  • 11. Data: 2009-07-19 21:53:22
    Temat: Re: Alior- kilka konkretnych pytań
    Od: Michal <m...@n...org>

    Krzysztof pisze:
    > na poczatku mialem problem z debetowka, pierwszy pin, ktory odczytalem w
    > systemie trans. nie chcial dzaialac. Nikt nie wiedzial jak ten pin
    > zmienic, odsylali mnie na infolinie itd, ale nie bylo zadnej opcji, zeby
    > ten pin zmienic. Po dwoch tygodniach, dalem sobie spokoj i wzialem nowa
    > karte, pin zadzialal i teraz uzytkuje do wyplat z bankomatow, generalnie
    > bez problemu.
    Jasne- na to jestem przygotowany, że póki co zmiana PINu tylko w
    bankomacie- ale to nie przeszkadza (no może poza tym, że pobierają za to
    opłatę). Funkcjonalność jest.

    > System odnosnie kart jest niedopracowany i chyba nic nie
    > zrobili w tej materii, zeby pin zmienic samemu w internecie, teraz tylko
    > platna zmiana w bankomatach Aliora. Kursy sa moze troche gorsze od BRE,
    Z funkcjonalności kart najbardziej brakuje podsumowań operacji
    bieżacych- coś co w m się pojawiło po ostatnich zmianach, jest
    rewelacyjne (chociaż też nie idealne- po 50 transakcjach sumuje się...
    każda strona osobno, bo transakcje dzielą się na dwie strony).

    > jak nic sie nie zmienilo to karta maestro nie zaplacisz w internecie,
    To jest chyba feature kart maestro ogólnie- i tak raczej tego bym nie
    robił- transakcje bezgotówkowe wykonuję kartą kredytową. Debetowe
    maestro przyda się wyłącznie do bankomatów.

    > ale wprowadzili debit paypass mastercard i ta mozesz placic w sieci.
    Za 10zł wydanie i przedłużenie... nie opłaca się póki co. Nie ma
    cashbacku. Bez sensu jak dla mnie.

    --
    Michał

  • 12. Data: 2009-07-19 21:59:27
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Lip, 23:53, Michal <m...@n...org> wrote:

    > Za 10zł wydanie i przedłużenie... nie opłaca się póki co. Nie ma
    > cashbacku. Bez sensu jak dla mnie.
    >
    > --
    > Michał

    Jest tez mastercard paypass do zakupowego albo mastercard debit [bez
    paypassa ale tez do placenia w necie] - obydwie maja wtedy cashback, a
    ta druga nawet wydawana gratis.

  • 13. Data: 2009-07-19 21:59:33
    Temat: Re: Alior- kilka konkretnych pyta?
    Od: Michal <m...@n...org>

    Wemif pisze:

    > Też tak miałem kilka razy, że sprzedawca włożył chipem, stwierdził, że nie
    > działa i przeciągnął pasek. Nie wiedziałem dlaczego, ale może być taki sam
    > powód.
    >
    > a.
    Jak często miało takie coś miejsce? Czasem jest tak, że terminale mają
    swoje czytniki już nieco zużyte... Mam wrażenie, że przerysowany czy
    jakkolwiek uszkodzony chip dawałby taki objaw bardzo często (tj ponad
    50% przypadków). Z kartą m też się czasami zdarza (choć raczej rzadko).

    Jak wygląda sprawa niezawodności samych autoryzacji? Zdarzyło się komuś,
    że ze względów niewiadomych, transakcja nie przeszła?

    Póki co jeszcze nikt się nie wypowiedział o tym czy i jak Alior
    informuje o ewentualnych przerwach w dostępie do usług czy autoryzacji
    kart (tutaj mbank spisuje się znakomicie i o wszystkim zawsze wiadomo-
    chociaż czasami późno :D ). Mam nadzieję, że wątek posłuży tez innym.

    --
    Michał

  • 14. Data: 2009-07-20 06:10:26
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    *Jasne- na to jestem przygotowany, że póki co zmiana PINu tylko w
    *bankomacie- ale to nie przeszkadza (no może poza tym, że pobierają za to
    *opłatę). Funkcjonalność jest.

    Tak, ale moj pierwszy pin odczytany w internecie nie chcial dzialac, alior
    ma procedure wygenerowania nowego pinu(zlozylem w oddziale), ale niestety,
    nigdzie tego nowego pinu nie zobaczysz. Bylem zmuszony wziac nowa karte, bo
    do tej ktora mialem przez dwa tygodnie nikt nie byl w stanie powiedziec,
    gdzie ten nowy pin znalezc, osylali mnie na infolinie, a tam mowili, ze
    oddzwonia, bo nie ma mozliwosci podania mi tego nowego pinu.

    *To jest chyba feature kart maestro ogólnie- i tak raczej tego bym nie
    *robił- transakcje bezgotówkowe wykonuję kartą kredytową. Debetowe
    *maestro przyda się wyłącznie do bankomatów.

    Maestro w UK dzialaja w internecie bez problemu, takze blokada platnosci
    tel+internet nie jest zwiazana z samym symbolem maestro. czesto karty
    kredytowe przy platnosciach za bilet lotniczy sa obciazone bardzo duza
    dodatkowa prowizja , ktora musisz poniesc.

  • 15. Data: 2009-07-20 21:57:14
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    >Jak często miało takie coś miejsce? Czasem jest tak, że terminale mają
    >swoje czytniki już nieco zużyte... Mam wrażenie, że przerysowany czy

    z raz na miesiac, ale po "wymyciu" karty jest bez problemow odczytywana
    przez ten sam czytnik

    z innymi chipami nigdy tak mi sie nie zdarzylo, upps...

  • 16. Data: 2009-07-20 22:11:40
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "eg" news:h42p7k$mil$1@news.wp.pl

    > z innymi chipami nigdy tak mi sie nie zdarzylo, upps...

    mBank ma lipne wykonanie kart, ale CHIP działa i ma się dobrze (pomimo, że
    na karcie już niewiele widać), zaś z tego co piszecie można wysunąć wniosek,
    że u Aliora wygląda to odwrotnie he he :)

    PS.
    Lekko OT - kiedy getin wprowadza chipy do swoich plastików? Jeżeli wejdzie
    mikroprocesor to się z nimi przepraszam w kwestiach płatności bezgotówkowych
    bo widzę, że w czasie mojej bankowej kariery ich karty były b. solidnie
    wykonane.