  • Data: 2006-07-30 21:11:47
    Temat: BPH oprocentowanie kredytu mieszkaniowego
    Od: sh <"solohan[cutit]"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dotyczy obnizenia oprocentowania kredytu hipotecznego

    Witam,
    pisze, bo juz mnie chce szlag trafic. Czekam na odpowiedz BPH-u juz
    ponad DWA miesiace (od 22.05.2006 kiedy zlozylem pismo w banku) i moja
    Pani agent z BPH (z ktora od poczatku zalatwiam wszystkie sprawy
    kredytowe) ciagle prosi mnie o cierpliwosc i o telefon za tydzien.
    Opisze moze sytuacje.

    20 czerwca _2005_ r. dostalem kredyt mieszkaniowy w BPH w CHF na 180 tys
    zl. Oprocentowanie kredytu na dzień wypłaty wynosiło 3,18 %. Po pół
    roku, 21 grudnia 2006 (w zwiazku z podniesieniem LIBOR-u) dostałem pismo
    z nową tabelą spłat oraz informacją, że zwiększone zostało
    oprocentowanie kredytu do wartości 3,58 %.
    W zwiazku z ta podwyzka i "panujaca" wtedy promocja, pisemnie poprosilem
    o zmniejszenie oprocentowania od kolejnego miesiąca. Dla porównania
    mBank na uwczesny dzień oferowal mi oprocentowanie 2,45% jeśli
    przenioslbym tam swój kredyt.

    Obecnie po uplywie kolejnego polrocza, libor znow wzrosl, co sprawilo,
    ze przyslali mi pismo informujace o kolejnym podwyzszeniu oprocentowania
    do 4,02%

    Nie dostalem wiec jeszcze odpowiedzi na prosbe o obnizenie poprzedniego
    oprocentowanie, a oni znow je zwiekszyli.
    OK, zgadzam sie ze to LIBOR i polroczne okresy aktualizacji
    oprocentowania na podstaiwe LIBOR-u sprawija podwyzszenie oprocentowania
    i nie mam o to pretensji (tak stanowi umowa kredytowa), ale irytuje mnie
    opieszalosc BPH-u i jego urzednikow zwiazana z rozpatrywaniem pism o
    obnizenie tego oprocentowania. Czy ktos mial podobna sytuacje i jakos
    pozytywnie dla siebie ja rozwiazal? Moge oczywiscie postraszyc, ze
    przenosze kredyt do innego banku, ale moze sa jakies inne srodki? Moze
    bank ma jakis ustalony termin odpowiedzi na opisane wyzej sytuacje?

    pozdrawiam