  • 11. Data: 2009-11-01 08:37:47
    Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hcifps$m44$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > moim zdaniem troche bez sensu porownywac marmurek z bankiem wirtualnym,
    > jak chcesz korzystac z populanych uslug to mbank bedzie ok, ale jesli
    > w gre mialyby wchodzic czeste kontakty z bankiem to raczej sklanialbym
    > sie ku aliorowi
    Z kilkuletniej współpracy z Lukasem pamiętam, ze potrzebowałem ich odwiedzić
    kilka razy:
    - załatwienie limitu w koncie
    - załatwienie kredytu gotówkowego
    - zmiana karty
    - wydanie nowego tokena
    Tak więc z kilka - kilkanaście razy się zdarzyło. I tego mi będzie po
    odejściu z Lukasa brakować - oddziałów otwartych w sobotę

    > moze poprostu wyprobuj oba te banki, zwlaszcza ze nie musi sie to
    > wiazac z dodatkowymi kosztami, nie ma banku uniwersalnego, moze
    > sie okazac ze w kazdym z nich znajdziesz cos dla siebie
    Jest to jakiś sposób. Tylko, że ja jestem na tyle wygodnicki, że muszę mieć
    ROR, i KK w jednym banku. A wyrabianie ich w obu to troszkę niepotrzebne mi
    będzie ...

  • 12. Data: 2009-11-01 08:46:03
    Od: Michal <m...@n...org>

    jQ pisze:
    > Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Z kilkuletniej współpracy z Lukasem pamiętam, ze potrzebowałem ich odwiedzić
> [...]

    Wszystkie te rzeczy w mbanku można załatwić przez internet lub/i
    telefonicznie. Oczywiście zależy co rozumiemy pod pojęciem "zmiana karty" :D

    W jednym i drugim nie ma tokena czy listy TAN- są hasła SMS. O
    limitach/kredytach pisałem już w poście niżej.

    > Tak więc z kilka - kilkanaście razy się zdarzyło. I tego mi będzie po
    > odejściu z Lukasa brakować - oddziałów otwartych w sobotę

    Jeśli chodzi o Alior, to ma "strefę 24h" ale wiele tam nie ma- bankomat
    + komputer z dostępem do serwisu transakcyjnego. mbank ma kioski i
    wpłatomaty, niektóre z tych ostatnich czynne całą dobę.

    > Jest to jakiś sposób. Tylko, że ja jestem na tyle wygodnicki, że muszę mieć
    > ROR, i KK w jednym banku. A wyrabianie ich w obu to troszkę niepotrzebne mi
    > będzie ...

    Oglądnij chociaż demo- a zakładanie każdego z kont trwa 5-10 minut (w
    placówkach). To albo tyle poświęcisz i będziesz zadowolony z decyzji
    albo nigdy nie dowiesz się co straciłeś w tym drugim banku ;)))

    --
    Michał

  • 13. Data: 2009-11-01 08:54:16
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@n...org> napisał w wiadomości
    jQ pisze:

    > Porównanie ofert imho przede wszystkim. ;))) Zależy z jakich usług
    > zamierzasz korzystać.
    Więc przede wszystkim zależy mi na tym, by 99,9% spraw móc załatwić przez
    internet. Narazie skłaniam się ku Aliorowi z 2 względów:
    - wypłata z wszystkich bankomatów za darmo. Ostatnio, jak za pośrednictwem
    Lukasa wypłłaciłem dwukrotnie gotówkę w Czechach, to mało zawału nie
    dostałem. Nie dość, że przeliczyli po kursie ponad 0,18 zł / korona ( a był
    ok. 0,1650w NBP), to jeszcze od każdej z transakcji pobrali charge 10 zł
    - Przelew z KK na dowolne konto, traktowany jak operacja bezgotówkowa (1%
    prowizji). Tego mi brakowało. Nie wszędzie zapłacę kartą (brak terminala w
    sklepie), a nie zawsze chcę płacić gotówką z konta bieżącego.

