  • 11. Data: 2009-09-17 11:02:37
    Temat: Re: Citibank - TOTALNA porażka PINowa
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 03:40:51 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):
    > No jakby ukradli kartę i PIN to faktycznie byłoby ciężko reklamować
    > - "to nie moja wina, że ukradli mi portfel z karteczką na której był
    > PIN";)

    "Ukradli PIN" == uzyskali PIN podglądając go w sklepie albo podstawiając
    "lewy" terminal.

    > Na razie mimo kilku wątków ciągle czekamy o opis przypadku gdy
    > skradziono komuś kartę z mikroprocesorem (bez zapisanego PINu) i miał
    > fraud a bank nie uznał reklamacji.

    Jak na razie to mamy tylko w różnych regulaminach bankowych zapisy typu
    "transakcje dokonane z użyciem kodu PIN są uznawane za dokonane przez
    właściciela karty", co sugeruje bardzo niemiłe zachowanie banków jeśli
    dojdzie do fraudu.

    > W końcu jeśli to niebezpieczne takie to już powinny być takie
    > przypadki, dlaczego tutaj nic o tym nie było?

    Od kiedy czytam tę grupę, to użytkownicy opisali tu jeden/dwa przypadki
    skimmingu i użycia kopii karty w bankomacie i niewiele więcej przypadków
    fraudu gdzie ktoś ukradł kartę lub użył jej danych... Biorąc pod uwagę że
    karty z mikroprocesorami są od niedawna, to pewnie przyjdzie nam trochę
    poczekać na opis takich przypadków.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 12. Data: 2009-09-17 11:19:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > A ukradli Ci kartę i PIN, próbowałeś reklamować? Podejrzewam że nie...
    > Tymczasem właśnie ten przypadek jest główną przyczyną dla której wszyscy
    > świadomi użytkownicy kart unikają chipów jak ognia...

    Wiesz, swiadomosc to pojecie wzgledne.

    Z tym ze karty hybrydowe powinny nie wymagac PINu przy transakcji
    z uzyciem paska, albo (w najgorszym przypadku) powinna byc mozliwosc
    zdefiniowana roznych PINow. W przeciwnym razie w razie jakiegos problemu
    tego typu dowodzilbym np. w sądzie, ze to bank celowo zastosowal taki
    podstepny i nielogiczny mechanizm, by wyludzic od klienta pieniadze.

    > Czyli żadnych zysków, a jedynie pogorszenie bezpieczeństwa: zero możliwości
    > reklamacji transakcji

    To to chyba drobna przesada.
    No i jest tez liability shift. Ci z Citi podobno znaja swoje (banku)
    prawa(?).

    Tak czy owak chipy beda wszedzie, zapomnij o kartach bez chipow. Kwestia
    PINu przy transakcji "z paska", liability shift, i roznych PINow (a
    takze np. roznych CVV/CVC).

    PINy chipowe powinno dac sie po prostu zmieniac bez udzialu banku, samym
    (jakims) terminalem (np. bankomatem).

    A jak ukradna karte i podejrza PIN przy transakcji z chipem, i zdaza
    przed zastrzezeniem - no coz, na to nie ma metody (pomijajac rozwiazania
    zbyt skomplikowane by byly "zjadliwe" dla przecietnego klienta). Chyba
    zeby moze para PINow, ktore trzeba wpisywac przemiennie, ale nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2009-09-17 11:24:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > "Ukradli PIN" == uzyskali PIN podglądając go w sklepie albo podstawiając
    > "lewy" terminal.

    Pierwsze tak, ale lewy terminal jest malo praktyczny, latwy do
    namierzenia obecnymi metodami. To nie jest "bezwysilkowy" skimming
    w supermarkecie, gdzie trudno znalezc jakas korelacje, kradziez karty to
    inna bajka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2009-09-17 11:25:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 11:02:37 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > "transakcje dokonane z użyciem kodu PIN są uznawane za dokonane przez
    > właściciela karty", co sugeruje bardzo niemiłe zachowanie banków jeśli

