  • 1. Data: 2009-01-24 12:34:35
    Temat: Citi - karta nieaktywna - dziala?
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Pare miesiecy temu otrzymalem karte od Citi.

    Aktywowalem przez telefon, zaczalem uzywac.
    Platnosci w sklepach, przelewy.

    Po paru dniach przyszla druga (ten sam numer/data) ze zdjeciem, ale ja
    cisnalem w kat bo przywyklem do pierwszej, bez zdjecia i tej uzywalem.

    Ostatnio wczoraj placilem nia w Piotrze i Pawle, ~120pln.

    Dzisiaj zrobilem zakupn na allegro, platnosc przez platnosci allegro
    (payu), a tu polcard odrzucil dwie proby zawarcia transakcji.

    Dzwonie na infolinie Citi.

    Pani zapytala o date waznosci karty i stwierdzila ze jest nieaktywna.
    Ja na to, ze place nia od 3 miesiecy w roznych miejscach i dziala.
    Zaczela tlumaczyc, ze moze floor-limit i idzie bez autoryzacji...
    Koniec koncow "aktywowala" ja i faktycznie tym razem transakcja online
    poszla.

    WTF?

    Wie ktos, czy ta karta byla
    a) aktywna
    b) pol aktywna
    c) nieaktywna

    ?

    BTW: wazelina dla dezinfolinii Citka, krociutkie oczekiwanie, w miare
    kumata obsluga.

    pozdrawiam
    Wieslaw

  • 2. Data: 2009-01-24 13:38:58
    Temat: Re: Citi - karta nieaktywna - dziala?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 13:34:35 +0100, Wwieslaw napisał(a):

> [...]
    > tlumaczyc, ze moze floor-limit i idzie bez autoryzacji... Koniec koncow
    > "aktywowala" ja i faktycznie tym razem transakcja online poszla.

    Miałem kiedyś podobną sytuację, przy czym nie trwało to ileś tam
    miesięcy, lecz parę dni.
    Wygląda to tak, jakby Polcard miał informację, że klient ma 2 kartę i bez
    aktywacji tej drugiej (takiej samej jak pierwsza!) nie chciał jej
    przepuszczać w internecie.
    Poszło dopiero po ponownej aktywacji.

    Też pytałem na infolinii i też nie uzyskałem sensownej odpowiedzi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-01-24 13:52:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wwieslaw" <u...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > Zaczela tlumaczyc, ze moze floor-limit i idzie bez autoryzacji...
    > Koniec koncow "aktywowala" ja i faktycznie tym razem transakcja online

    Duplikat karty ma ten sam numer i date. Karty roznie sie CVC2/CVV2, ktorego
    uzywasz przy transakcjach IO. Przy transakcjach 'zwyklych' CVC2/CVV2 nie
    jest uzywany. Dlatego karta mogla dzialac w sklepach, a nie chciala dzialac
    w Internecie :).

    MK

  • 4. Data: 2009-01-24 16:36:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Duplikat karty ma ten sam numer i date. Karty roznie sie CVC2/CVV2,
    > ktorego uzywasz przy transakcjach IO.

    Jestes pewien (w tym konkretnym przypadku)?

    > Przy transakcjach 'zwyklych'
    > CVC2/CVV2 nie jest uzywany.

    Ale, o ile jest to transakcja z odczytem sciezki, sa uzywane CVC/CVV.
    Jesli karta ma inny CVC2 (CVV2), to dziwne byloby, gdyby tak samo nie
    bylo z danymi na sciezce magnetycznej.

    Ale kto ich tam wie.

    Normalnie, duplikat moze miec dokladnie te same dane na sciezce
    magnetycznej i dokladnie ten sam CVC2/CVV2 (aczkolwiek moze sie roznic
    np. zdjeciem).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2009-01-24 18:26:21
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Jestes pewien (w tym konkretnym przypadku)?

    W moim przypadku kod CVV2 jest identyczny, wiec karta to raczej klon ze
    zdjeciem, niz duplikat.

    Wieslaw

  • 6. Data: 2009-01-24 18:38:11
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Po paru dniach przyszla druga (ten sam numer/data) ze zdjeciem, ale ja
    > cisnalem w kat bo przywyklem do pierwszej, bez zdjecia i tej uzywalem.

    /.../

    Tylko pamiętaj, że przy karcie ze zdjęciem bank odpowiada za nieautoryzowane
    transakcje do 72 godzin przed zastrzeżeniem, a przy karcie bez zdjęcia - do
    48 godzin. Dlaczego tak jest, skoro sprzedawca i tak nie patrzy na zdjęcie -
    nie wiem.

    k.

  • 7. Data: 2009-01-24 18:53:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > W moim przypadku kod CVV2 jest identyczny, wiec karta to raczej klon ze
    > zdjeciem, niz duplikat.

    Hm, to nic innego mi nie przychodzi do glowy. Jesli obie karty maja
    dokladnie takie same informacje to sa nie do rozroznienia, a zwlaszcza przez
    WWW. Kiedys zamawialem duplikat i raczej CVV2 byl inny, ale nie jestem w
    stanie teraz tego sprawdzic, bo pozniej ja utracilem. W m*bankach
    "duplikaty" sa wydawane z inna data, wiec trudno je porownywac. W Citi data
    jest stala i dlatego mam np. karte ktorej waznosc wynosila 4 m-ce ;).

    MK

  • 8. Data: 2009-01-24 20:08:29
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    >Dlaczego tak jest, skoro sprzedawca i tak nie patrzy na zdjęcie - nie wiem.

    Czasami patrzy. Zdjecie zwieksza szanse na zakwestionowanie
    tozsamosci osoby poslugujacej sie karta i poproszenie
    o jakis inny dokument. Jezeli na zdjeciu jest 50latek
    a karte daje 20latek to moze to wzbudzic (i powinno)
    podejrzenie w kasjerze.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 9. Data: 2009-01-24 20:48:27
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 19:26:21 +0100, Wwieslaw napisał(a):

    > W moim przypadku kod CVV2 jest identyczny, wiec karta to raczej klon ze
    > zdjeciem, niz duplikat.

    Potwierdzam, znane mi duplikaty kart Citi były identyczne jeśli chodzi o
    wszystkie numerki.

  • 10. Data: 2009-01-24 21:16:08
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    kashmiri wrote:
> [...]
    > karcie bez zdjęcia - do 48 godzin. Dlaczego tak jest, skoro
    > sprzedawca i tak nie patrzy na zdjęcie - nie wiem.

    Tak, dzisiaj wzialem ta ze zdjeciem, zeby sprawdzic czy dziala tak samo
    jak ta bez. Zapomnialem jej podpisac. Podalem w kasie i Pani kasjerka
    czujnie: dlaczego niepodpisana, ma Pan dowod osobisty? Ja na to - a
    zdjecie na karcie nie wystarczy. Pani kasjerka obracajac karte: a ma Pan
    ze zdjeciem?

    ;)

    Zdjecia nie zauwazyla, ale i tak plus za wychwycenie niemania podpisu.
    (A co z wydrukowanym podpisem na awersie, nie powinien byc wystarczajacy?)

    Wieslaw