  • 51. Data: 2009-03-01 15:16:53
    Temat: Re: Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > gdybysmy byli w strefie euro to:
    >
    > - problem opcji by nie istnial
    > - problem rosnacych rat w CHF by nie istnial
    > - mielibysmy tansza benzyne

    Mocne postanowienia

    "[...] Agata Nowakowska, Piotr Stasiński i Dominika Wielowieyska w rozmowie
    z prezydentem Kaczyńskim powiedzieli m.in., że "gdybyśmy mieli euro, nie
    byłoby wahań kursu złotego, problemu opcji walutowych". Ciekawe, że taką
    samą, a może nawet jeszcze większą ulgę poczulibyśmy, gdybyśmy się pozbyli
    własnego państwa. Czy, dajmy na to, podczas rozbiorów musieliśmy martwić się
    o kurs walutowy? O takie sprawy martwiono się w Berlinie, Petersburgu i
    Wiedniu, podczas gdy w Warszawie nikt nie musiał takimi głupstwami zaprzątać
    sobie głowy. [...]".

    Endriu

  • 52. Data: 2009-03-01 15:39:29
    Temat: EU marnotrastwo v. RP marnotrastwo [Was: Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Anatol" <c...@u...pl> pisze:

    > Użytkownik "Jerzy Olszewski" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > Podane saldo rozliczeń uwględnia również te wpłaty.

    > No i widać to było w latach przed 2004.

    > Ta "autopromocja" to np. remonty tysięcy kilometrów dróg krajowych
    > zgodne z normamu UE, budowa autostrad i dróg ekspresowych na które
    > przed 2004 nie było kasy.
    > [...]

    Czy jesteś aż takim idiotą który nie potrafi zrozumieć albo takim
    fanatykiem który nie chce zrozumieć że twojemu przedpiścy chodzi o to
    że "urzędasy z Brukseli" przesyłają forsę *nie TYLKO na* "drogi"?

    Kwestią do dyskusji jest tylko czy "gnioty" zabierają parę procent
    funduszy (prawie norma dla normalnej a nie idealnej biurokracji)
    czy parędziesiąt procent godne "biurokracji do *wielkiej* dupy".

    Ja dotąd pamiętam z GW artykuły (dla mnie) "czystej Europropagandy"
    opisujące w ramach jakie (dla mnie) *potworne* "rzeczy nie warte
    publicznego wsparcia" potrafiła "dotować" UE. To były takie sprawy
    których dotowanie *z budżetu RP* pewnie by wywołało krzyki pod niebiosa
    o koszmarnym marnowaniu pieniędzy ("krwawicy") Polskich podatników.
    Różnica z forsą z UE to jeszcze szeroko rozpowszechnione podejście że
    "UE trzeba 'wyrwać' forsy ile się tylko da bo przepadnie, stracimy i
    będziemy dopłacać do tego UE" (w skrócie: "Nie dajmy się wycyckać UE").

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Bóg nigdy nie odmawia łaski wielkim ideom.

  • 53. Data: 2009-03-01 16:01:52
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > że "urzędasy z Brukseli" przesyłają forsę *nie TYLKO na* "drogi"?

    No są jeszcze mosty, budynki, chodniki, ścieżki rowerowe, inwestycje
    związane z ekologią, ochroną granic, dofinansowanie rolnictwa czy inwestycji
    w firmach.

    > Kwestią do dyskusji jest tylko czy "gnioty" zabierają parę procent
    > funduszy (prawie norma dla normalnej a nie idealnej biurokracji)
    > czy parędziesiąt procent godne "biurokracji do *wielkiej* dupy".

    Skoro po odjęciu tych kilkudziesięciu % na biurokrację unijną zostało
    jeszcze tyle kasy na inwestycje na które kiedyś nie było ani złotówki to jak
    ogromne musiało być wówczas marnostrawstwo środków budżetowych wydawanych
    bez nadzoru Brukseli ?

    Anatol

  • 54. Data: 2009-03-01 16:28:14
    Od: fatso <f...@n...com>

    sorden wrote:

    > Tu nie ma co myslec. Zdazyc sie moze jeszcze wiele. Waluta slabnie nie tylko
    > w wyniku atakow. Euro ma szanse zaliczyc w najblizszym czasie niezla glebe.

    > http://www.e-petrol.pl/index.php/uslugi/notowania/ce
    nyEuropa.html

    > od dobrych 6 miesiecy mamy praktycznei najtansze paliwo w Europie.

