  • 61. Data: 2011-03-22 21:15:42
    Temat: Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    news:317fcb1b-8ea3-43e2-bd14-bed998579241@w7g2000pre
    .googlegroups.com...

    >To powtorze wczesniejsze pytanie "dlaczego rzad nie zmniejszyl
    >prowizji OFE?"

    Bo to jedna zlodziejska banda ?

    Ps.
    Panowie tnijcie cytaty ;P

  • 62. Data: 2011-03-22 21:16:40
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    >To powtorze wczesniejsze pytanie "dlaczego rzad nie zmniejszyl prowizji
    >OFE?"

    Największym skandalem jest niezlikwidowanie OFE, a przynajmniej nie danie
    wolnego wyboru.

    Wszystkie inne rozwiązania są pato-, krymino- i korupcjogenne.

  • 63. Data: 2011-03-22 21:16:53
    Od: root <m...@y...com>

    On 22 Mar, 21:52, "george" <g...@v...pl> wrote:
    > "G W" <g...@g...pl> wrote in message

    > Aha i jeszcze o gwarancja od OFE
    >
    > Otďż˝ w  wyroku z dnia 4 czerwca 2008 roku (Sygn. akt II UK 12/08) Sďż˝d
    > Najwy�szy raczy� by� stwierdzi�, �e:
    >
    > (...)
    > Skďż˝adki na ubezpieczenia emerytalne nie sďż˝  prywatna wďż˝asnoďż˝ciďż˝ czďż˝onka
    > funduszu
    > (.)
    >
    > george- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -
    Uzasadnienie tego wyroku jest zenujace. I co w zwiazku z tym? Kto ci
    te gwarancje zlikwidowal? (lub jej nie dał?). Cieszy cie to? Dalej
    uwazasz ze panstwo robi to dla Twojego dobra, zebys nie byl juz
    obdzierany przez zgnilych kapitalistow?

  • 64. Data: 2011-03-22 21:19:27
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root"

> [...]
    >te gwarancje zlikwidowal? (lub jej nie dał?). Cieszy cie to? Dalej
    >uwazasz ze panstwo robi to dla Twojego dobra, zebys nie byl juz

    Tu chodzi o co innego, o coś co w kółko przkręcasz i mataczysz w tym
    zakresie.

    1) To Ty twierdzisz, że te środki są własnością wpłacającego. Masz więc
    prawny dowód że tak nie jest

    2) Nie chodzi o obdzieranie przez kapitalistów tylko o to, że ustawodoawca
    PRZYMUSOWO NAKAZUJE WPŁACAĆ PIENIĄDZE PRYWATNEJ FIRMIE KTÓRA BIERZE PROWIZJĘ
    I NIE PONOSI ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W PRZYPADKU STRATY KASY

  • 65. Data: 2011-03-22 21:28:35
    Od: "george" <g...@g...pl>

> [...]
    > te gwarancje zlikwidowal? (lub jej nie da=B3?). Cieszy cie to? Dalej
    > uwazasz ze panstwo robi to dla Twojego dobra, zebys nie byl juz

    Ale co ma tu uzasadnienie do rzeczy, Sąd Najwyższy stwierdził i tyle.
    Nie podoba sie ? Takie są fakty.

    Gwarancji "prywatnosci" środków nie dał ustawodawca tworząc ustawę i tak
    było od semgo początku.

    Czy państwo coś dla mnie zrobi jesli chodzi o emeryturę ? Absolutnie nic.
    Czy paśtwo zadłuża bardziej moje dzieci kombinując z OFE niż gdyby ich nie
    bylo. To jest chyba oczywiste.

    george.

  • 66. Data: 2011-03-22 21:37:23
    Od: "G W" <g...@g...pl>

> [...]
    > centralne w tym nasz NBP wiec znowu ryzyko jest bliskie zera. Ale to
    > tez nie ma sensu, bo rzadowi wcale nie chodzi o zatrzymanie procesu
    > zadluzania.
    >
    > Nawiasem mowiac to jeszcze jeden powod dla ktorego rozwiazanie rzadowe
    > jest niezdrowe. Dlug bedzie i tak dalej r=F3s=B3 a rzad dzisiaj chce tylko
    > krotkoterminowego efektu polegajacego na oddaleniu sie od magicznego
    > progu zadluzenia 55% PKB. Wczesniej czy pozniej ten prog i tak
    > zostanie przekroczony. Ale dla tego rzadu, lepiej bedzie jak to sie
    > stanie "kiedys tam". Kolejny przyklad hipokryzji.

