eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 11. Data: 2010-08-23 16:03:22
    Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: "newsy" <t...@a...pl>

    Użytkownik "guest" <n...@T...pl> napisał w wiadomości
    news:i4u088$2bb$1@news2.ipartners.pl...
    >W dniu 2010-08-23 15:51, xbartx pisze:
    >> To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?
    >
    > To prawda. Ale jak już mi zdarzy się nie pomyśleć, to oczekiwałbym pomocy
    > w rozwiązaniu problemu.
    >
    > Rozumiem i popieram politykę bezpieczeństwa chroniącą dostęp do danych
    > wrażliwych osobom niepowołanym. Skoro uwierzytelnienie za pomocą podania
    > danych osobowych jest zbyt słabe - to bank dysponuje i moim nr telefonu, i
    > mailem poprzez który wielokrotnie wymienialiśmy korespondencję, więc to on
    > może "otworzyć" sprawdzony kanał komunikacyjny.

    A jakby ci ktoś 'skroił' laptopa i w ten sposób uzyskał CIF to co byś wtedy
    powiedział?



  • 12. Data: 2010-08-23 16:04:08
    Temat: Re: Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Rafal M pisze:

    >> Jak słusznie zauważyłeś - sam jesteś sobie winien. Zapomnienie numeru
    >> klienta/loginu to sytuacja w miarę typowa (czyt. "projektanci systemu
    >> bankowego powinni ją przewidzieć") i jej rozwiązanie jest proste: wizyta
    >> w placówce. Innej opcji nie przewidziano. Można dyskutować, czy to
    >> dobrze, czy źle, ale ja akurat uważam, że dobrze. CIF jest wszak jedyną
    >> "daną osobową", której nie da się zdobyć w inny sposób. Takie duperele
    >> jak nazwisko panieńskie matki figurują w wielu różnych miejscach i nie
    >> są de facto żadnym zabezpieczeniem. Nie życzyłbym sobie, aby bank
    >> podawał mój CIF każdemu, kto zadzwoni i wyrecytuje wszystkie moje dane
    >> osobowe.
    >>
    >> W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go nie
    >> uzyskasz ładnie prosząc konsultanta.
    >
    > I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
    > zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu TYLKO przez wizyte
    > w placowce jest tutaj ok.

    Aczkolwiek akurat w przypadku Aliora jawnie napisany CIF figuruje na
    każdym potwierdzeniu operacji kasowej, co w moim przekonaniu jest
    poważnym błędem. :-(

    --
    MiCHA


  • 13. Data: 2010-08-23 17:28:18
    Temat: Re: Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/23/2010 03:56 PM), sTav wrote:
    > Rafal M wrote:
    >> On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
    >>
    >>> W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go
    >>> nie uzyskasz ładnie prosząc konsultanta.
    >>
    >> I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
    >> zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu TYLKO przez wizyte
    >> w placowce jest tutaj ok.
    >
    > Chyba jest różnica miedzy "ułatwianiem zdobywania loginu" a *pomocą* ze
    > strony banku w *odzyskaniu* tegoż.
    > Są inne możliwości 100% zdalnego potwierdzenia tożsamości klienta, nie
    > opierajace się wyłącznie na typowych danych personalnych. Przykladem
    > moze tu być n.p.: predefiniowane "PYTANIE-ODPOWIEDZ" - równie dobre jak
    > dodatkowe hasło, i/lub coś z zakresu historii operacji.

    No nie oszukujmy się. Jak ktoś nie pamięta swojego loginu, to i
    pytanie-odpowiedź zapomni.

    Ja np. w citibanku (i chyba w mbanku) mam ustawione jakieś hasło
    telefoniczne, którego oczywiście nie pamiętam. Jak przyjdzie co do
    czego, to strzelę jakieś słowo które będzie mi się wydawać że mogło mi
    przyjść do głowy w czasie ustawiania, i na jakieś 10% trafię ;).

    W w/w sprawie jest jednak jedna rzecz absolutnie oburzająca - tj.
    zachowanie "opiekuna klienta zamożnego". Po to taki ktoś jest, żeby w
    takich sytuacjach pomóc, przekierować do kogoś, a nie "proszę zadzwonić
    na infolinię".

    p. m.


  • 14. Data: 2010-08-23 17:31:07
    Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/23/2010 06:03 PM), newsy wrote:
    >> > Rozumiem i popieram politykę bezpieczeństwa chroniącą dostęp do danych
    >> > wrażliwych osobom niepowołanym. Skoro uwierzytelnienie za pomocą podania
    >> > danych osobowych jest zbyt słabe - to bank dysponuje i moim nr telefonu, i
    >> > mailem poprzez który wielokrotnie wymienialiśmy korespondencję, więc to on
    >> > może "otworzyć" sprawdzony kanał komunikacyjny.
    > A jakby ci ktoś 'skroił' laptopa i w ten sposób uzyskał CIF to co byś wtedy
    > powiedział?

    To by powiedział że trudno, hasła jednak nie zna.

    Przecież CIF to tylko login. Ty np. znasz mój login do gmaila i to bez
    krojenia laptopa, a jakoś nie drę szat z powodu bezprzykładnego
    naruszenie mojego bezpieczeństwa.

    p. m.


