  • 1. Data: 2011-08-31 17:24:00
    Temat: Citi - nowa (nie)funkcjonalność
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    A właściwie dwie:

    1. Ponieważ onegdaj założyłem sobie drugą kartę kredytową w Citi
    (MC World z płatnością zbliżeniową - żeby mi takie g. nie
    przyczepiło się do głównej - czyli VISy), postanowiłem połączyć
    dostęp do stanu obu kart. (Jak wiadomo, Citi do każdej karty
    wymaga odrębnego loginu/hasła.)
    W tym celu założyłem rachunek w Citi (nie wymieniają go na
    stronach reklamowych, bo jest bezpłatny, ale w TOiP można go
    znaleźć). Wskutek tego dorobiłem się kolejnej karty - tym razem
    Karty Identyfikacyjnej, do której można uzyskać dostęp (i trzeba
    mieć kolejny pin, i mieć ją przy sobie, jak się coś załatwia w
    oddziale). Ma ona tę wadę, że osobnika w nią wyposażonego nie
    sprawdzają z DO (podobno można zastrzec w oddziale, aby to jednak
    robili - spróbuję...).
    Dzięki temu założyłem nową parę login/hasło, zaś ponieważ
    narzekałem, że wszystkie ładne loginy zużyłem wcześniej
    (zmieniałem kiedyś rodzaj karty), to mi Citiphonek skasował
    wszystkie wcześniejsze loginy.
    Podsumowując: Citi lubi, jak kto ma wiele ładnych loginów i dobrą
    pamięć do haseł :-) a przy okazji statystyki kont sobie poprawia...

    2. Z powyżej opisanego loginu do konta chciałem zrobić przelewy za
    rachunki. Nie natrafiłem jednak na opcję (dostępną wcześniej, np.
    miesiąc temu) zamówienia bezpłatnego potwierdzenia przelewu
    (przydatne w odniesieniu do "elektrowni") i lokalu użytkowego - do
    rozliczeń dla USkarbowego.

    Sądząc, że to specjalne "udogodnienie" dla posiadaczy Citi-konta,
    zapytałem Citiphonkę. I co się okazało: Opja znikła generalnie, bo
    była źle zrobiona i niektórzy dostawali owe potwierdzenia na
    niewłaściwy adres (zameldowania, zamiast korespondencyjny).
    Ten sam (podobno) efekt da się uzyskać przechodząc przez pięć
    (albo i więcej) stron i wybierając/wypełniając chyba 6 pól, w tym
    m.in. podając kwotę, datę (nawet jak dzisiejsza) i nazwę odbiorcy
    przelewu. Można też dopisać inne uwagi, coby można było
    zidentyfikować właściwy przelew.
    Prawidłowo wypełniona formatka generuje zlecenie, które zapewne
    jest przetwarzane przez automat białkowy. Citiphonka powiedziała,
    że jeśli w systemie dokument był bezpłatny to i tą drogą też
    będzie (zobaczymy...).
    Na pytanie, dlaczego - zamiast blokować prostą i posiadającą
    bezludną procedurę realizacji usługi dla wszystkich - nie można
    było zalecić korzystania z opisanego koszmarku tym, którzy nie
    byli zadowolenie ze starego, prostego i dobrze działającego
    mechanizmu, Citiphonka nie miała szans odpowiedzieć, bo ja - po
    odczekaniu pięciu sekund ciszy - postanowiłem nadać standardową
    audycję o wszystkich grzechach Citi :-)

    witrak()

  • 2. Data: 2011-08-31 19:12:25
    Temat: Re: Citi - nowa (nie)funkcjonalność
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > miesiąc temu) zamówienia bezpłatnego potwierdzenia przelewu
    > (przydatne w odniesieniu do "elektrowni") i lokalu użytkowego - do

    też nie mogę znaleźć bezpłatnego potwierdzenie przelewu z kk, podpowiesz
    mi jak się je robi? wcześniej było to proste, a teraz nie wiem gdzie
    tego szukać...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-08-31 20:49:19
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2011-08-31 19:24, witrak() wrote:

> [...]
    > była źle zrobiona i niektórzy dostawali owe potwierdzenia na
    > niewłaściwy adres (zameldowania, zamiast korespondencyjny).

    Powiem ci tak, bylem jedna z osob ktora zglosila wlasnie reklamacje na
    zle dzialanie tej funkcji - otrzymywalem potwierdzenia na nieprawidlowy
    adres. Ale w najczarniejszych snach nie przypuszczalem ze zamiast
    poprawic to... usuna to :)

    Co ciekawe zgloszenie reklamacji na to wymagalo wykonania przeze mnie
    min 6 telefonow, bo konsultanci nie wierzyli ze to zle dziala :)
    Poza tym odsylali mnie do wlasciciela karty glownej, jako by to na jego
    adres trafialy potwierdzenia przelewow (co bylo nieprawda). Dopiero po
    wspolnej reklamacji mojej jak i wlasciciela karty glownej, ktos uwierzyl
    i przyznali ze maja blad.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2011-09-01 05:07:00
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    > też nie mogę znaleźć bezpłatnego potwierdzenie przelewu z kk, podpowiesz
    > mi jak się je robi? wcześniej było to proste, a teraz nie wiem gdzie tego
    > szukać...

    Są dwie możliwości:

    1. w treści przelewu wpisz niedozwolony znak (np. ?) wyświetli się błąd i
    komunikat o niedozwolonym znaku ale uaktywni się pole odnośnie potwierdzenia
    przelewu. Ale prawdopodobnie działa tylko jeżeli masz ten sam adres
    zameldowania i korespondencyjny. Ja mam inny więc do mnie tym sposobem
    potwierdzenie nie doszło.

    2. u góry masz pasek gidze jest mój bank, przelewy,..... i na końcu jest
    taka zakładka jak "kontakt z bankiem" lub "dokumenty bankowe (piszę z
    pamięci bo nie mogę wejść do neta) i po kliknięciu otworzy się okno z
    nakładkami i tam będzie cos w stylu "potwierdzenia przelewów". Wypełniasz, i
    wysyłasz

  • 5. Data: 2011-09-01 07:14:26
    Od: luc <b...@g...net>

    wiadomościnews:j3m12s$32l$1@news.icpnet.pl...

> [...]
    > przelewu. Ale prawdopodobnie działa tylko jeżeli masz ten sam adres
    > zameldowania i korespondencyjny. Ja mam inny więc do mnie tym sposobem

    Można też wrzucić za dużo znaków do opisu i też spowoduje to
    wyświetlenie pola o potwierdzeniu przelewu. Mam różne adresy i
    potwierdzenia... dochodzą.

    pzdrwm
    luc

    http://?.tk - co mi w uchu siedzi...

  • 6. Data: 2011-09-01 08:45:51
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Włodziu" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    <CIACH!>
    > (piszę z pamięci bo nie mogę wejść do neta) i po kliknięciu otworzy się
    > okno z nakładkami i tam będzie cos w stylu "potwierdzenia przelewów".

    tak z czystej ciekawości ;-) jak wysłałeś tego posta skoro nie możesz wejść
    do neta ;-)

    yossarian

  • 7. Data: 2011-09-05 09:18:27
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "yoss" <y...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    > tak z czystej ciekawości ;-) jak wysłałeś tego posta skoro nie możesz
    > wejść do neta ;-)

    Widzisz są rzeczy które się fizjologom nie śniły ;)