  • 1. Data: 2012-01-24 00:20:53
    Temat: BOŚ Bank - nowa karta Maestro do konta
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Nie zauważyłem na grupie, więc spieszę donieść, że i BOŚ dał się
    przekabacić na RFID-owe karty. Maestro dostało funkcjonalność płatności
    zbliżeniowych, a w samej karcie dodatkowo zamontowano chip. Swoją drogą
    to był chyba jeden z niewielu banków, którego karty do tej pory nie
    miały w ogóle chipa, tylko sam pasek.

    Nowa karta jest w ładnym kolorze zielonym (tzn. ładny odcień zieleni) i
    wypukłe napisy z imieniem i nazwiskiem z nazwiskiem użytkownika (bez
    polskich znaków), ale niczym innym szczególnym się nie wyróżnia (jakąś
    fotkę może w dzień zamieszczę).

    W osobnym liście - kilka dni po karcie - przesłali PIN do niej. Na razie
    jej nie aktywowałem. Czekam czy mi starą Maestro tylko z paskiem wyłączą
    na siłę. Ważna jeszcze z rok czy dwa. Ta nowa do 2015. W świetle
    opisanych na grupie doświadczeń z płatnościami zbliżeniowymi wcale mi
    się nie uśmiecha szybka aktywacja tej karty. Można ludziom podbierać
    kartę z portfela, zapłacić i po cichu odkładać. Ciekawe kiedy się
    zorientują...

    Przy okazji zmieniło się centrum autoryzacyjne dla kart BOŚ-ia. Nie
    obsługuje ich już Polcard, a całkiem nowa firma (nowa - przynajmniej dla
    mnie): TREVICA SA.

    To chyba na tyle na tę chwilę. Over'n'out ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2012-01-24 09:09:32
    Temat: Re: BOŚ Bank - nowa karta Maestro do konta
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 01:20:53 +0100, Krystek napisał(a):

    Pewnie niewiele osób ma konto w BOŚ Banku.
    Z żoną mamy tak konta, kredyty itp. i się pojawiło - na razie u mnie.

    Dotarła do mnie takowa karta zielona, ale jak zawsze sie pomylili i powinna
    być czarna (mamy konta VIP). Różnice są w zakresie funkcjonalności i w
    tabeli opłat.

    Odnośnie samej karty. Załączone pismo zrozumiałem tak, że ta nowa zastępuje
    poprzednią i nie da się używać jednej i drugiej. Albo nowa albo stara.
    Jakoś mi brak chipa w starej nie przeszkadzał w niczym, ale trzeba iść z
    nowoczesnością...

    Radzicie wyłączyć funkcjonalność płatności zbliżeniowych?

    --
    Franc

  • 3. Data: 2012-01-24 18:50:06
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-01-24 10:09, Franc pisze:
> [...]
    > być czarna (mamy konta VIP). Różnice są w zakresie funkcjonalności i w

    Standardowa wygląda tak -
    <http://www.bosbank.pl/index.php?page=Debit_MasterCa
    rd>

> [...]
    > poprzednią i nie da się używać jednej i drugiej. Albo nowa albo stara.
    > Jakoś mi brak chipa w starej nie przeszkadzał w niczym, ale trzeba iść z

    No dobra, ale moja aktualna karta ma termin ważności do 2013 a nowej nie
    aktywowałem. Zresztą nowa ma zupełnie inny numer. Aktywują mi sami a
    starą wyłączą?

    > Radzicie wyłączyć funkcjonalność płatności zbliżeniowych?

    A da się wyłączyć tylko tę jedną funkcjonalność płatności zbliżeniowych?
    Bo nie wydaje mi się...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2012-01-24 18:57:07
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-24 19:50, *Krystek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Standardowa wygląda tak -
    > <http://www.bosbank.pl/index.php?page=Debit_MasterCa
    rd>

    Czyli nie Maestro :(
    Jakiś jeszcze bank w PL wydaje Maestro?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2012-01-24 19:20:28
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-01-24 19:57, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2012-01-24 19:50, *Krystek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    rd>

    > Czyli nie Maestro :(
    > Jakiś jeszcze bank w PL wydaje Maestro?

    No masz. Tak się przyzwyczaiłem przez tych ładnych parę lat, że nie
    zwróciłem uwagi. Za późno pisałem tamten post ;) Faktycznie, przesłali
    debetową MasterCard w miejsce Maestro. Wniosek jest chyba taki, że MC
    wycofuje się z marki Maestro.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2012-01-24 19:36:36
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 24 Sty, 19:50, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    > Standardowa wygląda tak -
    > <http://www.bosbank.pl/index.php?page=Debit_MasterCa
    rd>

    Powiedzialbym, ze wyglada dziwnie, bo ten znaczek to kojarzy mi sie
    raczej z VISA, na Mastercardach to jest napis paypass...

    MK

  • 7. Data: 2012-01-24 22:25:31
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-01-24 20:36, MK pisze:

    rd>

    > Powiedzialbym, ze wyglada dziwnie, bo ten znaczek to kojarzy mi sie
    > raczej z VISA, na Mastercardach to jest napis paypass...

    Napis payPass jest na drugiej stronie tej karty, a o tym, że ma
    funkcjonalność płatności zbliżeniowych informuje symbol "fal" w prawym
    dolnym rogu. No taką dostałem. A kolory logo to chyba już od dawna
    takie? Maestro miało czerwono-niebieskie (o)kręgi.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2012-01-26 11:03:09
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 19:50:06 +0100, Krystek napisał(a):

    > Standardowa wygląda tak -
    > <http://www.bosbank.pl/index.php?page=Debit_MasterCa
    rd>
    Zgadza się. Taką też dostałem, a powiniem dostać taką:
    http://www.bosbank.pl/index.php?page=Debit_MasterCar
    d_VIP

    > No dobra, ale moja aktualna karta ma termin ważności do 2013 a nowej nie
    > aktywowałem. Zresztą nowa ma zupełnie inny numer. Aktywują mi sami a
    > starą wyłączą?
    Moja obecna też jest ważna do 2013 i nie bardzo chcę się z nią rostawać.
    Nie sądzę, żeby sami wyłączyli i aktywowali nową.

    > A da się wyłączyć tylko tę jedną funkcjonalność płatności zbliżeniowych?
    > Bo nie wydaje mi się...
    Rozwiercamy chipy? Może jakiś elektromagnes trzeba przyłożyć :-)

    PS.
    Czytałem właśnie artykuł p. Samcika:
    http://samcik.blox.pl/2012/01/MasterCard-oskarza-o-k
    lamstwo-tych-ktorzy-strasza.html
    "Organizacje płatnicze postanowiły wreszcie wziąć się za bary z problemem
    straszenia ludzi kartami zbliżeniowymi, czyli takimi, które umożliwiają
    płacenie za zakupy w punktach handlowych poprzez zbliżenie karty do
    czytnika, a w transakcjach do 50 zł - dodatkowo bez PIN-u."

    --
    Franc