    Wczoraj wieczorem tankowalem w Londynie po 98p/litre= cos okolo 5 zl

  • 55. Data: 2009-03-01 16:29:03
    Od: sorden <s...@w...pl>

    fatso wrote:

    > Wczoraj wieczorem tankowalem w Londynie po 98p/litre=  cos okolo 5 zl

    Ja w Trojmiescie dzis po 3.70 PLN ;)

    --
    in

  • 56. Data: 2009-03-01 16:39:01
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    fatso <f...@n...com> pisze:

    nyEuropa.html

    > Wczoraj wieczorem tankowalem w Londynie po 98p/litre= cos okolo 5 zl

    0.98 GBP * 5.2447 PLN/GBP = 5.14 PLN
    [ kurs zamknięcia z piątku za yahoo ]

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    W ceremoniach tonie gościnność.

  • 57. Data: 2009-03-01 18:26:47
    Temat: RURRERe: Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
    Od: "ST- LM" <s...@k...ltm.pl>

    > gdybysmy byli w strefie euro to:
    >
    > - problem opcji by nie istnial
    > - problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

    Wahania kursu CHF w stosunku do Euro i innych walut to
    normalna rzecz i nie jest prawdą, że kurs ten byłby stały skoro
    dane historyczne temu przeczą...
    nie jest wykluczone, że Ktoś ubezpieczałby się od zmiany
    kursu EURO/USD. Podobno w EU zakazane są opcje
    teoretycznie w Polsce też tak powinno być, ale Ktoś zawetował
    tą ustawę.

    > - mielibysmy tansza benzyne

    cena benzyny byłaby w EURO, a Ty otrzymywałbyś
    benzynę nie za PLN, ale EURO... w prosty sposób gdy 1EURO = 4,00PL
    Twoje dochody przeliczonoby w sposób, że na każde 1000PLN
    otrzymałbyś 250 EURO. Biały niby wolny Niewolnik Europy...
    Kurs EURO/USD też ulega zmianie w zależności od
    przepływu towarów... zatem wszystko zależy w jakie walucie
    i za ile kupowanoby ropę-zwyczajowo są to dolary a nie EURO

    > i jeszcze pare innych, ktore teraz mi nie przychodza do glowy...
    >
    > pozdrawiam
    > SlawcioD
    >
    > ps. obecnie wchodzenie do ERM2 to nie najlepszy pomysl... dobrym moment
    > mieli na wprowwadzenie euro kartofle... a teraz to se troche poczekamy
    > na nastepny dobry moment...

    Pewnie niedługo to nastąpi, ale gorzej z ponownym wzrostem kursu EURO
    Myśl dalej!!!
    ST

  • 58. Data: 2009-03-01 21:23:01
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Ja mam inne pytanie. Dlaczego Rudemu i jego bandzie wydaje sie, ze
    > wprowadzenie Euro w Polsce spowoduje ogolny dobrobyt i rozwiazanie
    > wszystkich naszych problemow?

    Chyba tego akurat dokładnie nie mówią i nie o to chodzi
    Poza tym karłowi z jego bandą tez sie wydaje to samo, mam wrażenie; juz
    odpuszczaja referendum.

  • 59. Data: 2009-03-01 21:26:25
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > gdybysmy byli w strefie euro to:
    >
    > - problem opcji by nie istnial

    Osmielam sie nie zgodzić.
    Poniewaz od 2006 czy tam 5 w bankach zaczeły rządzić działy sprzedazy i
    marketingu, a nie ludzie myslacy racjonalnie, to wcisneliby tym wszystkim
    misiakom opcje na co innego, niz ojro.
    Ten argument do kosza.

  • 60. Data: 2009-03-01 22:20:00
    Temat: Re: RURRERe: Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    ST- LM pisze:

> [...]
    > kursu EURO/USD. Podobno w EU zakazane są opcje
    > teoretycznie w Polsce też tak powinno być, ale Ktoś zawetował

    pewni ze nie jest staly, ale jest stabilny.

> [...]
    > przepływu towarów... zatem wszystko zależy w jakie walucie
    > i za ile kupowanoby ropę-zwyczajowo są to dolary a nie EURO

    poruszyles wazna sprawe. a mianowicie stosunek placa/cena paliwa.
    a ja sie zle wyrazilem, bardziej chodzilo mi o stabilnosc ceny paliwa
    (spadek wartosci zlotego podwyzsza nam cene paliwa)...

    > Pewnie niedługo to nastąpi, ale gorzej z ponownym wzrostem kursu EURO
    > Myśl dalej!!!
    > ST

    nie chece mi sie (myslec);)

    pozdrawiam