    > mbank ma ich znacznie więcej
    Na przykład? Generalnie z konta oszczędnościowego korzystałem, ale z lokat
    już niespecjalnie. Jakies fundusze inwestycyjne mnie poki co nie
    interesują - zraziłem się do nich, jak się dałem w Millennium nabrać na nie

    > Z kolei karta kredytowa- zdecydowanie Alior
    No to jest jedno z narzędzi, z którego korzystam najczęściej :) Widziałem,
    że Alior uzależnia oprocentowanie od wysokości zadłużenia, w mBanku wybiera
    się w zalezności od tego, ile zapłaci się za wznowienie karty (czyli de
    facto kalkuluje się wielkość obrotów na karcie). Liczył ktoś, co się
    bardziej opłaca? Choć i tak wypada to lepiej niż Lukas, gdzie mam cały czas
    20%, a w Aliorze tylko do 5000 zł. Powyżej 10 000 mam 18%

    > Załóż jedno i drugie (Alior- o ile Ci nie zależy- możesz bez karty),
    > potestuj, wybierz lepsze dla siebie. W mbanku poczekaj na MasterCard- a
    > nuż coś ciekawego przez przypadek wymyślą.
    Chyba jednak założę podstawowe (tam gdzie wpływa pensja) w Aliorze. Jak
    pisałem, jestem wygodnicki i wolę mieć KK razem z głownym kontem, a karty, z
    tego co piszecie, w Aliorze wypadają lepiej. Może z czasem założę też w
    mBanku - wszak tam za prowadzenie nic się nie płaci :)

  • 14. Data: 2009-11-01 08:56:30
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 1 Lis, 09:33, "jQ" <a...@s...pl> wrote:

    > Lukas tego zabezpieczenia u siebie nie obsługuje, czego efektem jest to, że
    > ich karty nie sa autoryzowane w internecie. Problem zgłaszałem kilkukrotnie,
    > jest on dawno znany, niestety, kończy się rozłożeniem rąk ...

    No mnie to bardziej denerwuje, że ich wpłatomaty nie służą do
    wpłacania pieniędzy, a do opłacania rachunków i żeby wpłacić pieniądze
    często trzeba czekać w kolejce. Ponadto znalazłem kilka kwiatków w
    systemie transakcyjnym, jak dwa identyczne przyciski "zrezygnuj" obok
    siebie, które robią całkowicie co innego.

    Lukas idealny nie jest, ale nie jest też taki najgorszy.

    Ktoś pisał, że w mBanku limity kart zmieniasz przez telefon - to nie
    prawda robi się to w serwisie i jest podział na wszelkie możliwe
    rodzaje transakcji.

    Ponadto raz podpisujesz w mBanku Ramową Umowę Kredytową i wtedy inne
    rzeczy o których pisałeś można zrobić zatwierdzając komunikat w
    systemie, bez kłopotu.

    Podobnie zastrzegasz i zamawiasz nowe karty.

    Jedyny ich problem to niedouczeni pracownicy na mLinii, którzy często
    udzielają sprzecznych informacji i nie zawsze wiedzą co robią.

  • 15. Data: 2009-11-01 09:03:26
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    jQ pisze:
    > Oczywiście zależy co rozumiemy pod pojęciem "zmiana karty" :D
    Miałem na początku VISĘ, powiedzmy podstawową, z małym limitem. Skończyła
    się ważność, a ja potrzebowałem większego limitu. W banku dowiedziałem się,
    że tego typu karty, jak miałem, już nie prowadzą, i z miejsca zaproponowali
    mi Gold, do tego MasterCard, z dużo wyższym limitem.

    > W jednym i drugim nie ma tokena czy listy TAN- są hasła SMS. O
    > limitach/kredytach pisałem już w poście niżej.
    Jak te hasła SMS się sprawdzają, bo cos ostatnio czytałem, że w Aliorze lubi
    się ten system zacinać

    > Jeśli chodzi o Alior, to ma "strefę 24h" ale wiele tam nie ma- bankomat +
    > komputer z dostępem do serwisu transakcyjnego
    No właśnie. To nie to samo co pracownik banku.

