eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCentrum autoryzacji transakcji - jak to jest?Centrum autoryzacji transakcji - jak to jest?
  • Data: 2005-12-02 14:03:33
    Temat: Centrum autoryzacji transakcji - jak to jest?
    Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    Mam konto w Citibanku i zwykłą do niego kartę. Płaciłam dziś rano kartą w
    jednym miejscu i wybierałam pieniądze z "obcego" bankomatu.
    Problem w tym, że system zablokował mi obie transakcje dwukrotnie, a nie
    były one niewielkie.
    Na Citiphone dowiedziałam się, że:
    - to nie ich wina (w sensie banku) tylko centrum autoryzacji transakcji
    - "musiało" coś być na rzeczy, skoro system zablokował dwukrotnie - dobre
    sobie, pani przeciągała kartą jeden raz i mam na to kwitek i z bankomatu też
    wybierałam pieniądze raz - i też mam na to kwitek, w tym sensie, że sugerują
    mi, że się chyba czepiam bezpodstawnie
    - "istnieje szansa", ze zwrot pieniędzy za transakcję płaconą kartą dostanę
    jutro
    - również "istenieje szansa", że dubel bankomatowy zwrócony mi zostanie za
    tydzień
    - i że oni nic nie mogą zrobić, czyli: a) dowiedzieć się, co się stało, b)
    dowiedzieć się, czemu tak się stało c) przyspieszyć zwrot MOICH pieniędzy d)
    zabezpieczyć się (nie wiem jak, niech oni wiedzą jak, w końcu są bankowcami)
    przed takimi sytuacjami na przyszłość
    - nie należą mi się odsetki za ten okres, bo pieniądze nie zostały fizycznie
    ściągnięte z konta, tylko zablokowane (tzn. są na saldzie ogólnym, ale nie
    ma ich na dostępnym).
    - a w ogóle czas rozliczania transakcji to do 14 dni i w takim czasie
    najpóźniej zwrócą mi pieniądze

    Pomijając moje emocje mam kilka pytań:
    - czy rzeczywiście nie da się dowiedzieć, co się stało i dlaczego tak się
    stało - ja jestem PEWNA, że to nie z mojej winy
    - czy rzeczywiście nie da nic z tym zrobić (choć w to nie wierzę)
    - i ostatnie, najważniejsze: czy tak będzie w każdym banku? tzn. czy jeśli
    taka sytuacja się zdarzy w innym, to rzeczywiście, tak jak mówili, są to
    przepisy ogólnokrajowe (dotyczące rozliczania transakcji). Jest to dla mnie
    o tyle ważne, że na poważnie rozważam zmianę banku.



    --
    KingAM

    'just one year of love is better than a lifetime alone'
    [Freddie Mercury]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1