  • 51. Data: 2011-05-08 16:57:09
    Temat: Re: Cormay wyjal asa, ale...
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 08 May 2011 18:33:15 +0200, totus napisał(a):

    > Co to znaczy rzeczywisty? To zanczy, ze dług z obligacji trzeba spłacić, a
    > zapis z ZUS nie trzeba? Tak myślisz?
    Tak sądze. Nawet jesli długu z obligacji nikt nie spłaci to POWINIEN
    spłacić. Dlugu w ZUS niek nie spłaci ani nawet nie będzie musiał spłacać.
    Różnica jest taka jakgdybym pożyczył od Ciebie 100zł na gębę i na weksel.

    > Tak myslisz. Dług z obligacji trzeba spłacić, a dług z ZUS mozna anulować.
    > Na jakiej podstawie tak myslisz? To ciekawe?

    Na podstawie tego co niedawno zrobiono z OFE. Ustawa ma mniejszą moc niż
    obligacja. Ustawę można zmienić a obligacji co najwyżej - nie spłacić.

> [...]
    > Ty i ja. Przyszedł ten dzień, że nie ma pieniędzy na to by płacić obligacje
    > i jednoczesnie płacić zapisy z ZUS. Mamy zmienic prawo i zdecydować czy
    > płacić obligacje i zatrzymac wypąlty z ZUS czy odwrotnie. Jak głosujesz? Ja
    > głosuję by wstrzymac obsługe obligacji bo wiem, ze moi rodzice i dziadowie
    > mają 100% ZUS. Masja też obligacje, ale nikła część. Ciekawe jak Ty
    > głosujesz, no a najciekawsze jak głosuje wtedy większość. czy wiekszości
    > zależy na emeryturach rodziców i dziadków czy na włascicielach obligacji.

    Jeśli masz interes w tym żeby ocalić ZUS będziesz głosował tak jak
    napisałeś. Jeśli masz tonę obligacji będziesz głosował przeciw. Nic w tym
    dziwnego. Demokrację mamy ;) Czy to dowodzi że ZUS jest "lepszy"?

    > Co pokazał Rostowski i Tusk? Zmienili wysokość emerytur? Kiedy?

    Dokładnie tak. Zmienili. Z OFE byłyby inne. Teraz będą inne. Nie wiem czy
    większe czy mniejsze ale inne.
    Przepisy o
    > waloryzacjach obowiązują jak obowiązywały. O czym mówisz? Aha, nie teraz.
    > Jasne. To co zrobił Rostowski to obniża przyszłe emerytuty. Tak myslisz?
    > Wytłumacz jak? Zrób założenie, że średnioroczna waloryzacja emerytury z ZUS
    > jest o 50% wyższa niż oprocentowanie obligacji. A dlaczego nie? Dlaczego
    > Twoje założenia co bedzie za 40 lat są lepsze od moich? A jak było od 1989?
    > Kto lepiej wyszedł? Ten co byłby w ZUS czy ten co siedziałby na obligacjach?
    > Jasne teraz będzie inaczej.

    Nie zrobię założenia, bo założenie że OFE wypracowywały jakiekolwiek zyski
    (nawet te 8% w skali roku) z obligacji jest złudzeniem. Te 8% wypracowywały
    głównie z akcji mimo zaliczenia najgłebszej korekty z jaką mieliśmy do tej
    pory do czynienia.

    > Podaj przykłąd z przesłosci kiedy państwo płaciło obligacje lub inne kredyty
    > państwowe kosztem wypłat z ZUS. Odwrotne przykłady znam. Były przypadki gdy
    > państwo przestało obsługiwać swoje długi, a zobowiązania ZUS były wypłacane.
    > Juz o tym mówilismy tutaj. Cała ta rozmowa sie powtarza

    Nie znam takiego przykładu ani takiego jak Twój. Nie znam przykładu państwa
    które zbankrutowało za mojego życia. Może jakieś były ale ich nie
    zauważyłem.

    > Teraz znów
    > prowadzisz rozmowę jakbys nie zauważał, że za ZUS i obligacje płaci ta sama
    > osoba.

    Powtarzam: pożycz mi 100zł na weksel i na gębę - widzisz różnicę?

    > Stawiasz na to, że jak temu co ma płacic ZUS i obligacje zabraknie
    > pieniędzy to zapłaci obligacje, a nie ZUS. Ty zapewne byś tak nie zrobił.
    > Tak przypuszczam. Ja na pewno bym tak nie zrobił. Gdybym miał takie kłopoty
    > finansowe, że bym musiał wybierać to najpierw zaspokoł bym swoich obywateli,
    > a potem całą resztę. Oczywiście możesz wierzyc w co chcesz.

