eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Bank nie wykonał umowy - co robić?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2008-09-10 01:11:26
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > czemu bank, oboje.
    > nawet jeśli umowa zawierała błąd, ale wiadomo było o co chodzi to
    > mogli ją wykonać.

    Swoja droga, to tez jest ryzyko - jesli kursy beda ok dla klienta, to
    ten nie bedzie nic robil, a jesli nie, to bedzie reklamowal ze umowa
    byla wadliwa i nie powinna byc wykonana... Cos jak opcja za darmo.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 12. Data: 2008-09-10 01:12:54
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > nawet jeśli umowa zawierała błąd, ale wiadomo było o co chodzi to
    > mogli ją wykonać.

    Faktem jest ze tak prosta umowa nie powinna zawierac zadnych takich
    bledow, ten kto blad popelnil powinien liczyc sie z najgorsza mozliwa
    dla niego interpretacja tresci i tyle.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 13. Data: 2008-09-10 04:28:10
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: "Janusz Zaręba" <a...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Janusz_Zar=EAba?= <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > W piątek rano osobiście poszedłem do banku w którym mam złotówki i poprosiłem
    > o zakup dolarów czyli tzw. przewalutowanie.
    > Cała operacja miała polegać na tym, że bank zamienia określoną ilość złotówek
    > na moim koncie na dolary również na moim koncie. Wszystko dzieje się w
    > komputerowym systemie bankowym. Ja jako klient, pieniędzy do ręki nie biorę.
    >
    > Z osobą która reprezentuje bank (panią pracownik banku) uzgodniliśmy wszystkie
    > dane numeryczne tzn.:
    > 1) kwotę złotówek (kilkadziesiąt tysięcy)
    > 2) po jakim kursie zostaną zakupione dolary i ile ich będzie oraz
    > 3) podane były numery moich 2 kont bankowych (złotówkowe i dolarowe) między
    > którymi miał być ten przelew.
    >
    > Strony podpisały: &#8222;Potwierdzenie zawarcia kasowej/terminowej transakcji
    > wymiany walutowej&#8221;.
    > Wieczorem (po godz. 18 czyli po godzinach pracy banku) dowiaduję się, że
    > (e-mail), że BANK SPORZĄDZIŁ UMOWĘ KTÓREJ SAM NIE AKCEPTUJE.
    >
    > To znaczy bank stwierdził, że według banku umowa zawiera błędy i nie wykonał
    > opisanej tu transakcji. (jest napisane &#8222;bank sprzedaje PLN&#8221; , a w d
    > alej &#8222;bank
    > kupuje USD&#8221;). Według mnie nie jest to błąd ponieważ wszystko jest zgodne
    > z
    > dyspozycją właściciela pieniędzy na kontach które zostały wskazane.
    > W najbliższy poniedziałek rano pani kierowniczka banku stwierdziła, że
    > pracownik banku popełnił błąd i (wina leży po stronie banku) i tyle.
    > A jak chce dolary to może mi sprzedać ale po poniedziałkowym dużo wyższym
    > kursie (który był w poniedziałek bez łaski).
    >
    > 1) wina leży tylko i wyłącznie po stronie banku &#8211; to bank formułuje &#821;
    > 1; pisze
    > umowę (w ciągu jednego dnia jestem stratny kilka tysięcy zł).
    > 2) jeśli to bank kreuje umowę czy mogę i czy powinienem oczekiwać, że bank
    > dokona należytej staranności, jeśli nie, to będzie za to odpowiedzialny ?
    > 3) czy mogę, powinienem domagać się od banku tego przewalutowanie po kursie
    > który został wpisany w umowę sporządzoną w piątek ? jeśli mogę to w jaki sposób
    > ?
    >
    >
    TAK, TO BANK MILLENIUM.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 14. Data: 2008-09-10 04:30:05
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: "Janusz Zaręba" <a...@g...pl>

    TAK, TO BANK MILLENIUM.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 15. Data: 2008-09-10 06:43:46
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Swoja droga, to tez jest ryzyko - jesli kursy beda ok dla klienta, to
    > ten nie bedzie nic robil, a jesli nie, to bedzie reklamowal ze umowa
    > byla wadliwa i nie powinna byc wykonana... Cos jak opcja za darmo.

    To chyba jest normalne, ze reklamuje sie tylko wtedy, kiedy blad jest
    na niekorzysc 8-).

    MJ


  • 16. Data: 2008-09-10 06:53:01
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: Pete <n...@n...com>

    witek pisze:
    > czemu bank, oboje.
    > nawet jeśli umowa zawierała błąd, ale wiadomo było o co chodzi to mogli
    > ją wykonać.

    Ale jak wiadomo? Klient przeczytał i potwierdził własnym podpisem umowę,
    w której było napisane, źe kupuje $. Dlaczego zatem bank miałby robić
    operację odwrotną?

    Na koniec dnia, w związku z tym, że $ nie pojawiły się na koncie
    klienta, bank poinformował, że nie zrealizuje umowy, bo nie ma
    odpowiedniej ilości środków na koncie klienta.

    Niestety, ale trzeba czytać (i rozumieć) co się podpisuje.

    --
    Pete


  • 17. Data: 2008-09-10 07:41:16
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Wrz, 08:53, Pete <n...@n...com> wrote:
    > witek pisze:
    >
    > > czemu bank, oboje.
    > > nawet jeśli umowa zawierała błąd, ale wiadomo było o co chodzi to mogli
    > > ją wykonać.
    >
    > Ale jak wiadomo? Klient przeczytał i potwierdził własnym podpisem umowę,
    > w której było napisane, źe kupuje $. Dlaczego zatem bank miałby robić
    > operację odwrotną?

    Raczej cos innego uzgodniono

    "Z osobą która reprezentuje bank (panią pracownik banku) uzgodniliśmy
    wszystkie
    dane numeryczne tzn.:
    1) kwotę złotówek (kilkadziesiąt tysięcy)
    2) po jakim kursie zostaną zakupione dolary i ile ich będzie oraz
    3) podane były numery moich 2 kont bankowych (złotówkowe i dolarowe)
    między
    którymi miał być ten przelew."

    Sadze, ze gdy transakcje pozatwierdzali wszyscy bankowi "swieci" w
    miedzyczasie bank zmienil kurs i okazalo sie, ze nie sa juz w stanie
    zatwierdzic transaklcji, bo system narzuca inny kurs.


    > Na koniec dnia, w związku z tym, że $ nie pojawiły się na koncie
    > klienta, bank poinformował, że nie zrealizuje umowy, bo nie ma
    > odpowiedniej ilości środków na koncie klienta.
    >
    > Niestety, ale trzeba czytać (i rozumieć) co się podpisuje.
    >
    > --
    > Pete


  • 18. Data: 2008-09-10 09:21:52
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 9 Sep 2008 18:26:19 +0000 (UTC), "Janusz Zaręba"
    <a...@N...gazeta.pl> wrote:

    >1) wina leży tylko i wyłącznie po stronie banku &#8211; to bank formułuje &#8211;
    pisze
    >umowę (w ciągu jednego dnia jestem stratny kilka tysięcy zł).
    >2) jeśli to bank kreuje umowę czy mogę i czy powinienem oczekiwać, że bank
    >dokona należytej staranności, jeśli nie, to będzie za to odpowiedzialny ?

    Tak,

    >3) czy mogę, powinienem domagać się od banku tego przewalutowanie po kursie
    >który został wpisany w umowę sporządzoną w piątek ? jeśli mogę to w jaki sposób?

    Tak, na piśmie, potem droga sądowa.
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
    ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
    ___________/ GG: 3524356


  • 19. Data: 2008-09-10 10:36:48
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf"
    > Sadze, ze gdy transakcje pozatwierdzali wszyscy bankowi "swieci" w
    > miedzyczasie bank zmienil kurs i okazalo sie, ze nie sa juz w stanie
    > zatwierdzic transaklcji, bo system narzuca inny kurs.

    też mi się tak zdaje, bo przecież przewalutowanie to żadna umowa
    jeno zwykła transakcja. W Fortisie lub Nordei mogę ją wykonac
    przez internet sam, nie chodząc do banku.

    W innych bankach które znam w momencie jak klient podaje
    nr rachunków i kwotę PLN, pani mówi, że system wyliczył
    jakąś kwotę X USD i jak jest OK klika Enter i po robocie.
    Klient wychodząc z banku wie, że ma USD na koncie.
    Ale jak kursy zmieniają się w ciągu dnia to pracownik banku
    powinien o tym wiedzieć i brać odpowiedzialność za to co podpisuje

    Co do arbitra bankowego to szkoda musi być poniżej 8tys a nie wartość
    całej transakcji
    *** blad ***


  • 20. Data: 2008-09-10 10:54:14
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Wrz, 12:36, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
    > Użytkownik "krzysztofsf"
    >
    > > Sadze, ze gdy transakcje pozatwierdzali wszyscy bankowi "swieci" w
    > > miedzyczasie bank zmienil kurs i okazalo sie, ze nie sa juz w stanie
    > > zatwierdzic transaklcji, bo system narzuca inny kurs.
    >
    > też mi się tak zdaje, bo przecież przewalutowanie to żadna umowa
    > jeno zwykła transakcja. W Fortisie lub Nordei mogę ją wykonac
    > przez internet sam, nie chodząc do banku.
    >

    Autor wspominal (chyba na innym forum), ze jego konto ma taka
    funkcjonalnosc internetowa, ale kwota byla zbyt wysoka, zeby mogl sam
    przez internet przeprowadzic taka transakcje - jakies blokady na
    limity.

    Nic nie widze na ten temat na stronie Millenium, podobnie jak nie
    znalazlem regulaminu konta walutowego

    http://www.millenet.pl/Millennium/produkty_i_uslugi/
    Konta_osobiste/?_p=20009


strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1