    > Oglądnij chociaż demo- a zakładanie każdego z kont trwa 5-10 minut (w
    > placówkach). To albo tyle poświęcisz i będziesz zadowolony z decyzji albo
    > nigdy nie dowiesz się co straciłeś w tym drugim banku ;)))
    Demo oglądałem, i tu i tu wygląda ok.
    5 - 10 minut to może trwać zakładanie samego konta. Ja jednak potrzebuję, by
    bank przyjął mnie z całym "bagażem" - KK na kilkanaście tys. wykorzystana w
    2/3 i linia kredytowa na kilka tys. Bez tego nowe konto będzie dla mnie
    nieprzydatne. Więc albo całość, albo nic. Obawiam się, że taka decyzja ze
    strony banku to może być więcej, niż 10 minut :)

  • 16. Data: 2009-11-01 09:04:02
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomek z Wawy pisze:
    > Ponadto raz podpisujesz w mBanku Ramową Umowę Kredytową i wtedy inne
    > rzeczy o których pisałeś można zrobić zatwierdzając komunikat w
    > systemie, bez kłopotu.

    A czy taka Ramowa Umowa sama w sobie wpisywana jest do BIK i pomniejsza
    zdolność czy też dopiero po skorzystaniu z określonego produktu jest on
    wpisywany do BIK ?

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2009-11-01 09:06:14
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 1 Lis, 09:33, "jQ" <a...@s...pl> wrote:

    > Lukas idealny nie jest, ale nie jest też taki najgorszy.
    Nie jest najgorszy. W porównaniu np. z PKO BP (wydanie mi nie moich
    wyciągów), czy PeKaO SA (Nie zamknięty rachunek mimo złożonej dyspozycji,
    wysokie opłaty, bajzel) to w Lukasie było miodzio. Tylko, że maja
    beznadziejny dział IT. A wiem o tym nie tylko jako klient tego banku :)

  • 18. Data: 2009-11-01 09:06:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    jQ pisze:
    > Podzielcie się, proszę, doświadczeniami.

    Ja mam 2 rachunki, jeden w mBanku drugi w Alior.

    Te dwa banki doskonale się uzupełniają. Alior ma oddziały, darmowe
    wypłaty z każdego bankomatu + oprocentowany ROR oraz jedna z lepszych
    KK. A mBanku używam do całej reszty, bo ma IMO wygodniejsze www.

    --
    Mithos

  • 19. Data: 2009-11-01 09:22:13
    Od: Michal <m...@n...org>

    jQ pisze:
> [...]
    > mi Gold, do tego MasterCard, z dużo wyższym limitem.

    > Jak te hasła SMS się sprawdzają, bo cos ostatnio czytałem, że w Aliorze lubi

    No sprawdzają się- w ciągu dnia- całkiem dobrze :) W nocy w Aliorze
    różnie bywa z hasłami SMS no i ogólnie ze stanem konta. Czasem lokatę
    nocną widać, czasem nie, czasem uda się ustanowić przelew (w sensie, że
    widać go od razu), czasem nie :D Generalnie system transakcyjny należy
    obsługiwać w ciągu dnia :P

    MBank- o ile nie ma planowanej przerwy modernizacyjnej- wszystko ma
    online 24h i nie ma mowy o jakichkolwiek problemach.

> [...]
    > nieprzydatne. Więc albo całość, albo nic. Obawiam się, że taka decyzja ze
    > strony banku to może być więcej, niż 10 minut :)

    W takiej sytuacji raczej zdecydowanie Alior- zakładam, że z zadłużeniem
    na karcie + potrzebie linii kredytowej nie interesują Cię produkty
    oszczędnościowe (które w mbanku są lepsze). MBank- tak przeczuwam- może
    być bardziej karkołomny w przenoszeniu takich rzeczy (chociaż na pewno
    jest to możliwe).

    --
    Michał

  • 20. Data: 2009-11-01 09:24:10
    Od: Michal <m...@n...org>

    Tomek z Wawy pisze:

    > Ktoś pisał, że w mBanku limity kart zmieniasz przez telefon - to nie
    > prawda robi się to w serwisie i jest podział na wszelkie możliwe
    > rodzaje transakcji.

    Ja pisalem, o limitach kredytu kart kredytowych- jQ pisał, że taką rzecz
    załatwiał w sobotę w Lukasie, to mu odpowiedziałem, że podniesienie
    limitu kredytowego na karcie w mbanku załatwia się w 3 minuty przez
    telefon. Nie zrozumieliśmy się.

    A jasne, że pod względem limitów autoryzacyjnych i ich ustawiania mbank
    jest klasą samą w sobie :D

    --
    Michał