-
1. Data: 2013-02-11 18:45:31
Temat: Alior - oplata za prowadzenie konta
Od: FTX <s...@g...com>
Witam wszystkich.
To moj pierwszy post tutaj.
Czytalem watek ponizej i niestety rowniez i mnie to dotyczy.
Postanowilem rozpoczac nowy watek.
Odwolalem sie do Alior Banku, niestety odpowiedz byla negatywna:
"Szanowny Panie,
W odpowiedzi na reklamację dotyczącą opłaty 8 PLN, przekazujemy poniższe
informacje.
Informujemy, że Bank wprowadził zmiany w Taryfie Opłat i Prowizji dla Klientów
Indywidualnych (TOiP), które mają przyczynić się zarówno do wzbogacenia oferty dla
aktywnych
Klientów, jak i do zachęcania Klientów do wyboru Alior Banku, jako "głównego banku".
Od
1.11.2012r. dla Klientów, dla których Alior Bank nie jest "głównym bankiem", opłata
miesięczna za prowadzenie konta osobistego oraz konta w programie Lotos Navigator
została
podwyższona do 8 PLN. Informacja o nowej TOiP została udostępniona 28.09.2012r. we
wszystkich ogólnodostępnych źródłach, tj. na stronie internetowej Alior Banku, w
Systemie
Bankowości Internetowej oraz w Oddziałach Alior Banku, a także na wyciągach z
rachunków
generowanych na koniec września.
...
Mając na uwadze przedstawione wyjaśnienia, przekazujemy że nie znajdujemy
podstaw do zwrotu reklamowanej opłaty.
Mamy nadzieję, że przedstawione informacje będą dla
Pana wystarczające.
Z poważaniem,
Zespół Alior Bank"
Wedlug regulaminu Alior Banku:
"4. Zmiany stawek opłat i prowizji będą podawane do wiadomości Posiadacza rachunku za
pośrednictwem poczty, poprzez
Kanały Elektroniczne lub, w formie elektronicznej na adres mailowy podany przez
Posiadacza."
Teraz pytanie:
Nie otrzymalem nowego regulaminu za posrednictwem poczty i w formie elektronicznej na
adres mailowy.
Na konto nie logowalem sie od od czerwca badz lipca, gdyz nie jest to konto glowne i
nie mialem mozliwosci aby informacje o nowej wiadomosci zauwazyc.
Nie otrzymalem rowniez zadnego smsa, listu, maila informujacego mnie o nowej
wiadomosci w panelu uzytkownika.
Nie mam obowiazku logowania sie codziennie na konto.
Moim zdaniem Alior Bank wybral niekorzystny z punktu widzenia klienta sposob
poinformowania o nowych stawkach oplat i prowizji.
Co zrobic w zwiazku z wyzej wymieniona sytuacja?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2013-02-11 18:59:21
Temat: Re: Alior - oplata za prowadzenie konta
Od: xbartx <b...@h...net>
Dnia Mon, 11 Feb 2013 09:45:31 -0800, FTX napisał(a):
> Co zrobic w zwiazku z wyzej wymieniona sytuacja?
Iść do banku, uregulować zaległości i zamknąć konto.
--
xbartx
-
3. Data: 2013-02-11 19:07:13
Temat: Re: Alior - oplata za prowadzenie konta
Od: FTX <s...@g...com>
On Monday, 11 February 2013 17:59:21 UTC, xbartx wrote:
> Iść do banku, uregulować zaległości i zamknąć konto.
Zaleglosci sa uregulowane, konto bedzie zamkniete, przy czym wciaz chce odzyskac te
zaleglosci, gdyz moim zdaniem Bank nie postapil slusznie.
Pozdrawiam
-
4. Data: 2013-02-11 19:22:35
Temat: Re: Alior - oplata za prowadzenie konta
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 19:07:13 UTC+1 użytkownik FTX napisał:
> Zaleglosci sa uregulowane, konto bedzie zamkniete, przy czym wciaz chce odzyskac te
zaleglosci, gdyz moim zdaniem Bank nie postapil słusznie.
Bank postąpił zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś więc odpuść Sobie to 8 zł,
zamknij konto i tyle.
To że nie logowałeś się na konto nie ma nic do tego. Równie dobrze mógłbyś napisać
że nie masz obowiązku czytania maili czy zaglądania do skrzynki pocztowej przed
domem.
-
5. Data: 2013-02-11 20:16:21
Temat: Re: Alior - oplata za prowadzenie konta
Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>
"FTX" <s...@g...com> ...
> Na konto nie logowalem sie od od czerwca badz lipca
Potraktuj te 8zl jako nauczke na przyszlosc.
Bo moglo skonczyc sie o wiele gorzej (dla Ciebie).
--
T.F.
-
6. Data: 2013-02-11 20:18:34
Temat: Re: Alior - oplata za prowadzenie konta
Od: "darkblue" <n...@n...pl>
Użytkownik "T.F." <t...@U...wp.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kfbg25$q6i$...@n...news.atman.pl...
> "FTX" <s...@g...com> ...
>> Na konto nie logowalem sie od od czerwca badz lipca
>
> Potraktuj te 8zl jako nauczke na przyszlosc.
> Bo moglo skonczyc sie o wiele gorzej (dla Ciebie).
rozumiem, ze to jest ta cała "wyższa kultura bankowości" :)
nie ma co...
-
7. Data: 2013-02-11 20:33:47
Temat: Re: Alior - oplata za prowadzenie konta
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 20:18:34 UTC+1 użytkownik darkblue napisał:
> rozumiem, ze to jest ta cała "wyższa kultura bankowości" :)
>
> nie ma co...
Nie rozumiem o co chodzi?
Umowa obowiązuje dwie strony przecież.
Opłatę wprowadzili, z wyprzedzeniem poinformowali, pobrali i tyle
-
8. Data: 2013-02-11 20:34:57
Temat: Re: Alior - oplata za prowadzenie konta
Od: rmrmg <i...@s...atu.re>
Dnia Mon, 11 Feb 2013 09:45:31 -0800, FTX napisał(a):
> Wedlug regulaminu Alior Banku:
>
> "4. Zmiany stawek opłat i prowizji będą podawane do wiadomości
> Posiadacza rachunku za pośrednictwem poczty, poprzez Kanały
> Elektroniczne lub, w formie elektronicznej na adres mailowy podany przez
> Posiadacza."
Jak dla mnie podanie do wiadomości to tylko wyłożenie tej informacji tak
aby zainteresowany człowiek miał możliwość zapoznania się. Gdyby
napisali, że powiadomią to IMHO można próbować udowadniać, że nie
wiedziałem bo mnie nie powiadomiono a miano powiadomić.
Jak rozumiem podali do wiadomości przez "Kanały Elektroniczne". Jakiś
regulamin który wygóglałem mówi, że "Kanały Elektroniczne - Bankowość
Internetowa, Bankowość Telefoniczna, Bankowość Mobilna, IVR;"
Jeśli podali do wiadomości w tylko jednym kanale to można udowadniać, że
miały być kanały (czyli co najmniej dwa) a był tylko jeden.
Jeśli w jakimś z tych kanałów nie podali tego do wiadomości można
próbować udowadniać, że myślnik to tyle co znak równości, że wszystkie te
kanały razem to "Kanały Elektroniczne".
Jeśli podali we wszystkich potrzebny jest człowiek z dużo większą
wyobraźnią niż moja.
Co dalej? Jeśli jesteś przekonany do swych racji to Bankowy Arbitraż
Konsumencki lub/potem sąd cywilny.
-
9. Data: 2013-02-11 23:07:49
Temat: Re: Alior - oplata za prowadzenie konta
Od: n...@g...com
On Monday, February 11, 2013 6:45:31 PM UTC+1, FTX wrote:
> Witam wszystkich.
>
>
>
> To moj pierwszy post tutaj.
>
>
>
> Czytalem watek ponizej i niestety rowniez i mnie to dotyczy.
>
> Postanowilem rozpoczac nowy watek.
>
>
>
> Odwolalem sie do Alior Banku, niestety odpowiedz byla negatywna:
>
>
>
> "Szanowny Panie,
>
>
>
> W odpowiedzi na reklamację dotyczącą opłaty 8 PLN, przekazujemy poniższe
>
> informacje.
>
>
>
> Informujemy, że Bank wprowadził zmiany w Taryfie Opłat i Prowizji dla Klientów
>
> Indywidualnych (TOiP), które mają przyczynić się zarówno do wzbogacenia oferty dla
aktywnych
>
> Klientów, jak i do zachęcania Klientów do wyboru Alior Banku, jako "głównego
banku". Od
>
> 1.11.2012r. dla Klientów, dla których Alior Bank nie jest "głównym bankiem", opłata
>
> miesięczna za prowadzenie konta osobistego oraz konta w programie Lotos Navigator
została
>
> podwyższona do 8 PLN. Informacja o nowej TOiP została udostępniona 28.09.2012r. we
>
> wszystkich ogólnodostępnych źródłach, tj. na stronie internetowej Alior Banku, w
Systemie
>
> Bankowości Internetowej oraz w Oddziałach Alior Banku, a także na wyciągach z
rachunków
>
> generowanych na koniec września.
>
>
>
> ...
>
>
>
> Mając na uwadze przedstawione wyjaśnienia, przekazujemy że nie znajdujemy
>
> podstaw do zwrotu reklamowanej opłaty.
>
> Mamy nadzieję, że przedstawione informacje będą dla
>
> Pana wystarczające.
>
>
>
> Z poważaniem,
>
> Zespół Alior Bank"
>
>
>
> Wedlug regulaminu Alior Banku:
>
>
>
> "4. Zmiany stawek opłat i prowizji będą podawane do wiadomości Posiadacza rachunku
za pośrednictwem poczty, poprzez
>
> Kanały Elektroniczne lub, w formie elektronicznej na adres mailowy podany przez
Posiadacza."
>
>
>
> Teraz pytanie:
>
>
>
> Nie otrzymalem nowego regulaminu za posrednictwem poczty i w formie elektronicznej
na adres mailowy.
>
> Na konto nie logowalem sie od od czerwca badz lipca, gdyz nie jest to konto glowne
i nie mialem mozliwosci aby informacje o nowej wiadomosci zauwazyc.
>
> Nie otrzymalem rowniez zadnego smsa, listu, maila informujacego mnie o nowej
wiadomosci w panelu uzytkownika.
>
> Nie mam obowiazku logowania sie codziennie na konto.
>
> Moim zdaniem Alior Bank wybral niekorzystny z punktu widzenia klienta sposob
poinformowania o nowych stawkach oplat i prowizji.
>
>
>
> Co zrobic w zwiazku z wyzej wymieniona sytuacja?
>
>
>
> Pozdrawiam
nie placic!!!
zaden bank NIE MA PRAWA pobierac oplat jesli nie zostales wczesniej o tym
powiadomiony.Musisz byc powiadomiony listem lub e-mailem i nie moze byc to drobnym
drukiem na koncu ze wprowadzamy oplaty - tematem listu musi byc wyrazna informacja o
oplatach lub musi byc napisane na samym poczatku. od tego czasu masz miesiac czasu
aby zerwac umowe / zamkniecie konta bez zadnego placenia. mi naliczyli 16 PLN ale nie
musialem placic. powiadomienia o naliczeniu oplat wyslane zostaly dopiero... pod
koniec grudnia a bank wprowadzil oplaty duzo wczesniej - jest to niezgodne z prawem
wiec nie musisz nic placic. podobna sytuacje mialem w innym banku cwaniaczki tez
wprowadzili oplaty nie dajac czasu na zerwanie umowy, w tym przyapdku tez anulowano
wszelkie oplaty.
-
10. Data: 2013-02-12 01:47:37
Temat: Re: Alior - oplata za prowadzenie konta
Od: animka <a...@t...wp.pl>
W dniu 2013-02-11 20:18, darkblue pisze:
>
>
> Użytkownik "T.F." <t...@U...wp.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:kfbg25$q6i$...@n...news.atman.pl...
>> "FTX" <s...@g...com> ...
>>> Na konto nie logowalem sie od od czerwca badz lipca
>>
>> Potraktuj te 8zl jako nauczke na przyszlosc.
>> Bo moglo skonczyc sie o wiele gorzej (dla Ciebie).
>
> rozumiem, ze to jest ta cała "wyższa kultura bankowości" :)
> nie ma co...
Idź do innego oddziału, nie do tego do którego najczęściej chodzisz i
moim zdaniem prędzej coś załatwisz. Tam się nie będą mścili. Ja tak
szybciutko zamknęłam konto w innym oddziale, ale tu chodziło o wtrynione
mi saldo debetowe do konta i jak zaraz wypowiedziałam jednak tę umowę to
przetrzymywali dalej te wirtualne pieniądze na moim koncie i nie chcieli
zdjąć. Jak trzeba coś dopłacić to dopłać. Możesz zamienić konto na
Rachunki bez oplat i opłaty za prowadzenie konta nie będzie.
Ja jednak szybciutko zamknęłam konto w innym oddziale i mam już spokój.
--
animka