  • 21. Data: 2009-11-01 09:31:32
    Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@n...org> napisał w wiadomości
    news:hcjk8b$cc6$2@atlantis.news.neostrada.pl...
    Tomek z Wawy pisze:

    > Ja pisalem, o limitach kredytu kart kredytowych- jQ pisał, że taką rzecz
    > załatwiał w sobotę w Lukasie, to mu odpowiedziałem, że podniesienie limitu
    > kredytowego na karcie w mbanku załatwia się w 3 minuty przez telefon. Nie
    > zrozumieliśmy się.

    Chcesz powiedzieć, że pracownik na infolinii, w ciągu 3 minut sprawdził
    Twoją zdolność kredytową i podjął decyzję o przyznaniu wyższego limitu na
    karcie? Ja, gdy podnosiłem limit, zaproponowano mi od ręki dużo niższy, niż
    chciałem. Abym mógł dostać maksymalny, musieli wysłać do analityków wniosek.
    Czekałem ponad 15 minut.

    > A jasne, że pod względem limitów autoryzacyjnych i ich ustawiania mbank
    > jest klasą samą w sobie :D
    Co masz na myśli ?

  • 22. Data: 2009-11-01 09:37:30
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    jQ pisze:

    > W takiej sytuacji raczej zdecydowanie Alior- zakładam, że z zadłużeniem na
    > karcie + potrzebie linii kredytowej nie interesują Cię produkty
    > oszczędnościowe (które w mbanku są lepsze).
    No, jak narazie, ilość zakupów (urządzanie własnego M) raczej wyklucza
    lokowanie większych kwot. Pomału wychodze na prostą (wydatki z KK zrównują
    się z miesięcznymi spłatami). Pewnie kiedyś ją spłacę, ale nie dziś :)
    W Lukasie korzystałem głównie z tzw. "konta oszczędnościowego". Był to
    rodzaj subkonta do konta głównego. Oprocentowane nie było jakoś
    rewelacyjnie, ale dawało mi to subkonto przede wszystkim rodzaj "baciku" -
    te pieniądze miałem odłożone i nie mogłem ich tak łatwo wydać, nie były
    dostępne chociażby przy wypłatach z bankomatu. W mBanku wiem, ze coś takiego
    jest. A w Aliorze?

  • 23. Data: 2009-11-01 09:40:35
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    > Te dwa banki doskonale się uzupełniają. Alior ma oddziały, darmowe wypłaty
    > z każdego bankomatu + oprocentowany ROR oraz jedna z lepszych KK. A mBanku
    > używam do całej reszty, bo ma IMO wygodniejsze www.
    Jak to dzielisz, które konto jest tym "głównym", gdzie wpływa Ci
    wynagrodzenie co miesiąc? Domyślam się, że przelewy robisz z mBanku. A
    pieniądze trzymasz na którym - mBank, bo wygodniejszy, czy Alior, bo
    oprocentowany i bankomaty za darmo?

  • 24. Data: 2009-11-01 09:52:02
    Od: Michal <m...@n...org>

    jQ pisze:
> [...]
    >
    > Chcesz powiedzieć, że pracownik na infolinii, w ciągu 3 minut sprawdził
    > Twoją zdolność kredytową i podjął decyzję o przyznaniu wyższego limitu na

    Może nawet krócej. Nie pracownik pierwszej linii a analityk, do którego
    mnie przełączono w 30s. Po pytaniu "czy mogę zwiększyć limit?" Padła
    odpowiedź: "Jasne, w tej chwili mogę Panu zaproponować do xxxx tys
    złotych na podstawie wpływów, ale Pańska karta (to była "Radość Życia"-
    zobacz info na stronie) obsługuje maksymalnie 10 000zł, chce Pan?" I po
    kolejnych 15 sekundach limit był podniesiony i można było korzystać.

    > Co masz na myśli ?

    Zobacz w demie. W mbanku ustawiasz limity autoryzacyjne na różne rodzaje
    transakcji kartowych- to bardziej względy bezpieczeństwa.

    --
    Michał

  • 25. Data: 2009-11-01 09:54:00
    Od: Michal <m...@n...org>

    jQ pisze:
> [...]
    > dostępne chociażby przy wypłatach z bankomatu. W mBanku wiem, ze coś takiego

    Jest ,jest, w każdym teraz chyba jest. Tyle, że w Aliorze na 2,75% ,
    kapitalizacja miesięczna. Lokata O/N na RORze w tej chwili- 5% od połowy
    (czyli 2,5%) , kapitalizacja dzienna. Żenada- to jest poniżej inflacji.

    Jedyna sensowna lokata jaką teraz proponują to jakieś 5% na ileśtam
    miesięcy- nie sprawdziałem nawet dokładnie.

    --
    Michał

  • 26. Data: 2009-11-01 09:56:22
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    jQ pisze:

    > Zobacz w demie. W mbanku ustawiasz limity autoryzacyjne na różne rodzaje
    > transakcji kartowych- to bardziej względy bezpieczeństwa.
    Aha. Szczerze mówiąc, nie lubię tego typu limitów. Wszystko jest fajnie -
    pięknie do momentu, gdy nagle trzeba wykonać transakcję przekraczająca
    założony limit :)

    --
    Michał

  • 27. Data: 2009-11-01 09:58:25
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    jQ pisze:

> [...]

    > Jedyna sensowna lokata jaką teraz proponują to jakieś 5% na ileśtam
    > miesięcy- nie sprawdziałem nawet dokładnie.

    Niestety, takie mamy czasy. Albo bank wprost mówi, że cały zysk z obracania
    pieniędzmi jest jego, ale za to masz konto za darmo, albo mówi, że zysk dla
    niego, a i tak masz płacić. Wolę to pierwsze :)

  • 28. Data: 2009-11-01 10:00:25
    Od: Michal <m...@n...org>

    jQ pisze:
> [...]
    > Aha. Szczerze mówiąc, nie lubię tego typu limitów. Wszystko jest fajnie -
    > pięknie do momentu, gdy nagle trzeba wykonać transakcję przekraczająca

    Przecież możesz limity ustawić tak, żeby przekraczały limit kredytowy.
    Nie ma obowiązku korzystania, w dodatku w każdej chiwli za darmo te
    limity zmieniasz- przez internet lub przez telefon.

    Natomiast dobra praktyka podpowiada, żeby np na kredytówce ustawić 0 dla
    wypłat z bankomatów, a na debetówce 0 dla transakcji MO/TO. Co nie
    znaczy, że trzeba to robić.

    --
    Michał

  • 29. Data: 2009-11-01 10:11:12
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    jQ pisze:
    > a na debetówce 0 dla transakcji MO/TO.
    Co to takiego?

  • 30. Data: 2009-11-01 12:33:28
    Od: "van" <v...@p...net>

    Użytkownik "jQ" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Nie jest najgorszy. W porównaniu np. z PKO BP (wydanie mi nie moich
    > wyciągów), czy PeKaO SA (Nie zamknięty rachunek mimo złożonej dyspozycji,
    > wysokie opłaty, bajzel) to w Lukasie było miodzio. Tylko, że maja
    > beznadziejny dział IT. A wiem o tym nie tylko jako klient tego banku :)

    witam,
    ja z lukasem miałem dwa razy nieprzjemnośc korespondować pocztą zawartą na
    ich stronie www: raz gdy ich system nie rozpoznał bankomatu jako
    euronetowskiego i pobrał niesłusznie prowizję za wypłatę z bankomatu
    (wmawiano mi przez ładnych kilka maili, że to nie jest euronet, w końcu
    oddali prowizję ale nawet słowem nie wyjasnili o co chodziło, nie mówiąc o
    staropolskim przepraszamy za kłopot i nasz błąd); drugi raz gdy karta
    płatnicza wysłana została na stary adres - po zapytaniu mailowym otrzymałem
    lakoniczną odpowiedź, źe przecież taki adres korespondencyjny mam ustawiony.
    po kilku mailach, które prowadziły donikąd zadzwoniłem i pani na linii ze
    zdziwieniem stwierdziła, że mam faktycznie inny adres korespondencyjny do
    kart płatniczych (a nie ma możliwości ustawienia tego przez www, ba, nie ma
    mozliwości pogdlądu tego przez www) i inny do wszelkiej innej
    korespondencji. pani przestawiła i jest ok, ale generalnie obsługa przez www
    z jaką się spotkałem nie prowadziła do niczego, nie mówiąc o rozwiązaniu
    problemu, była prowadzona przez lukasa w sposób który mnie osobiście
    irytował i podnosił mi ciśnienie po odczytaniu ich korespondencji.
    się nawet zastanawiałem, czy tylko ja tak z nimi mam, czy tylko mi cisnienie
    podnoszą, ale widzę że nie.

    pozdrawiam