  • 15. Data: 2010-08-23 18:42:46
    Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    guest wrote:
    > Ja z lenistwa/wygodnictwa dla id logowania używam InFormEnter (plugin
    > dla Firefoxa do wypełniania formularzy). Mam to zainstalowane na dwóch
    > komputerach z których wykonuję 99% operacji bankowych. Minusem jest to,

    ...że narażasz się na kradzież ze strony każdego, kto włamie się
    na Twój komp, nawet zdalnie. Pluginy do firefoksa nie gwarantują
    bezpieczeństwa haseł i innych danych...

    witrak()
    PS. Jeśli już, to keepass...


  • 16. Data: 2010-08-23 20:46:42
    Temat: Re: Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4c72afb2$0$22801$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > W w/w sprawie jest jednak jedna rzecz absolutnie oburzająca - tj.
    > zachowanie "opiekuna klienta zamożnego". Po to taki ktoś jest, żeby w
    > takich sytuacjach pomóc, przekierować do kogoś, a nie "proszę zadzwonić
    > na infolinię".

    Przecież to taka sama nazwa jak na przykład "starszy merczendajzer do spraw
    kawy", więc czy on opiekun klienta zamożnego czy niezamożnego to chyba
    raczej jeden pies.

    IMO jak bank nie ma odpowiedniej procedury dla klienta nie-pb, to doradca
    nie ma i nie powinien mieć wiele do powiedzenia w tej kwestii.


  • 17. Data: 2010-08-23 21:45:17
    Temat: Re: Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/23/2010 10:46 PM), MarekZ wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:4c72afb2$0$22801$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >
    >> W w/w sprawie jest jednak jedna rzecz absolutnie oburzająca - tj.
    >> zachowanie "opiekuna klienta zamożnego". Po to taki ktoś jest, żeby w
    >> takich sytuacjach pomóc, przekierować do kogoś, a nie "proszę
    >> zadzwonić na infolinię".
    >
    > Przecież to taka sama nazwa jak na przykład "starszy merczendajzer do
    > spraw kawy", więc czy on opiekun klienta zamożnego czy niezamożnego to
    > chyba raczej jeden pies.

    No ale jednak opiekun. Jego opieka nie powinna się sprowadzać do "proszę
    zadzwonić na infolinię", niezależnie od planów urlopowych.

    Mail do klientów którzy są objęci jej opieką "W dniach takich a takich
    jestem na urlopie, zastepuje mnie XXXX YYYYY, tel ZZZZZ ", albo choćby
    po prostu przekierowanie telefonów do tego XXXX YYYYY jest moim zdaniem
    absolutnym minimum.

    >
    > IMO jak bank nie ma odpowiedniej procedury dla klienta nie-pb, to
    > doradca nie ma i nie powinien mieć wiele do powiedzenia w tej kwestii.

    Wydaje mi się, że jeżeli doradca zna klienta osobiście, powinien
    (oczywiście - to jest kwestia procedur) mieć możliwość "odzyskania" jego
    loginu.

    p. m.


  • 18. Data: 2010-08-23 23:06:02
    Temat: Re: Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    mvoicem wrote:
    > (08/23/2010 03:56 PM), sTav wrote:

    >> Przykladem moze tu być n.p.: predefiniowane "PYTANIE-ODPOWIEDZ" -
    >> równie dobre jak dodatkowe hasło, i/lub coś z zakresu historii
    >> operacji.
    >
    > No nie oszukujmy się. Jak ktoś nie pamięta swojego loginu, to i
    > pytanie-odpowiedź zapomni.

    Chyba nie skumałeś :-)
    Chodzi o taki zestaw "pytanie-odpowiedź" jaki bywa używany przy
    odzyskiwaniu zapomnianych haseł.
    Zarówno pytanie jak i odpowiedź są zdefiniowane przez klienta i zapisane
    w systemie. Konsultant zadaje pytanie w/g wzorca i ma otrzymać poprawną
    odpowiedź.
    Na przez siebie zdefiniowane pytanie klient odpowiedzi nie zapomni, -
    (chyba że nie przemyslał do czego ta procedura ma służyć).

    --
    Pozdrowienia!
    M.
    marmro.homeip.net



  • 19. Data: 2010-08-24 07:29:07
    Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: guest <n...@T...pl>

    W dniu 2010-08-23 20:42, witrak() pisze:

    > ...że narażasz się na kradzież ze strony każdego, kto włamie się na Twój
    > komp, nawet zdalnie. Pluginy do firefoksa nie gwarantują bezpieczeństwa
    > haseł i innych danych...

    1) plugin'y jeśli coś przechowują, to tylko id - nigdy hasła
    2) dokumenty, maile, profile firefoxa/thunderbirda (w tym dane
    pluginów)- trueCrypt + szyfrowana partycja.

    Pozostaje kwestia przejęcia kontroli on-line, możliwe, ale staram się
    minimalizować to ryzyko - oczywiste oczywistości jak firewall,
    antywirus, zdrowy rozsądek i trzymanie się z dala od kłopotów :)


  • 20. Data: 2010-08-24 07:33:37
    Temat: Re: [Alior] Je?li zapomnia?e? CIF...
    Od: guest <n...@T...pl>

    W dniu 2010-08-23 18:03, newsy pisze:

    > A jakby ci kto? 'skroi?' laptopa i w ten spos?b uzyska? CIF to co by? wtedy
    > powiedzia??
    >

    Zakładając, że udałoby mu się złamać AES'a i pozyskać CIF z szyfrowanej
    partycji - no cóż, pewnie napsułby mi krwi blokując konto poprzez
    trzykrotną próbę odgadnięcia hasła.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1