    W zasadzie czemu miałoby zabraknąć?
    Z powodów o których piszesz nie powinno być ZUSu a tylko obligacje. Nie
    byłoby problemu wyboru co płacić w pierwszej kolejności. Różnica jest taka
    jak między zasiłkiem a pensją. Zasiłek dostaniesz zawsze - jedyny parametr,
    którego nie znasz to jego wysokość, choć będzie ona z pewnością niska.
    Pensję dostaniesz wtedy, gdy na nią zapracujesz a firma nie splajtuje -
    więc nie zawsze. Wolisz zasiłek - Twój wybór. Ja zaryzykuję i wybiorę
    konkretną pensję za konkretną pracę. Nie jakieś gruszki na wierzbie zależne
    od pierdnięcia kolejnego min. finansów.
    Zrozum ja chcę dziś i teraz WIEDZIEĆ jaka będzie moja emerytura co do
    złotóki, od czego to zależy i co mogę zrobić, żeby była wyższa. Proste i
    NIEZMIENNE zasady: Tyle daję tyle dostaję.To naprawdę takie trudne do
    zrozumienia?

  • 52. Data: 2011-05-08 16:58:58
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > ...Z OFE byłyby inne...

    jakie były?????
    i skąd to wiesz????

  • 53. Data: 2011-05-08 17:04:57
    Od: root <r...@v...pl>

    Ja skippy lubię prostotę i jasne zasady. Emerytura zależna od widzimisie
    min. finansów mnie nie bawi. Chcę wiedzieć na czym stoję i od czego to
    zależy. Może macie rację. Może dostaniemy 10k emerytury na twarz.
    Cieszyłbym się. Dziś niestety nawet nie wiem jakie są zasady, a liścik z
    ZUSu opiewa na 760zł. Co już powtarzam setny raz.
    Naprawdę mam w dupie te 760zł po 30 latach opłacania skłądek. Ok 500zł
    dostałby na dziś z OFE po 10 latach opłacania składek. To jest dla mnie
    fakt na papierze a nie jakieś tam pierdolenie ministrów o wyższości takiego
    a nie innego systemu emerytalnego. Kapujesz mnie w końcu?!

  • 54. Data: 2011-05-08 17:16:40
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > takiego
    > a nie innego systemu emerytalnego. Kapujesz mnie w końcu?!

    Kapuje co piszesz.

    Zakapuj więc co ja piszę uparcie:

    państwo w jakiejś formie bedzie istnieć zawsze.
    ZUS to nie jest mityczne ch wie co, tylko agenda państwa.
    ZUS to po prostu kawałek układu zwanego "państwem", kawałek socjalu tego
    państwa

    Państwo, każde, wcześniej da byle jaka miskę ludziom którzy mogą je
    rozpieprzyć, niż spłaci papiery dłużne.

    Ty myslisz odwrotnie, to dla mnie niepojęte, i juz jest jasne ż Ciebie nie
    przekonam.
    Ty mnie też nie masz szans.

  • 55. Data: 2011-05-08 17:18:36
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 8 May 2011 18:58:58 +0200, skippy napisał(a):

    > jakie były?????
    > i skąd to wiesz????

    Po 10 latach opłacania składek do OFE, które były tylko 1/3 wszystkich
    składek uzbierałem ponad 50k. Wynika stąd, że gdybym podzielił po chamsku
    tę liczbę przez 120 miesięcy (10 lat mojego życia na emryturze) otrzymałbym
    mnie wiecej 500zł miesięcznie.

    Po 30 latach (na razie jeszcze muszę trochę poczekać;) eopłacania skłądek w
    ZUS w wysokości 2/3 wszystkich składek otrzymam zgodnie z liścikiem z ZUS
    760zł.

    To są fakty.
    ZUS daje mniej wiecej 6 razy mniej niż OFE (to tylko oszacowanie, bo jaby
    wziąć kapitalizację byłoby jeszcze gorzej).
    10 lat 1/3 składki = 500zł
    30 lat 2/3 składki =760zł.

  • 56. Data: 2011-05-08 17:26:02
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > ZUS daje mniej wiecej 6 razy mniej niż OFE (to tylko oszacowanie, bo jaby
    > wziąć kapitalizację byłoby jeszcze gorzej).

    ta wracamy do źródeł czyli wyliczeń
    zapomnielismy o nich, chociaż z nich wynikało że stopa zwrotu ofe zus i
    parszywa lokata to podobne kwestie

    na szybko teraz pokazałeś że fundy wymiatają kilkaset procent więcej

    no cóż, kto nie czytał to jak znam życie nie bedzie rozgrzebywał arch i
    uwierzy

    root, nie trac czasu na traderke tylko wpłacaj fundom wszystko co masz
    zarobisz kokosy, bo tak wynika z tych ww wyliczeń

  • 57. Data: 2011-05-08 17:27:18
    Od: root <r...@v...pl>

> [...]
    > rozpieprzyć, niż spłaci papiery dłużne.
    >
    > Ty myslisz odwrotnie, to dla mnie niepojęte, i juz jest jasne ż Ciebie nie

    Wcale nie myślę odwrotnie. Wiem że każde nowoczesne państwo musi
    zbankrutować. Dlatego właśnie chcę inwestować głównie w akcje. To ty i
    totus przyczepiliście się do tych obligacji. Jeśli o mnie chodzi mogłoby
    ich wcale nie być w portfelu OFE. Wiem ryzyko duże, ale z tego co Ty
    piszesz że z obligami ryzyko nie jest mniejsze.
    Przestańcie w końcu myśleć jak komuniści. Pieprzycie tyle o liberalizmie a
    bronicie ZUSu jak niepodległości. Z kuli mnie ZUS może sobie istnieć a ja
    skłądki będe z radością opłacał byle mi tylko nie wmawiano ze będę z tego
    ZUSu potem żył.
    Nie rozumiem dlaczego państwo zabiera mi OFE i nie daje nic w zamian.

  • 58. Data: 2011-05-08 17:29:09
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 8 May 2011 19:26:02 +0200, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > root, nie trac czasu na traderke tylko wpłacaj fundom wszystko co masz
    > zarobisz kokosy, bo tak wynika z tych ww wyliczeń

    Nie wiem po co ta ironia. Lepiej poczytaj sobie coś fajnego:
    Piwo vs ZUS
    http://www.sadistic.pl/piwo-vs-zus-vt76866.htm

  • 59. Data: 2011-05-08 17:29:58
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > root, nie trac czasu na traderke tylko wpłacaj fundom wszystko co masz
    > zarobisz kokosy, bo tak wynika z tych ww wyliczeń

    Tylko zgodnie z tezami Twojego ukochanego prezesa zgódź sie z tym, że ja bym
    nie chciał.
    Nie pojmuje czemu w tej kwestii jesteś przeciwko niemu.

    Niech nie likwiduja OFE, wcale mi na tym nie zalezy, tylko niech pozwolą mi
    powiedzieć im "dziękuje".

    A kto chce, niech marnuje kasę w dowolnie głupi sposób i naprawdę mnie to
    mało obchodzi.
    Chcesz im płacić, Twoja wola - płać.

    Ja bym nie chciał, a mam przymus ustawodawcy i sądu.

    Nie rozumiesz???

  • 60. Data: 2011-05-08 17:37:27
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > ich wcale nie być w portfelu OFE. Wiem ryzyko duże, ale z tego co Ty
    > piszesz że z obligami ryzyko nie jest mniejsze.

    Akcje?
    Czyli podoba Ci sie że w czasie hossy drożeją akcje a z nimi równocześnie,
    wielokrotnie bardziej, towary?
    Jestes masochistą?

    > Przestańcie w końcu myśleć jak komuniści.

    Czyk=li jak? Co Ty pieprysz? Znowu z rzeczowych argumentów uciekasz w
    obrażanie?

    > Pieprzycie tyle o liberalizmie a
    > bronicie ZUSu jak niepodległości.

    Nie bronię ZUSu.
    Uprcie udajesz, że nie rozumiesz.
    Ja tylko na temat ZUS piszę jedno - to część państwa.
    ZUS był i będzie w jakiejś formie.
    ZUSu się nie obali, w związku z tym ja w ogółe nie jestem ani za ZUSem ani
    przeciw.

    Przestań przeinaczać i przekręcać.

    Jak mam to jaśniej napisać?

    > Z kuli mnie ZUS może sobie istnieć a ja
    > skłądki będe z radością opłacał byle mi tylko nie wmawiano ze będę z tego
    > ZUSu potem żył.

    j.w.

    > Nie rozumiem dlaczego państwo zabiera mi OFE i nie daje nic w zamian.

    ja nie rozumiem, dlaczego państwo mi nakazało płacić do OFE

    Tobie nic nie zabrało
    weź kasę i idź do OFE czy innego fundu, że chcesz im wpłacić

    Zakład, ze wezmą?

    no rozwalasz, sory