  • 11. Data: 2005-02-04 14:28:51
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Seba napisał(a):

    > o jakiej konfiguracji mówisz?

    O konfiguracji wysyłanego CID na przykład (przy odrobinie chęci ustawisz
    co chcesz).
    O konfiguracji połączeń z konkretnymi stanowiskami (łączysz połączenia z
    którego numeru chcesz do jakich stanowisk chcesz).

    Możliwe do skonfigurowania jest tutaj dosłownie wszystko.

  • 12. Data: 2005-02-04 14:29:56
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Seba wrote:

    > na

    > o jakiej konfiguracji mówisz?

    np. takiej zeby nie dalo sie dzwonic na ten numer

  • 13. Data: 2005-02-04 14:36:04
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    > np. takiej zeby nie dalo sie dzwonic na ten numer

    to nie jest takie proste, bo ten numer jest używany w połączeniach
    międzybankowych - kontaktują się ze soba działy autoryzacji różnych banków no
    i przede wszystkim akłajerzy w razie referrali, potwierdzenia obciążenia czy
    anulowania transakcji. A zwykli klienci mają dedykowane numery pod którymi
    mają załatwiac wszystkie problemy, a nie wydzwaniać po przypadkowych osobach
    w banku które nie sa delegowane do obsługi klienta

  • 14. Data: 2005-02-04 14:39:30
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

> [...]
    > którego numeru chcesz do jakich stanowisk chcesz).
    >
    > Możliwe do skonfigurowania jest tutaj dosłownie wszystko.

    ale połączenia na ten numer (czyli do bankowej autoryzacji, która zajmuje się
    potwierdzaniem transakcji) mają trafiac do działu autoryzacji, tylko nie od
    zwykłych klientów a od akłajerów i innych banków. Dlatego tutaj nic nie można
    przekierowywać, tylko klienci tego numeru mają nie znac

  • 15. Data: 2005-02-04 14:42:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Seba wrote:

    > jak dzwonią z Citi to wygląda tak : człowiek się przedstawia, mówi
    > skąd dzwoni i ze chcialby potwierdzic transakcję z dnia xx na kwotę yy
    > - odpowiadasz tak lub nie i koniec rozmowy. zadnych danych nie
    > ujawniasz, chyba ze w innych bankch wygląda to inaczej.

    I to jest włąśnie niepoprawnie bo w ten sposób bank ujawnia fakt
    przeprowadzenia transakcji przypadkowej osobie znajdującej się w danej
    chwili w pokoju z telefonem. Dodatkowo takie potwierdzenie nie jest dla
    banku żadnym argumentem bo przecież bank nie ma żadnej pewności, że
    osoba potwierdzająca jest naprawdę właścicielem tego rachunku.

  • 16. Data: 2005-02-04 14:49:02
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Seba napisał(a):

    > to nie jest takie proste, bo ten numer jest używany w połączeniach
    > międzybankowych

    No i niech się będzie. W czym problem? Jeden numer tylko mogą mieć?

    > A zwykli klienci mają dedykowane numery pod którymi
    > mają załatwiac wszystkie problemy, a nie wydzwaniać po przypadkowych osobach
    > w banku które nie sa delegowane do obsługi klienta

    I dalej nie wiem w czym widzisz problem. Można tak skonfigurować system,
    że dzwoniąc do klienta będą wychodzili z numerem "ogólnoklienckim".

    W bankach nie korzysta się z telefonu BRATEK podpiętego do zwykłej
    jednej analogowej linii PSTN. Zwłaszcza w centralach i call-center
    (rozmowy wychodzące i przychodzące).

    Jak ktoś chce to do teściowej może dzwonić z CID "997", a do banku z CID
    "000". A tym bardziej, jeśli ktoś ma sprzęt do tego (a takowy banki i
    ichnie contact-center zdecydowanie posiadają).

  • 17. Data: 2005-02-04 14:49:47
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Seba napisał(a):

    > ale połączenia na ten numer (czyli do bankowej autoryzacji, która zajmuje się
    > potwierdzaniem transakcji) mają trafiac do działu autoryzacji,

    I niech trafiają.

    > tylko nie od
    > zwykłych klientów a od akłajerów i innych banków. Dlatego tutaj nic nie można
    > przekierowywać, tylko klienci tego numeru mają nie znac

    No i nikt im go nie musi podawać.

  • 18. Data: 2005-02-04 14:51:09
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Fri, 4 Feb 2005 14:39:30 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, Seba w
    wiadomości <news:cu01f2$5fi$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > zwykłych klientów a od akłajerów i innych banków. Dlatego tutaj nic nie można
    > przekierowywać, tylko klienci tego numeru mają nie znac

    Więc niech sie wyświetla numer choćby infolinii banku!
    Wszystko jest lepsze, niż CLIR.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 19. Data: 2005-02-04 14:51:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > banku żadnym argumentem bo przecież bank nie ma żadnej pewności, że
    > osoba potwierdzająca jest naprawdę właścicielem tego rachunku.

    Ja chyba wyprodukuję własną zdrapkę, wyślę do inteligo i jak będą znowu
    dzwonić to im powiem "najpierw w celu poprawnej weryfikacji poproszę o
    kod numer 12 z karty kodów, drugie imię matki, numer buta babci i
    nazwisko rodowe żony prezesa banku". :-))))

  • 20. Data: 2005-02-04 14:54:19
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Fri, 4 Feb 2005 14:36:04 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, Seba w
    wiadomości <news:cu018k$4gb$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > mają załatwiac wszystkie problemy, a nie wydzwaniać po przypadkowych osobach
    > w banku które nie sa delegowane do obsługi klienta

    Ale jest tak, jak napisał Ci Wojtek: wszystko można skonfigurować! Można
    ustawić, że będzie Ci się wyświetlał dowolny numer banku (a chyba nawet
    nie należący do banku - też ;) )

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj