  • 21. Data: 2005-02-04 14:58:30
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    > I to jest włąśnie niepoprawnie bo w ten sposób bank ujawnia fakt
    > przeprowadzenia transakcji przypadkowej osobie znajdującej się w danej
    > chwili w pokoju z telefonem. Dodatkowo takie potwierdzenie nie jest dla
    > banku żadnym argumentem bo przecież bank nie ma żadnej pewności, że
    > osoba potwierdzająca jest naprawdę właścicielem tego rachunku.

    nie do końca niepoprawne, bo dzwoni do klienta na numer telefonu który on sam
    podał do kontaktów ze sobą, poza tym najpierw jest pytanie czy rozmawia z
    właściwa osoba, i po trzecie rozmowa jest nagrywana

  • 22. Data: 2005-02-04 15:00:12
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    > Ja chyba wyprodukuję własną zdrapkę, wyślę do inteligo i jak będą znowu
    > dzwonić to im powiem "najpierw w celu poprawnej weryfikacji poproszę o
    > kod numer 12 z karty kodów, drugie imię matki, numer buta babci i
    > nazwisko rodowe żony prezesa banku". :-))))

    nie znajdzie się chętny żeby z Tobą cokolwiek potwierdzać :)

  • 23. Data: 2005-02-04 15:01:17
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Ale jest tak, jak napisał Ci Wojtek: wszystko można skonfigurować!
    > Można ustawić, że będzie Ci się wyświetlał dowolny numer banku (a
    > chyba nawet
    > nie należący do banku - też ;) )

    No właśnie. I pytanie pozostaje dlaczego nie jest wrzucany numer infolinii
    banku. Ja tez mam alergię na CLIR zwłaszcza, że facecik/panienka którzy
    dzwonią się nie przedstawiają tylko walą prosto z mostu: " czy to to pani
    xyz? " . A ja wtedy z wrodzoną złośliwością odpowiadam: "Miś Uszatek
    słucham" :-)))

    przyszłość/ Woody Allen

  • 24. Data: 2005-02-04 15:16:26
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

> [...]
    > dzwonią się nie przedstawiają tylko walą prosto z mostu: " czy to to pani
    > xyz? " . A ja wtedy z wrodzoną złośliwością odpowiadam: "Miś Uszatek

    moze skrobnie ktos maila do któregoś banku z prośbą o wytłumaczenie takiego
    stanu rzeczy i jak dostanie odpowiedź to ją tu podepnie ? W sumie
    przekonaliście mnie do wyświetlania ogólnego numeru infolinii, już nie będę
    ich więcej bronił ;)

  • 25. Data: 2005-02-04 15:20:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > takiego stanu rzeczy i jak dostanie odpowiedź to ją tu podepnie ? W
    > sumie przekonaliście mnie do wyświetlania ogólnego numeru infolinii,

    Ja rozumiem, że jeżeli ktos mnie chce skroić, to jest w stanie wyświetlic
    dowolny numer (także numer infolinii banku), ale z drugiej strony osoba w
    miarę kumata nie da się wypytac o hasła/loginy przez telefon (choćby
    wyświetlany numer sie zgadzał). Więc wrzucanie CLIRa tylko dodatkowo
    denerwuje klientów. Nic mnie tak nie wkurza jak telefon z CLIRa z pytaniem
    "czy Pani XYZ" ?. Dostaję wtedy małpiego rozumu i odpowiedź "Miś Uszatek
    słucham" :-) narzuca się sama ;-))))

    przyszłość/ Woody Allen

  • 26. Data: 2005-02-04 15:23:06
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

> [...]
    > dzwonią się nie przedstawiają tylko walą prosto z mostu: " czy to to pani
    > xyz? " . A ja wtedy z wrodzoną złośliwością odpowiadam: "Miś Uszatek

    Inteligo najpierw pyta czy rozmawia ze mną. Dopiero, jak potwierdzę -
    mówi skąd dzwoni. W sumie dobry patent - jak ktoś sie nie przyzna, że ja
    to ja, to sie nie dowie kto dzwonił nawet, tylko, że "instytucja
    finansowa", czy jakoś tak.

  • 27. Data: 2005-02-04 15:24:47
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > ja
    > to ja, to sie nie dowie kto dzwonił nawet, tylko, że "instytucja

    Jak zadzwonię do Ciebie z CLIRa i zapodam tekst : " Inteligo Financial
    Services Agnieszka K...., czy rozmawiam z panem Wojciechem N...." to mi
    potwierdzisz? Chętnie Cie przepytam ;-)))

    przyszłość/ Woody Allen

  • 28. Data: 2005-02-04 15:38:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Jak zadzwonię do Ciebie z CLIRa i zapodam tekst : " Inteligo Financial
    > Services Agnieszka K...., czy rozmawiam z panem Wojciechem N...." to mi
    > potwierdzisz? Chętnie Cie przepytam ;-)))

    W sumie to pytają o:
    - imię, drugie imię i nazwisko

    - PESEL
    lub
    - adres zamieszkania
    lub
    - adres korespondencyjny
    lub
    - nazwisko panieńskie matki

    W gruncie rzeczy żadne to tajemnice, ale faktem, że mogliby się jakoś
    weryfikować... tylko jak? mówiąc tekst ustalony przy zakładaniu konta z
    klientem? dośc specyficzne... inny sposób? jaki? bo ja nie mam pomysłu...

  • 29. Data: 2005-02-04 17:25:24
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:cu0029
    > Inteligo także oddzwania z zaCLIRowanego numeru, a rozmowę zaczyna od
    > odpytania klienta z danych osobowych... BARDZO specyficzne...

    kiedy mialem jeszcze konto u nich, 2 krotnie odmowilem podania swoich
    danych, za kazdym razem ządalem usilowania udowodnienia - ze osoba dzwoniaca
    faktycznie reprezentuje inteligo - niestety za kazdym razem nie potrafili
    tego udowodnic zaslaniajac sie tajemnica bankowa! , za nic majac dane -
    ktore chcieli uzyskac odemnie
    to nie jest specyficzne - ale normalnie beznadziejne, osoba dzwoniaca ma do
    przekazania byle gowniana informacje, a czyni cuda niewidy usilac
    przyzwyczaic ludzi, ze kazdy kto podnosi sluchawke powinien natychmiast
    podawac swoje tajne dane kazdemu kto tylko ma ochote je poznac telefonicznie

  • 30. Data: 2005-02-04 17:28:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Jak ktoś chce to do teściowej może dzwonić z CID "997", a do banku z
    > CID "000". A tym bardziej, jeśli ktoś ma sprzęt do tego (a takowy
    > banki i ichnie contact-center zdecydowanie posiadają).

    Skad wiesz jaki jest styk pomiedzy bankiem i operatorem t-k, i czy
    w ogole mozna na nim podac numer AbA inny niz z przyznanego zakresu???
    (Bo domyslam sie ze cos wiecej niz PSTN powinni istotnie miec).

    To oczywiscie nie powoduje komplikacji dla banku, ale dzwonienie
    "z 997" odpada.
    --
    Krzysztof Halasa