  • 31. Data: 2015-11-17 06:25:40
    Temat: Re: BZ WBK wstrzymuje sprzedaż kart przedpłaconych
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-16 o 21:17, RobertS pisze:
    > sposób egzekucji wybiera sobie komornik

    Nie komornik, tylko wierzyciel.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2015-11-17 23:17:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Nov 2015 18:29:39 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > -anonimowosc klienta ?

    I pranie pieniędzy oraz finansowanie tetroryzmu.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2015-11-17 23:23:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-17 o 23:17, Marek pisze:

    > I pranie pieniędzy

    Co ma pranie pieniędzy do anonimowych kart?

    > oraz finansowanie tetroryzmu.

    10 000zł rocznie, się terroryści obłowią.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2015-11-18 11:01:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Nov 2015 23:23:00 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Co ma pranie pieniędzy do anonimowych kart?

    Nie wiem, pytaj KNF.

    > 10 000zł rocznie, się terroryści obłowią.

    Widać KNF tak sądzi.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2015-11-18 12:05:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-17 o 23:17, Marek pisze:
    > On Mon, 16 Nov 2015 18:29:39 +0100, "J.F."

    >Co ma pranie pieniędzy do anonimowych kart?

    >10 000zł rocznie, się terroryści obłowią.

    Czy na tych kartach prepaid jest taki limit ?
    Czy jesli bede doladowywal, to dam rade wiecej wydac ?

    No i moge miec wiecej kart. Ale tak samo moge miec wiecej tych
    instrumentow pieniadza elektronicznego.

    Oczywiscie pomysl, ze ktos bedzie za trotyl karta placil jest ciekawy
    :-)

    J.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2015-11-18 12:10:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 12:05, J.F. pisze:

    > Czy na tych kartach prepaid jest taki limit ?

    Jest limit, 10 000zl wpłat rocznie, 4000zł wpłaty jednorazowej.

    > Czy jesli bede doladowywal, to dam rade wiecej wydac ?
    >
    > No i moge miec wiecej kart. Ale tak samo moge miec wiecej tych
    > instrumentow pieniadza elektronicznego.

    Oczywiście. Możesz mieć tych kart i 100. Ale gdzie tu finansowanie
    terroryzmu, to nie wiem. Są o wiele prostsze sposoby. Albo po prostu
    katy anonimowe w zagranicznych bankach, jeśli już rzeczywiście temu
    terrorystowi trzeba wysyłać "na waciki".

    > Oczywiscie pomysl, ze ktos bedzie za trotyl karta placil jest ciekawy :-)

    Postępująca walka z terroryzmem coraz bardziej oddala walczących od
    rzeczywistości.
    A co Dziewulski wygadywał w tvp info podczas zamachów w Paryżu to już
    zupełnie głupoty (w stylu "nie można się obronić przed terroryzmem,
    można tylko przygotowywać się na przyjmowanie ataków, więc dlatego
    trzeba jeszcze bardziej ograniczyć wolność obywateli"). Nie wiem po co
    tego faceta słuchają, przecież on jest mega stronniczy, a nie
    obiektywny. Ktoś taki nie może być uznawany za eksperta w danej dziedzienie.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2015-11-18 12:48:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > tego faceta słuchają, przecież on jest mega stronniczy, a nie
    > obiektywny. Ktoś taki nie może być uznawany za eksperta w danej

    Nie wiem co wygadywał (nie oglądam TV), ale ogólnie uważam, że niestety (co
    wcale mnie nie cieszy) albo więcej wolności albo więcej skuteczności w
    wykrywaniu przygotowań do zamachów.
    Ciekaw jestem, czy przygotowywanie zamachu (na dużo wcześniej przed nim
    samym) wiąże się z jakimiś prawidłowościami np. poruszania się samochodem.
    Przy założeniu obecności kamer rozpoznających numery można by próbować
    wykrywać takie prawidłowości.
    P.G.

  • 38. Data: 2015-11-18 13:01:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    >samochodem. Przy założeniu obecności kamer rozpoznających numery
    >można by próbować wykrywać takie prawidłowości.

    Co najmniej watpie. I co by mialy wykryc ?

    Jesli juz, to przydatne sa zapisy z wielu kamer - mozna zobaczyc co
    wybuchlo, kto zostawil samochod czy pakunek, przesledzic skad
    przyjechal, a przy duzej ilosci lub rozpoznawaniu twarzy - nawet co
    robil przez poprzednie dni.

    Tylko co dalej - aresztowac mieszkancow dwoch blokow, bo miedzy nimi
    zaparkowal terrorysta i potrzymac az sie przyznaja ?
    Czy tylko rewizje wszystkim zrobic ?
    To sie moze skonczyc tak, ze obywatele nakaza zlikwidowac wszystkie
    kamery :-)
    Choc oczywiscie jakby tak zamontowac kamery w kazdej bramie, to by
    wystarczylo tylko do bramy sie ograniczyc, w kazdym korytarzu to juz
    do mieszkania, a jakby tak jeszcze w kazdym mieszkaniu zamontowac, to
    by mozna sprawdzic po co przyszedl i o czym rozmawiali, co by
    zaoszczedzilo mieszkancom aresztu, wiec kamery dobre sa :-P

    J.

  • 39. Data: 2015-11-18 13:10:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 13:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Co najmniej watpie. I co by mialy wykryc ?

    Otóż to. Francuzi mają ponoć dobry wywiad antyterrorystyczny, dużo akcji
    wykrywają przed czasem, ale i tak wszystkiego się zatrzymać nie uda
    (czego dowodem jest właśnie piątkowy Paryż), bez względu na to jak
    głębokie inwigilacje i ograniczenia wolności będzie się stosować, które
    i tak będą głównie przeszkadzać tylko normalnym obywatelom.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2015-11-18 15:20:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.11.2015 o 23:23, Liwiusz pisze:

    > Co ma pranie pieniędzy do anonimowych kart?

    Nigdy nie miałem potrzeby prania, ale anonimowe karty nadają się do
    anonimowego przekazywania kasy na odległość. Skoro tak - to dlaczego nie
    miałyby nadawać się do prania tejże?

    p. m.