    Ale mi właśnie chodzi o tempo owego narastania długu. Chciałbym je
    zmniejszyc a nie zwiekszać i przy okazji paść OFE.

    > cych zarobi=EF=BF=BDo na siebie i
    Niezale=EF=BF=BD=
    > nie od =EF=BF=BDciemy z OFE.

    > =BF=BD (tak samo jak za ZUS'owskie).
    >
    > Nie nie nie. Kompletne nieporozumienie wynikajace z tego ze jakis
    > domorosly "ekonomista" z PSL kiedys takie cos palnal.
    > Poza tym ZUS nie ma aktyw=F3w w zwyklym sensie tego slowa. To jest
    > gwarancja pa=F1stwa, ktorej nie mozesz sprzedac albo kupic.

    A gdzie Ty tu widzisz "nieporozumienie" ?
    Tyle bedą te aktywa warte ile ktos za nie da kasy.
    Zus/fus ma zobowiązania honorowane (lub nie) przez nasze dzieci tak samo jak
    to że czu bedą chciały wykupić twoje "akcje". Ile bedzie wart "twój" KGHM w
    aktywach OFE za 20 lat ?
    Jak określona bedzie cena transakcji ? Kto jak nie przyszłe pokolenia
    ewnetualnie wykupią te aktywa abys Ty dostał kaskę do ręki ? Szczególnie
    obligacje SP.

    > To powtorze wczesniejsze pytanie "dlaczego rzad nie zmniejszyl
    > prowizji OFE?"

    A to ma wogóle znaczenie w naszej dyskusji ?
    Odpowiedź jest jakby prosta, taka była umowa między wilkami przy strzyżeniu
    owiec. Teraz juz jest za mało wełny wiec i wilcy sie gryzą.

    george

  • 67. Data: 2011-03-22 21:45:37
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Bowiem podniesienie progu (strzelam) do 80% spowodowaloby przeciez
    > trzykrotne zmniejszenie angazowania sie w obligacje, a wiec
    > generowanie trzykrotnie mniejszego dlugu publicznego.

    Prześledźmy to jeszcze raz. Jest zbilansowany ZUS, wpłacone składki
    starczają na bieżące emerytury i koszty ZUS. Teraz pojawia się pomysł
    przesunięcia części wpłaconej składki do OFE. Czyli ze składki wpłaconej do
    ZUS część idzie do OFE. W tym momencie brakuje na emerytury. Tu się tworzy
    dziura, którą trzeba zatkać długiem. Nie ma znaczenia ile OFE kupi akcji, a
    ile obligacji. OFE może wszystkie pieniądze zainwestować w złoto albo
    truskawki i dalej 7,5% brakuje by zaspokoić emerytów i to trzeba załatać
    długiem. Nie kupowanie obligacji przez OFE generuje dług. Sam fakt wydania
    składki na coś innego niż emerytura powoduje brak. Od momentu wprowadzenia
    OFE system emerytalny ZUS się strukturalnie nie bilansował. Błąd tego
    rozwiązania polegał na braku ustawowego rozwiązania zatkania tej dziury.
    Ustawowy obowiązek sprzedaży majątku SP do załatania tej dziury załatwiłby
    sprawę i dodatkowo zysk z NBP i coś jeszcze do pełnego bilansu, a jeżeli to
    nie starczy to wstrzymanie przekazu do OFE tak by nie było dziury. Polskie
    jakoś to będzie spowodowało sytuacje, że przy braku reakcji zadziała
    konstytucja i raptem emeryci w kolejnym roku dostaną o 30% mniejsze
    emerytury, a za nimi nauczyciele policjanci i wszyscy, którzy żyją z
    budżetu. Prosty księgowy zabieg Rostowskiego, który nie zmienia niczego
    faktycznie tylko księgowo oddala ten scenariusz. Nie wiem o co ta cała
    chryja.

  • 68. Data: 2011-03-22 21:50:41
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    G W wrote:

    > Tyle że nie musimy teraz płacić za "zarządzanie". A OFE koszą tu i teraz
    > kase której siła nabywcza jest tu i teraz i przez to nasze zadłużenie
    > wzrasta w takima nie innym tempie (większym z OFE niz bez nich)

    Ponieważ ZUS nie publikuje swoich kosztów to Ty przyjmujesz, że robi to za
    darmo. Nie płacili za programy komputerowe, same komputery i papier do dupy
    też mają za darmo nie mówiąc już o płacach pracujących tam pracowników. To
    wszystko nic nie kosztuje tu i teraz? Po co takie głodne kawałki popychać?

  • 69. Data: 2011-03-22 21:52:31
    Od: root <m...@y...com>

    On 22 Mar, 22:28, "george" <g...@g...pl> wrote:

    > 12/08=

    > Ale co ma tu uzasadnienie do rzeczy, S d Najwy szy stwierdzi i tyle.
    > Nie podoba sie ? Takie s fakty.
    >
    > Gwarancji "prywatnosci" rodk w nie da ustawodawca tworz c ustaw i tak
    > by o od semgo pocz tku.
    >
    > Czy pa stwo co dla mnie zrobi jesli chodzi o emerytur ? Absolutnie nic.
    > Czy pa two zad u a bardziej moje dzieci kombinuj c z OFE ni gdyby ich nie
> [...]

    Czyli praktycznie zgadzasz sie ze mną jesli chodzi o intencje panstwa.
    Dlaczego zatem popierasz ten projekt?
    Czyzbys wierzyl w political fiction ze tylko dzieci dadza ci
    emeryture. Nie wydaje ci sie, ze powinienes miec prawo na nia
    wlasnorecznie zapracowac i niej korzystac na stare lata (nawet wydawac
    na panienki). Ty moze tak myslisz bo sam sobie potrafisz obracac
    aktywami. A jakie wyjscie maja inni. Dlaczego chcesz im odebrac
    mozliwosc inwestowania poprzez fundy? I nie pisz ze nie odbierasz.
    Oboje dobrze wiemy jak ciezko odkladac przez rok a wyobraz sobie
    odkladanie przez 30 lat! Myslisz ze prosci ludzie wiedza o co chodzi?
    Sadzisz ze sa mentalnie na tyle silni zeby odkladac dobrowolnie przez
    30 lat? Odpowiem ci - NIKT z nas nie jest wstanie odkladac regularnie
    co miesiac okreslonej kwoty przez 30 lat! To kolejna fikcja. Ergo
    niezbedny jest obowiazek czy sie to komu podoba czy nie. To niemile,
    jak esperal dla alkoholika, ale nie ma wyjscia.
    Skoro 90% tego spoleczenstwa nawet nie wie co to akcja albo obligi, to
    jaka dasz im alternatywe? ZUS czyli jalmuzna zalezna od widzimisie
    aktualnej wladzy.
    Powiem Ci tak na koniec. Bedziemy zawsze dziadowac. Wlasnie dlatego,
    ze nie chcemy zeby ludzie mogli odkladac i realnie inwestowac na
    starosc. Bedziemy ciagle wyplacac gowniane zasilki i dla niepoznaki
    nazywac je emeryturami. Bedziemy dziadami, bo cale spoleczenstwo chce
    byc jednym europejskim, globalnym dziadem.

  • 70. Data: 2011-03-22 22:01:20
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > 2) Nie chodzi o obdzieranie przez kapitalistów tylko o to, że ustawodoawca
    > PRZYMUSOWO NAKAZUJE WPŁACAĆ PIENIĄDZE PRYWATNEJ FIRMIE KTÓRA BIERZE
    > PROWIZJĘ I NIE PONOSI ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W PRZYPADKU STRATY KASY

    Aleś się uparł. Tak jest w wielu dziedzinach na dużo większe pieniądze.
    Przyjrzyj się jak handluje się lekami w Polsce albo sprzętem medycznym czy
    długami szpitali. Przypomnij sobie jak firmy farmaceutyczne przekręciły
    rządy europejskie na szczepionkę przeciw grypie. Polsce się upiekło tym
    razem. Ochrona zdrowia to jest dopiero wałek na gigantyczne pieniądze, a nie
    takie ogryzki jak prowizja w OFE. A drogi? Kopalnie? Praktycznie każda
    dziedzina. Wszędzie gdzie państwo udaje przedsiębiorcę jest łojone aż wióry
    lecą. To już nie powoduje takiej gorączki bo nikt nie mówił, że w tomografie
    stojącym w piwnicy są 'nasze" pieniądze.