  • 1. Data: 2009-05-19 07:27:06
    Temat: Czy po wyborach może nastąpić u nas (lekkie) załamanie giełdy?
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Jak mi się wydaje rząd dość skrzętnie przesuwa ogłoszenie "kilku"
    negatywnych informacji na "PO wyborach". Zastanawiam się jak bardzo może
    to wpłynąć na giełdę.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Prawdziwa mądrość nie opuszcza głowy.

  • 2. Data: 2009-05-19 07:29:42
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Jak mi się wydaje rząd dość skrzętnie przesuwa ogłoszenie "kilku"
    > negatywnych informacji na "PO wyborach". Zastanawiam się jak bardzo może
    > to wpłynąć na giełdę.

    Na gielde moze niekoniecznie, bardziej na walute. Jak jeszcze do tego dodac
    opcje... ;]

    --
    in

  • 3. Data: 2009-05-19 18:07:07
    Od: Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Jak mi się wydaje rząd dość skrzętnie przesuwa ogłoszenie "kilku"
    > negatywnych informacji na "PO wyborach". Zastanawiam się jak bardzo
    może
    > to wpłynąć na giełdę.

    Nie ma wiekszych smrodow niz te co znamy. Moze tylko lekko (max 10%)
    podkoloryzowali. Po wyborach nie bedzie zadnych problemow innych niz te
    obecne

  • 4. Data: 2009-05-19 18:16:13
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl> pisze:

    > Nie ma wiekszych smrodow niz te co znamy. Moze tylko lekko (max 10%)
    > podkoloryzowali. Po wyborach nie bedzie zadnych problemow innych niz te
    > obecne

    "Obsesją" Tuska&Rostowskiego wydaje się być utrzymanie "prawie że"
    zaplanowanego deficytu budżetowego *pomimo* *ostrego* spadku dochodów
    budżetowych.

    Ja sądzę że jeśli po wyborach podadzą drakońsko idiotyczne spodoby
    którymi zamierzają to osiągnąć (dokładne cięcia wydatków budżetu i ich
    skalę ) to "lekkie załamanie" stałoby się prognozą optymistyczną.
    [ szczególnie w z uwzględnieniem wywołanych protestów społecznych ]

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Kropla drąży skałę.

  • 5. Data: 2009-05-19 21:48:50
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> napisał(a):

    > Jak mi się wydaje rząd dość skrzętnie przesuwa ogłoszenie "kilku"
    > negatywnych informacji na "PO wyborach". Zastanawiam się jak bardzo może
    > to wpłynąć na giełdę.

    na giełdę na tą ruletkę?
    giełda to oszustwo bo gdyby spółki wywiązywały się ze swoich obowiązków
    publikacji danych na temat swojej kondycji i sprawdzane to by było to nie ma
    możliwościa aby ktoś na akcjach zarobił więcej kosztem kogoś innego a tak
    oszustwo spółek o wynikach i brak nadzoru to recepta na zyski jednych
    kosztem innych
    przed II wojną światową też w takie gierki się bawiono aż przegrani się
    wkurzyli na wygrywających cwaniaków

  • 6. Data: 2009-05-20 06:18:12
    Od: Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

> [...]
    > skalę ) to "lekkie załamanie" stałoby się prognozą optymistyczną.
    > [ szczególnie w z uwzględnieniem wywołanych protestów społecznych ]

    Faktycznie osczedności juz wprowadzono , ale w policji, szpitalach i
    sądach. A nie urządnikach, fundacjach i dopłatach. To faktycznie może
    smucić. Ale powiem ostro. To juz mamy od lat i jakos żyjemy

  • 7. Data: 2009-05-20 08:11:39
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Jeremiasz Kafelski pisze:

    > Faktycznie osczedności juz wprowadzono , ale w policji, szpitalach i
    > sądach. A nie urządnikach, fundacjach i dopłatach. To faktycznie może
    > smucić. Ale powiem ostro. To juz mamy od lat i jakos żyjemy

    Chciałbyś oszczędzać na urzędnikach? Nie wiesz , że sfera budżetowa jest
    strasznie zaniedbana i niedofinansowana !

    ---cytat z PB---
    Wiceminister finansów Elżbieta Chojna-Duch jest najbogatszą urzędniczką
    wśród ministrów odpowiedzialnych za resorty finansowe i gospodarcze.
    ,,Jej majątek - razem z nieruchomościami - szacowany jest na grubo ponad
    20 milionów złotych" - donosi TVN24.
    Z oświadczenia majątkowego podsekretarz stanu w ministerstwie
    sprawiedliwości wynika, że Chojna-Duch posiada oszczędności w wysokości
    ok. 9,6 mln zł i prawie 650 tys. euro. Kolejnych 5 mln zł warte są jej
    papiery wartościowe.