    Troszkę upraszczając ;-)
    Do tego jest jeszcze te magiczne 150 euro dla transakcji wykonanych przy
    pomocy utraconej karty. Na co dzień to może nie tak mało, ale nie oznacza
    to, że poniżej tej kwoty posiadacz bezwarunkowo odpowiedzialność ponosi.
    (Czytaj zdanie "Posiadacza nie obciążają operacje dokonane z użyciem
    utraconej karty płatniczej, jeżeli ich dokonanie nastąpiło wskutek
    nienależytego wykonania zobowiązania przez wydawcę lub akceptanta." w
    art. 28 ust. 2 ustawy o EIT. "Piny podejrzane w CCTV" też się łapią).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 15. Data: 2009-09-17 11:25:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

> [...]
    > fraudu gdzie ktoś ukradł kartę lub użył jej danych... Biorąc pod uwagę że
    > karty z mikroprocesorami są od niedawna, to pewnie przyjdzie nam trochę

    Przede wszystkim - dopoki karta jest chip+pasek i pin do chipa jest
    ten sam co do paska, to chip nie zabezpiecza dokladnie przed niczym, a
    za to zwieksza szanse na podpatrzenie pinu przez zlodzieja.

    A co do czytania grupy - przypomne, ze byla tez opisana historia
    odrzucenia reklamacji IO, wraz z opinia arbitra, ze bank ma racje.(*)
    Jakos nikt nie rzucil sie likwidowac wszystkie karty.

    MJ
    (*) Inna rzecz, ze tamta sprawa chyba musiala miec jakies drugie
    dno...

  • 16. Data: 2009-09-17 11:38:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 13:25:36 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Przede wszystkim - dopoki karta jest chip+pasek i pin do chipa jest ten
    > sam co do paska, to chip nie zabezpiecza dokladnie przed niczym, a za to
    > zwieksza szanse na podpatrzenie pinu przez zlodzieja.

    W tym temacie coś się chyba zmienia, albo tylko mi się wydaje. Właśnie
    tak sobie przypomniałem i z moich obserwacji kk MC z Aliora już kilka
    razy była przeciągana paskiem np dzisiaj w empiku i nic, tak jakby nie
    działa i ląduje w terminalu chipem do przodu. Raz co mnie oczywiście
    zdziwiło, chyba w jakimś hipermarkjecie, po użyciu paska Pani podała mi
    slip do podpisania, co mnie zaskoczyło.

    Xenocide

  • 17. Data: 2009-09-17 11:46:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 11:38:43 +0000, xbartx napisał(a):

> [...]
    > razy była przeciągana paskiem np dzisiaj w empiku i nic, tak jakby nie
    > działa i ląduje w terminalu chipem do przodu.

    W Empiku karta Aliorowa na pasek? Tak u Ciebie próbują?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 18. Data: 2009-09-17 12:01:12
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 11:46:05 +0000, Olgierd napisał(a):

    > W Empiku karta Aliorowa na pasek? Tak u Ciebie próbują?

    No tak Pani dzisiaj zaatakowała jak kupowałem przekrój. Przeciągnęła
    paskeim i potem powędrowała od razu do terminala z mojej strony. Po
    przeciągnięciu, jakby w ogóle nie było ze strony terminala reakcji, albo
    pokazało się na ekranie jakieś ostrzeżenie/uwaga np kultowe już
    powiedzenie kapitana Bomby "tępy ch.j" ;)

    Xenocide

  • 19. Data: 2009-09-17 12:33:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A ukradli Ci kartę i PIN, próbowałeś reklamować? Podejrzewam że nie...
    > Tymczasem właśnie ten przypadek jest główną przyczyną dla której wszyscy
    > świadomi użytkownicy kart unikają chipów jak ognia...

    A wiesz o tym, ze karty Maestro (nawet te bez chipa) wymagaja weryfikacji
    PINem od mniej wiecej 5 lat? Jakos nie ma masowych skarg...

    > Czyli żadnych zysków, a jedynie pogorszenie bezpieczeństwa: zero
    > możliwości
    > reklamacji transakcji i możliwość narobienia długów przez złodzieja za
    > pomocą bankomatu.

    Jak to zero mozliwosci reklamacji? Zawsze jest mozliwosc...

    MK

  • 20. Data: 2009-09-17 13:02:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 12:01:12 +0000, xbartx napisał(a):

    > No tak Pani dzisiaj zaatakowała jak kupowałem przekrój. Przeciągnęła
    > paskeim i potem powędrowała od razu do terminala z mojej strony.

    Niedokształcona ;-)
    Ale fakt, że w Przekroju dziś fajny film. Mi poszło offline (w Empiku) ;)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd