  • 31. Data: 2002-03-25 03:45:07
    Temat: Re: "Bezprowizyjna" karta Fortisa
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > OK, nie sprzeczam się. Natomiast kwestią sporną jest to, czy Fortis nałgał
    czy
    > też nie.
    > IMHO nie.

    To po co zapewniał, że we wszystkich bankomatach? Z pewnoscia uwzglednil
    ryzyko tego udanego hasla reklamowego a moja prowizja jest jego dodatkowym
    kosztem.
    --
    Jan Werbiński +48 68 3630000 +48 606269777
    j...@p...pl

  • 32. Data: 2002-03-25 04:10:11
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > To po co zapewniał, że we wszystkich bankomatach? Z pewnoscia uwzglednil
    > ryzyko tego udanego hasla reklamowego a moja prowizja jest jego dodatkowym
    > kosztem.

    W takim razie faktycznie jedynym rozwiązaniem jest wytoczyć bankowi sprawę.

    BTW, po co ograniczać się do fortisa? Masz kilka kart, zatem zrób każdą z nich
    wypłatę na kilka dolarów w rzeczonym bankomacie i załóż sprawę wszystkim bankom
    po kolei.
    Zakładam że każdy bank Cię skasuje na całą kwotę obciążenia, łącznie z 1,5 USD.
    A zatem nie będzie to już kwestia udanego hasła reklamowego, tylko jawne
    kłamstwa w oficjalnej TOiP! A to złodzieje!

    I tak Cię nie przekonam, zatem z mojej strony EOT.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 33. Data: 2002-03-25 07:20:27
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    > Zrozum, że to NIE BANK Cię obciążył.
    > Bank dostał konkretną kwotę do obciążenia Twojego rachunku.
    >
    > pozdrawiam
    > maksymilian

    Bank dostal konkretna kwote i co zrobil ? Obciazyl klienta.
    Ja tam bym sie bil.

    MichalL

  • 34. Data: 2002-03-25 09:48:10
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Piotr Gralak wrote:

    > A powaznie, to faktycznie Fortis zawalil, ze nie pomyslal o takich
    > przypadkach. W Polsce, a pewnie i w calej Europie, nie ma takich
    > bankomatow, i klient ma prawo nie wiedziec, ze gdzies w swiecie moga
    > takie dziwy funkcjonowac, a na informacje bankomatu: uwaga! skasuje
    > cie na 1,5 USD! ma prawo zasmiac sie prosto w bankomatowy nos: a kuku!
    > ja mam fortisa i nie mam prowizji! nic mi nie zrobisz ty skurczybyku!

    w roku 1996 widziałem taki śmieszny bankomat przy autostradzie w
    Niemczech. Nie tylko, że pisał to na ekranie, ale była na nim po prostu
    naklejka, że należy się extra 4DM. Ale przy autostradach to wszystko
    jest najdroższe:-)

    pzdr

    Tomek

  • 35. Data: 2002-03-25 12:03:34
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Oczywiscie, ze nie mozna. Ale co innego skorzystać z oferty. Tutaj miało
    > miejsce to drugie.

    Korzystasz z kart innych bankow - czy taka wyplata jest WEDLUG CIEBIE
    zgodna z ich TPiO? Jesli nie to odczep sie od hasel reklamowych i jednego
    banku

    czy jak dostales z bankomatu 20 USD z na kwitku poswiadczyles PINem
    obciazenie cie na 21,50 to nie miales ochoty oskazyc amerykanskiego
    bankomatu ;-)))))

    czy obciazenie cie na inna kwote niz 21,5 USD ktore poleciles, byloby
    legalne - skad bank ma wiedziec co sie na ta kwote sklada. Przyklad z
    napiwkiem jest calkiem dobry.
    *** blad ***

  • 36. Data: 2002-03-25 13:03:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> writes:

    > Po to mu charge, ze student bez stalych dochodow KK nie dostaie.

    To niech sobie zrobi zwykla debit, bardziej sie oplaca niz charge
    z prowizja.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 37. Data: 2002-03-26 06:57:28
    Od: "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl>

    > Użytkownik "Jan Werbiński"

    Poza tym, trzeba czytać. Zwłaszcza w Stanach. Na bankomatach jest
    informacja, że nawet jeśli twój bank pozwala na pobieranie gotówki z ATM'ów
    to bank do którego należy ten konkretny ATM niezależnie pobiera prowizję.

    Przetestowane w sierpniu 2001 w bankomatach San Francisco, Palo Alto, San
    Jose i Reno.

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 38. Data: 2002-03-26 22:20:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...com> writes:

    > Witam. Pare dni temu placilem I rate za wycieczke w pewnym biurze
    > podrozy. Wybralem je tylko dlatego, ze na drzwiach byla nalepka "VISA".
    > Gdy doszlo do platnosci okazalo sie, z "POLCARD" kazal nam doliczac 2,5%
    > prowizji! Jako, ze od paru lat czytam grupe, wiedzialem, ze tak byc nie
    > powinno. W kazdym razie 50m dalej byl Euronet, wiec nie bylo problemu.

    Znaczy udalo im sie oszukac Cie?

    > Od razu napisalem do pani RG (dziekuje Wojtkowi Pieckowi za
    > przypomnienie e-maila'a), ktora sprawa sie zajela. Z jakim efektem?
    > Poinformuje w srode, bo ide wplacic reszte pieniazkow (oczywiscie VISA)

    Nie jest to takie oczywiste, przynajmniej w swietle pierwszego akapitu.

    W przypadku kiepskiej pozycji przetargowej mozna zaplacic gotowka albo
    te 2.5%, ale w biurze za wycieczke? Ja bym ich postraszyl, ze pojde do
    innego biura - teraz nie ma zadnego sezonu, wiec kazdy klient jest
    na wage zlota (przynajmniej w normalnym biurze).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 39. Data: 2002-03-27 18:39:09
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...com>

    Witam.

> [...]
    > innego biura - teraz nie ma zadnego sezonu, wiec kazdy klient jest
    > na wage zlota (przynajmniej w normalnym biurze).

    Ja akurat wstapilem tam, bo byla naklejka "VISA". Niestety prowizja
    wyszla na jaw dopiero przy placeniu. Jest jednak jeszcze gorzej, bo
    wczoraj (po interwencji w POLCARDzie), gdy placilem za reszte imprezy,
    sytuacja powtorzyla sie - tzn. zno mialem bieg 2x50m. A pani RG
    twierdzial, ze rozmawial z wlascicielem biura. W kazdym razie nie
    zamierzam wiecej korzystac z ich uslug (oczywiscie biura). Niedawno
    dostalem kolejna odpowiedz ani RG, ktora twierdzi, ze zostaly
    przedsiewziete odpowiednie kroki w stosunku do tego biura. No coz,
    zobaczymy jak to bedzie. Nawiasem mowiac (odnosnie ktoregos z ostatnich
    watkow o szybkosci odpowiedzi bankow na nadsylana poczte elektroniczna),
    z moich pierwszych kontaktow z PLCARDem jestm zadowolony.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 40. Data: 2002-04-01 22:45:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...com> writes:

    > Ja akurat wstapilem tam, bo byla naklejka "VISA". Niestety prowizja
    > wyszla na jaw dopiero przy placeniu.

    No to w ogole bez problemu - trzeba odmowic zaplaty kwoty wiekszej niz
    okreslona umowa oraz zaoferowac zaplate w uzgodniony sposob (karta,
    zgodnie z naklejkami) uzgodnionej umowa kwoty. Jesli nie chca, to nie
    musza przyjac zaplaty, ale ze swoich zobowiazan umownych wywiazac sie
    musza :-)
    To takie oczywiscie teorie, bo w praktyce nie widze mozliwosci,
    zeby az tak trzeba bylo sprawe stawiac.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator