  • 41. Data: 2015-11-18 15:35:17
    Temat: Re: BZ WBK wstrzymuje sprzedaż kart przedpłaconych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 17.11.2015 o 23:23, Liwiusz pisze:

    >Nigdy nie miałem potrzeby prania, ale anonimowe karty nadają się do
    >anonimowego przekazywania kasy na odległość. Skoro tak - to dlaczego
    >nie
    >miałyby nadawać się do prania tejże?

    Ale pranie to nie przekazywanie, tylko uzasadnienie posiadania/wplywu
    pieniedzy.

    No dobra, mozna z gotowka obskoczyc wszystkie banki, wplacic po 500 zl
    na karte/karty, a potem nimi w swoim fikcyjnym interesie zaplacic. Np
    za strzyzenie wlosow czy bilety do kina.
    Z rzekomym wplywem gotowkowym US moze polemizowac, z wplywem
    potwierdzonym przez bank nie ma prawa :-)
    Roznica jednakowoz znikoma.

    J.

  • 42. Data: 2015-11-18 15:54:05
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.11.2015 o 15:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale pranie to nie przekazywanie, tylko uzasadnienie posiadania/wplywu
    > pieniedzy.

    Z tego co wiem (a wiem to co wyczytam m.in. na tej grupie) to nie tylko,
    pranie brudnych pieniędzy to też "zrywanie śladu" między brudem a
    pieniądzem.

    Ja myślę tak - jeżeli bym miał jakąs większa kasę z nielegalnego
    biznesu, to najpierw bałbym się tego żeby tej kasy nie powiązali z moim
    biznesem, mojego biznesu nie namierzyli po kasie, a potem dopiero żeby
    od tego nie zapłacić 75% podatku.

    W wariancie klasycznym jeździłbym z walizkami pieniędzy do moich
    bankierów na kajmanach, w wariancie nowoczesnym - użyłbym słupów i albo
    kart przedpłaconych albo jakiegoś western union czy innych takich.

    p. m.

  • 43. Data: 2015-11-18 16:49:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 15:54, m pisze:
> [...]
    > bankierów na kajmanach, w wariancie nowoczesnym - użyłbym słupów i albo
    > kart przedpłaconych albo jakiegoś western union czy innych takich.

    Pranie pieniędzy polega na tym, że masz 30 000 000 zł z nielegalnego
    źródła i wydając na to X 000 000 zł chcesz mieć 30 000 000 - X 000 000
    zł, które będzie legalne, opodatkowane i cacy.

    I na przykład w tym celu zakładasz pralnię (restaurację), która wykazuje
    fikcyjne przychody po 50 000zł dziennie, odprowadzasz grzecznie VAT,
    dochodowy, i po pewnym czasie masz już kasę "wypraną".

    Jak się mają do tego anonimowe karty, tego nie wiem. Twój opis też tego
    nie wyjaśnia.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2015-11-18 17:04:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Z tego co wiem (a wiem to co wyczytam m.in. na tej grupie) to nie
    >tylko,
    >pranie brudnych pieniędzy to też "zrywanie śladu" między brudem a
    >pieniądzem.

    Poniekad na to samo wychodzi - skoro wykazujesz, ze pochodza z
    legalnego zrodla, to jak moga pochodzic z nielegalnego :-)

> [...]
    >moim
    >biznesem, mojego biznesu nie namierzyli po kasie, a potem dopiero

    Skoro biznes jest nielegalny, to odpowiednie organy nie powinny o nim
    wiedziec z zalozenia.
    A jak sie dowiedza, to masz wieksze zmartwienia niz powiazanie kasy z
    biznesem, no chyba ze lagodny wyrok to sobie kupisz, ale przydaloby
    sie majatek zabezpieczyc.

    Wiec problemy sa raczej w druga strone:
    -jak uzasadnic to co latwo zobaczyc - drogie rezydencje, drogie
    samochody, miliony na koncie ... i zero podatku dochodowego,
    -jak wprowadzic do systemu te miliony w drobnych uzywanych
    banknotach - zakladajac, ze natura biznesu taka, ze przychod w takiej
    postaci powstaje ...

    To jest, to, co najlatwiej wladzom zobaczyc, a potem po nitce do
    klebka - skad te pieniadze, gdzie podatek, a nawet jak sledztwo
    biznesu nie udowodni, to 75% wystarczy :-)

> [...]
    >albo
    >kart przedpłaconych albo jakiegoś western union czy innych takich.

    Banki z kart raczej nie zwykly odbierac, ale moze te z Kajmanow
    bardziej uczynne. Ewentualnie pomoc jakies kajmanskiej firmy sie
    przyda.
    Z tym, ze podobnie mozesz drobniejsze kwoty przekazac przez slupow czy
    bardziej fikcyjne konta.

    Potem powstaje jednak kolejny problem - wrocenia tych kwot do kraju,
    czy przerzucenia do Boliwii :-)
    Trzeba jakis powod wymyslec, najlepiej niskoopodatkowany.
    Problem zasadniczo niewielki, bo tych pretekstow to cale mnostwo moze
    byc.
    W kazdym badz razie - latwiej wladzom wylapac miliony niz drobne
    kwoty.

    J.

  • 45. Data: 2015-11-18 17:14:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Nov 2015 12:10:39 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Oczywiście. Możesz mieć tych kart i 100.

    Wreszcie odkryłeś powód, właśnie z tego powodu limity na tych kartach
    są niefektywne.

    --
    Marek

  • 46. Data: 2015-11-18 17:17:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 17:14, Marek pisze:

    > Wreszcie odkryłeś powód, właśnie z tego powodu limity na tych kartach są
    > niefektywne.

    Jak już ktoś wspomniał - za trotyl się kartami nie płaci, więc
    twierdzenia o "finansowaniu terroryzmu" można włożyć między bajki.

    A terrorystom "na waciki" można przesyłać pieniądze na wiele innych
    sposobów. Likwidacja kart wadzi zatem tylko normalnym obywatelom, którzy
    przez nie nota bene mogli dokonywać legalnych transakcji kartowych.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2015-11-18 17:27:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >dochodowy, i po pewnym czasie masz już kasę "wypraną".

    >Jak się mają do tego anonimowe karty, tego nie wiem. Twój opis też

    Np dealerzy wplacaja po 1000zl na takie karty, a restauracja z nich
    sciaga za posilki.

    Dlaczego restauracja mialaby sie bac przyjecia tych 1000zl gotowka od
    klientow i wplacenia ich do banku to nie wiem. Klienci placacy gotowka
    sie przeciez zdarzaja, i 50 klientow dziennie to nie jest jakas
    wygorowana liczba. Ale placone kartami jeszcze lepiej wyglada - choc
    wymaga czlowieka do dbania o godziny transakcji :-)

    J.

  • 48. Data: 2015-11-18 17:28:28
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 13 Nov 2015 22:01:24 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >No ale jak to - jak pracuje legalnie, to ma zajętą pensję,
    i konto na które wpływa wolna od zajęcia część wynagrodzenia gdzie
    jest blokowana.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

    ---
    Avast.

  • 49. Data: 2015-11-18 18:29:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 17:27, J.F. pisze:

    > Np dealerzy wplacaja po 1000zl na takie karty, a restauracja z nich
    > sciaga za posilki.

    Po co miałaby to robić? (ściągać z karty?)

> [...]
    > wygorowana liczba. Ale placone kartami jeszcze lepiej wyglada - choc
    > wymaga czlowieka do dbania o godziny transakcji :-)

    Płacenie kartą gorzej wygląda. To znaczy nie w ogólności, ale w tym
    przypadku, bo ktoś musiałby te karty zasilać z jakiegoś konta, nie
    wiadomo w sumie po co (no i skąd założenie, że te pieniądze są na jakimś
    koncie, zwykle właśnie nie są, skoro mają potrzebę ich wyprania).

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2015-11-18 18:30:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 17:28, WAM pisze:

    > i konto na które wpływa wolna od zajęcia część wynagrodzenia gdzie
    > jest blokowana.

    Tę część akurat można odblokować, choć nie każdy wie, nie każdemu się
    chce itp.

    Pomijając już monstrualnie dużą kwotę wolną od zajęcia, gdzie w praktyce
    wiele miesięcy można pracować i unikać jej zajęcia na koncie.

    --
    Liwiusz