    Elżbieta Chojna-Duch inwestuje także w nieruchomości. W 2006 roku kupiła
    od warszawskiego SGGW działki rolne o powierzchni ok. 4,8 ha i niemal
    tyle samo ziemi od olsztyńskiego oddziału Agencji Nieruchomości Rolnych.
    Wiceminister jest również właścicielką pięciu mieszkań o łącznej
    powierzchni ponad 600 metrów kw. i 80-metrowego lokalu użytkowego.
    Podsekretarz posiada także gospodarstwo rolno-leśne o powierzchni niemal
    10 ha oraz działki rolno-leśne w kilku gminach zajmujące niemal 14 ha.
    Kolejna działka o powierzchni 4,4 ha znajduje się w jej wieczystym
    użytkowaniu. Wiceminister zaznacza jednak, że "z tytułu tych działek nie
    odniosła w 2008 roku żadnego dochodu.
    ---koniec---

    Widzisz, Pani Profesor pracowała ostatnie 20 lat tylko w Ministerstwie
    Finansów i na uczelni, jako uboga uczona przesiadywała w bibliotece
    gdzie z uporem badała aspekty nadzoru skarbowego i meandry struktury
    budżetu.

    Dzięki tej pracowitości cieszyła się zaufaniem zarówno SLD, jak i PO
    gdzie była i jest ministrem.

    Ponieważ jednak była oszczędna i pracowita, więc ma teraz efekty. Nie
    to, co wy "szpekulanci".

  • 8. Data: 2009-05-20 10:04:08
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > Ponieważ jednak była oszczędna i pracowita, więc ma teraz efekty. Nie
    > to, co wy "szpekulanci".

    Jerzy, nie obraź się, ale to co napisałeś to taki typowy wredny post którego by
    się nawet twój ukochany klasyk nie powstydził... Skoro ma kasę to na pewno
    ukradła... oczywiście ty nieczego nie sugerujesz, wiesz, ale nie powiesz...
    chociaż to są rzeczy straszne... do tego można miec jednak kilka uwag... po
    pierwsze, nie PO, tylko Ela jest protegowaną PSL-u, a dokładnie Waldka... Po
    drugie jest taki wstrętnie bogaty gostek, Jacek Duch, który tak się przypadkowo
    składa jest mężem Eli...

    http://www.dziennik.pl/polityka/article382871/Oto_na
    jbogatsza_minister_w_rzadzie
    _Tuska.html

  • 9. Data: 2009-05-20 10:32:13
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    viper pisze:

> [...]
    > drugie jest taki wstrętnie bogaty gostek, Jacek Duch, który tak się przypadkowo

    No, my akcjonariusze Prokomu wiemy , że to dobra firma.

    Miała też bogatego brata. Kiedyś nawet, gdy jeszcze żył, poświęciłem
    mu na tym forum wierszyk (w roku Pańskim 2001). Przy okazji
    przypomnienie jak wyglądała TV publiczna w czasach przed
    "bezprecedensowym upolitycznieniem telewizji publicznej po 2005 za
    rządów PIS"

    ---autocytat posta z 2001 w brzemiu oryginalnym bez ogonków---

    Wiersz ten dedykuje jednej ze swych ulubionych postaci (obok burmistrza
    Wieteski i H. Bochniarz) - Bogdanowi Chojnie - zasluzonemu dzialaczowi
    na niwie gospodarczej, tworcy Biznes Fundation, pomyslodacy konkursu
    Teraz Polska, bylemu prezesowi Agencji Inwestycji Zagranicznych,
    wylacznemu dostawcy danych gieldowych, tlumaczowi przysieglemu wladz PRL
    i co najwazniejsze - bratu pani Minister, ktora straszyla swego czasu w
    ministerstwie finansow.

    Mistrz Polskiego Slowa

    Gdy ktos telewizor wlaczy
    pewnie trafi na list gonczy
    Czy to grupa mafii nowa?
    - nie to "Mistrz Polskiego Slowa"

    Glosowanie audiotele
    as Urbanczyk juz na czele
    Telewizja znowu hojna
    w kuluarach Bogdan Chojna

    Lewica do wladzy rusza
    dobre czasy dla Bogusia

    Mnie nurtuje sprawa pewna
    i sen taki mi sie przysnil
    Zobaczylem okiem duszy
    ranking "Mistrza Polskiej Mysli" :(

    Czy dozyje do spelnienia misji takiej fantastycznej?
    - moze kiedys sie doczekam telewizji mniej publicznej :)))

    NOS'a Hall of Fame and Glory 2001.05.22
    1. MAJ 12876.65
    2. MARIA DOMARADZKA 12874.65
    3. BARBARA CZAPLICKA 11971.45
    4. SEBASTIAN KALA 11578.95
    5. --NOS-C/PG----- 11464.01
    6. ADAM KORECKI 11354.66
    7. MARCIN CHMIELA 11232.13
    8. BOGUSLAW HUTNICZAK 11197.39
    9. MARCIN CHMIELEWSKI 10914.02
    10. --NOS-LOSOWY----- 10749.42

    --- koniec ----

  • 10. Data: 2009-05-20 10:44:01
    Od: "viper" <v...@o...pl>

> [...]
    > przypomnienie jak wyglądała TV publiczna w czasach przed
    > "bezprecedensowym upolitycznieniem telewizji publicznej po 2005 za

    czekałem na to... do pełnego wzorca brakowało mi tylko ataku na przodków albo
    na rodzinę... zastanawiałem się czy napiszesz że jej dziadek działał w Abwehrze
    czy coś o bracie... chociaż miałem cichą nadzieję że przynajmniej zmarłemu dasz
    spokój... jednak pisowcy są wszyscy jak od sztancy... zdajesz sobie sprawę, że
    jest to wyjątkowo obrzydliwe? dlatego właśnie tak nie lubię pisiorów...