykowanym "opiekunem klienta
zamożnego". Też nie potrafił mi pomóc - gdy po nieudanej próbie z
generalną infolinią opisałem mu sprawę mailowo i nie odpowiedział w
ciągu 36h, to zadzwoniłem na służbową komórkę - za którymś razem pani
odebrała - "przepraszam! jestem na urlopie! pisał pan maila? I nie
dostał pan odbitki? Muszę to sprawdzić dlaczego pan nie dostał. Proszę
zadzwonić na infolinię! Do widzenia!"
Także Alior nie przewiduje obsługi takiej sytuacji, w której klient
zapomniał swojego id i chciałby uzyskać go uwierzytelniając się za
pomocą wszelkich innych danych wprowadzonych do systemu (pesele,
nazwiska panieńskie, numery kont i kart itp.)
I mimo mojego błędu mam wrażenie, że bank nie stanął na wysokości
zadania pozostawiając mnie w sytuacji kryzysowej z nierozwiązanym
problemem, a czego innego jako klient oczekiwałbym w ramach wyższej
kultury bankowości.
Ku nomen omen pamięci.
-
2. Data: 2010-08-23 11:21:22
Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
guest pisze:
> ... to masz przechlapane.
Jak słusznie zauważyłeś - sam jesteś sobie winien. Zapomnienie numeru
klienta/loginu to sytuacja w miarę typowa (czyt. "projektanci systemu
bankowego powinni ją przewidzieć") i jej rozwiązanie jest proste: wizyta
w placówce. Innej opcji nie przewidziano. Można dyskutować, czy to
dobrze, czy źle, ale ja akurat uważam, że dobrze. CIF jest wszak jedyną
"daną osobową", której nie da się zdobyć w inny sposób. Takie duperele
jak nazwisko panieńskie matki figurują w wielu różnych miejscach i nie
są de facto żadnym zabezpieczeniem. Nie życzyłbym sobie, aby bank
podawał mój CIF każdemu, kto zadzwoni i wyrecytuje wszystkie moje dane
osobowe.
W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go nie
uzyskasz ładnie prosząc konsultanta.
--
MiCHA
-
3. Data: 2010-08-23 11:30:40
Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "guest" <n...@T...pl> napisał w wiadomości
news:i4tg1m$2so6$1@news2.ipartners.pl...
> I mimo mojego błędu mam wrażenie, że bank nie stanął na wysokości zadania
> pozostawiając mnie w sytuacji kryzysowej z nierozwiązanym problemem, a
> czego innego jako klient oczekiwałbym w ramach wyższej kultury bankowości.
>
> Ku nomen omen pamięci.
Ja w takiej samej sytuacji zadzwoniłem do macierzystego oddziału i udalo mi
się przekonac pracownice aby podała mi nr użytkownika
--
Pozdrawiam
Krzysiek
-
4. Data: 2010-08-23 12:00:51
Temat: Re: Jeśli zapomniałeś CIF...
Od: Rafal M <r...@g...com>
On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
> Jak słusznie zauważyłeś - sam jesteś sobie winien. Zapomnienie numeru
> klienta/loginu to sytuacja w miarę typowa (czyt. "projektanci systemu
> bankowego powinni ją przewidzieć") i jej rozwiązanie jest proste: wizyta
> w placówce. Innej opcji nie przewidziano. Można dyskutować, czy to
> dobrze, czy źle, ale ja akurat uważam, że dobrze. CIF jest wszak jedyną
> "daną osobową", której nie da się zdobyć w inny sposób. Takie duperele
> jak nazwisko panieńskie matki figurują w wielu różnych miejscach i nie
> są de facto żadnym zabezpieczeniem. Nie życzyłbym sobie, aby bank
> podawał mój CIF każdemu, kto zadzwoni i wyrecytuje wszystkie moje dane
> osobowe.
>
> W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go nie
> uzyskasz ładnie prosząc konsultanta.
I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu TYLKO przez wizyte
w placowce jest tutaj ok.
Pozdrawiam
Rafal
-
5. Data: 2010-08-23 12:22:44
Temat: Re: Jeśli zapomniałeś CIF...
Od: DanW <m...@g...pl>
W dniu 23-08-2010 14:00, Rafal M pisze:
> On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski<m...@m...waw.pl> wrote:
>
>> Jak słusznie zauważyłeś - sam jesteś sobie winien. Zapomnienie numeru
>> klienta/loginu to sytuacja w miarę typowa (czyt. "projektanci systemu
>> bankowego powinni ją przewidzieć") i jej rozwiązanie jest proste: wizyta
>> w placówce. Innej opcji nie przewidziano. Można dyskutować, czy to
>> dobrze, czy źle, ale ja akurat uważam, że dobrze. CIF jest wszak jedyną
>> "daną osobową", której nie da się zdobyć w inny sposób. Takie duperele
>> jak nazwisko panieńskie matki figurują w wielu różnych miejscach i nie
>> są de facto żadnym zabezpieczeniem. Nie życzyłbym sobie, aby bank
>> podawał mój CIF każdemu, kto zadzwoni i wyrecytuje wszystkie moje dane
>> osobowe.
>>
>> W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go nie
>> uzyskasz ładnie prosząc konsultanta.
>
> I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
> zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu TYLKO przez wizyte
> w placowce jest tutaj ok.
>
>
> Pozdrawiam
> Rafal
>
>
>
A ja uważam, że powinni przysłać taki numer SMS-em. Telefon "zaufany" z
pewnością mają w systemie.
-
6. Data: 2010-08-23 13:51:21
Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
Od: xbartx <b...@h...net>
On Mon, 23 Aug 2010 11:46:29 +0200, guest wrote:
> I mimo mojego błędu mam wrażenie, że bank nie stanął na wysokości
> zadania pozostawiając mnie w sytuacji kryzysowej z nierozwiązanym
> problemem, a czego innego jako klient oczekiwałbym w ramach wyższej
> kultury bankowości.
To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?
--
xbartx
-
7. Data: 2010-08-23 13:56:57
Temat: Re: Jeśli zapomniałeś CIF...
Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>
Rafal M wrote:
> On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
>
>> W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go
>> nie uzyskasz ładnie prosząc konsultanta.
>
> I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
> zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu TYLKO przez wizyte
> w placowce jest tutaj ok.
Chyba jest różnica miedzy "ułatwianiem zdobywania loginu" a *pomocą* ze
strony banku w *odzyskaniu* tegoż.
Są inne możliwości 100% zdalnego potwierdzenia tożsamości klienta, nie
opierajace się wyłącznie na typowych danych personalnych. Przykladem
moze tu być n.p.: predefiniowane "PYTANIE-ODPOWIEDZ" - równie dobre jak
dodatkowe hasło, i/lub coś z zakresu historii operacji. Zalezy tylko od
inwencji banku, a nie zmusza do wizyty w placówce, co w przypadku
opisanym bylo po prostu niewykonalne.
--
Pozdrowienia!
M.
marmro.homeip.net
>
>
> Pozdrawiam
> Rafal
-
8. Data: 2010-08-23 14:08:55
Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
Od: DanW <m...@g...pl>
W dniu 23-08-2010 15:51, xbartx pisze:
> On Mon, 23 Aug 2010 11:46:29 +0200, guest wrote:
>
>> I mimo mojego błędu mam wrażenie, że bank nie stanął na wysokości
>> zadania pozostawiając mnie w sytuacji kryzysowej z nierozwiązanym
>> problemem, a czego innego jako klient oczekiwałbym w ramach wyższej
>> kultury bankowości.
>
> To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?
>
A jeśli to nie wyjazd tylko wypadek i przykucie na kilka miesięcy do
łóżka szpitalnego doprowadziło by do takiej sytuacji?
-
9. Data: 2010-08-23 14:23:04
Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
Od: guest <n...@T...pl>
W dniu 2010-08-23 15:51, xbartx pisze:
> To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?
To prawda. Ale jak już mi zdarzy się nie pomyśleć, to oczekiwałbym
pomocy w rozwiązaniu problemu.
Rozumiem i popieram politykę bezpieczeństwa chroniącą dostęp do danych
wrażliwych osobom niepowołanym. Skoro uwierzytelnienie za pomocą podania
danych osobowych jest zbyt słabe - to bank dysponuje i moim nr telefonu,
i mailem poprzez który wielokrotnie wymienialiśmy korespondencję, więc
to on może "otworzyć" sprawdzony kanał komunikacyjny.
A tak to w imię "niedasizmu", procedur (lub ich braku) - bank nie
potrafił zaproponować mi rozwiązania konkretnego i raczej niezbyt
egzotycznego problemu.
-
10. Data: 2010-08-23 15:26:41
Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
Od: "monter.FM" <s...@m...fm>
W dniu 2010-08-23 11:46, guest pisze:
> ... to masz przechlapane.
>
> Na początku od razu podkreślę, że sam jestem sobie winien. Id do
> logowania powinno się albo pamiętać, albo mieć zapisane.
Moje ID też pamięta Firefox, ale na wszelki wypadek mam zapisane w
komórce (Nokii) - w aplikacji Hack Proof Password Manager (wcześniej
używałem polskiego nSecure). Aplikacja pokazuje zapisane w niej dane po
wpisaniu hasła.
--
http://monter.FM
Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...