eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCiti - nowa (nie)funkcjonalność › Citi - nowa (nie)funkcjonalność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Citi - nowa (nie)funkcjonalność
    Date: Wed, 31 Aug 2011 19:24:00 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 50
    Message-ID: <j3lp1i$c2u$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: dorsay.interkom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1314809715 12382 194.8.46.11 (31 Aug 2011 16:55:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 31 Aug 2011 16:55:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:6.0) Gecko/20110812
    Thunderbird/6.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:557995
    [ ukryj nagłówki ]

    A właściwie dwie:

    1. Ponieważ onegdaj założyłem sobie drugą kartę kredytową w Citi
    (MC World z płatnością zbliżeniową - żeby mi takie g. nie
    przyczepiło się do głównej - czyli VISy), postanowiłem połączyć
    dostęp do stanu obu kart. (Jak wiadomo, Citi do każdej karty
    wymaga odrębnego loginu/hasła.)
    W tym celu założyłem rachunek w Citi (nie wymieniają go na
    stronach reklamowych, bo jest bezpłatny, ale w TOiP można go
    znaleźć). Wskutek tego dorobiłem się kolejnej karty - tym razem
    Karty Identyfikacyjnej, do której można uzyskać dostęp (i trzeba
    mieć kolejny pin, i mieć ją przy sobie, jak się coś załatwia w
    oddziale). Ma ona tę wadę, że osobnika w nią wyposażonego nie
    sprawdzają z DO (podobno można zastrzec w oddziale, aby to jednak
    robili - spróbuję...).
    Dzięki temu założyłem nową parę login/hasło, zaś ponieważ
    narzekałem, że wszystkie ładne loginy zużyłem wcześniej
    (zmieniałem kiedyś rodzaj karty), to mi Citiphonek skasował
    wszystkie wcześniejsze loginy.
    Podsumowując: Citi lubi, jak kto ma wiele ładnych loginów i dobrą
    pamięć do haseł :-) a przy okazji statystyki kont sobie poprawia...

    2. Z powyżej opisanego loginu do konta chciałem zrobić przelewy za
    rachunki. Nie natrafiłem jednak na opcję (dostępną wcześniej, np.
    miesiąc temu) zamówienia bezpłatnego potwierdzenia przelewu
    (przydatne w odniesieniu do "elektrowni") i lokalu użytkowego - do
    rozliczeń dla USkarbowego.

    Sądząc, że to specjalne "udogodnienie" dla posiadaczy Citi-konta,
    zapytałem Citiphonkę. I co się okazało: Opja znikła generalnie, bo
    była źle zrobiona i niektórzy dostawali owe potwierdzenia na
    niewłaściwy adres (zameldowania, zamiast korespondencyjny).
    Ten sam (podobno) efekt da się uzyskać przechodząc przez pięć
    (albo i więcej) stron i wybierając/wypełniając chyba 6 pól, w tym
    m.in. podając kwotę, datę (nawet jak dzisiejsza) i nazwę odbiorcy
    przelewu. Można też dopisać inne uwagi, coby można było
    zidentyfikować właściwy przelew.
    Prawidłowo wypełniona formatka generuje zlecenie, które zapewne
    jest przetwarzane przez automat białkowy. Citiphonka powiedziała,
    że jeśli w systemie dokument był bezpłatny to i tą drogą też
    będzie (zobaczymy...).
    Na pytanie, dlaczego - zamiast blokować prostą i posiadającą
    bezludną procedurę realizacji usługi dla wszystkich - nie można
    było zalecić korzystania z opisanego koszmarku tym, którzy nie
    byli zadowolenie ze starego, prostego i dobrze działającego
    mechanizmu, Citiphonka nie miała szans odpowiedzieć, bo ja - po
    odczekaniu pięciu sekund ciszy - postanowiłem nadać standardową
    audycję o wszystkich grzechach Citi :-)

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1